פעילות משותפת של ניצולי שואה ותלמידי בית הספר דנצינגר במעבדות

פעילות משותפת לניצולי שואה ותלמידים מקרית שמונה במעבדות בתל חי

פעילות יוצאת-דופן ומרגשת במיוחד התקיימה השבוע במעבדות המכללה האקדמית תל-חי, בה לקחו חלק 40 ניצולי שואה מאזור הקריות (אחד מהם בן 90+!) ותלמידי כיתה ח' מביה"ס דנציגר- דרכא בקריית שמונה.

הפעילות נפתחה בטקס שערכו התלמידים  לכבודם של המבוגרים, שכלל שיר, ריקוד, הקראות ומשחק "בינגו" עם שאלות היכרות. בסוף הטקס כל ילד נתן פרח למבוגר.

לאחר-מכן, הייתה הרצאה בנושא תזונה נכונה שהעביר התזונאי רפי שטקלר, מהחוג למדעי התזונה בתל-חי. הם הילדים והן המבוגרים גילו עניין רב ושאלו שאלות רבות. בהמשך ההרצאה עברו התלמידים ביחד עם ניצולי השואה למטבח הלימודי במכללה, שם בקבוצות מעורבות הוכנו פיצות בריאות ברוח ההרצאה של רפי ולקינוח נהנו המשתתפים מפירות ושוקולד.

שי שטקלר, הכינה עבור המשתתפים שי קטן ותעודת השתתפות, מזכרת מהמכללה, באדיבותה של אגודת הסטודנטים וד"ר מאיר שליסל, מנהל המעבדות, העניק להם זאת וביחד נערך סיכום לפעילות המיוחדת.

שי שטקלר מספרת כי "החיבור בין המבוגרים והתלמידים היה חיבור מדהים. שניים מניצולי השואה ביקשו לומר כמה מילים לסיכום ועם דמעות בעיניים הודו לנו מאוד, על יום קסום ומרגש שמעולם לא חוו כמותו. בנוסף אליהם, גם אחד התלמידים דיבר על החוויה המשמעותית שעברו, הודה גם למבוגרים על ההכרות וההזדמנות לפעילות המיוחדת והם נפרדו בחיבוקים ונשיקות. בסיום הארוחה המשותפת הילדים חזרו לביה"ס והמבוגרים נשארו להרצאה נוספת של פרופ' גידי גרוס בנושא הסרטן. גם ההרצאה הזו הייתה מאד מוצלחת, הם התעניינו ושאלו את פרופ' גרוס שאלות רבות".

לסיכום אומרת שי שטקלר "שנזכה לעוד פעילויות רבות מהסוג הזה. כוחה וייחודיותה של המכללה הם כמובן בצד האקדמי, אבל לא פחות מכך ביכולת להעצים ולהעניק גם לאחר".

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5394560
RQSj0oRHQDTElyhVMxoRpaQUYQ24q9AYknPVYzxQFlw
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-AQn7wIYIgOaUAKHYNJMrhRySR0L0kPCYag8IYvt-174
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form