האם מדינת ישראל, הצפון והגליל העליון, מוגנים?

יום עיון בנושא ביטחון

יום עיון נוסף בנושא ביטחון יערך בשבוע הבא במכללה האקדמית תל-חי.

הגנת מדינת ישראל עם דגש מיוחד על הגליל והצפון יעמדו במרכזו של יום עיון נוסף, שיתקיים ביום שני הבא 13.2.17 במכללה האקדמית תל-חי. נושא זה לאחד האתגרים הניצבים מול מערכת הביטחון וצה"ל, עקב התעצמותו הבלתי פוסקת של חיזבאללה וצבירת הניסיון הקרבי שהוא זוכה לה כתוצאה מפעילותו בסוריה בשנים האחרונות.

את יום העיון ינחה ד"ר עמיר בר אור, מזכיר אגודת חוקרי צבא וחברה, מרצה וחוקר באוניברסיטה העברית ובין משתתפיו: האלוף (במיל) וח"כ אייל בן ראובן, שירצה על התפתחות הזירה הצפונית והמוכנות של מדינת ישראל אל מולה. ד"ר נתן פרבר, אשר שימש כמרצה בפקולטה לאווירונאוטיקה בטכניון וכמדען של חטיבת הטילים של תע"ש  שירצה על איום הטילים והמשמעות הכלכלית והמבצעית של הגנה באמצעות רקטות וטילים. ד"ר עודד עמיחי - מדען ואיש רפא"ל בעברו, מומחה בקנ"מ בינלאומי בתחום הלייזר, ירצה על אופציית הלייזר הכימי. לבסוף, על איום המנהרות ידבר  אל"מ (במיל) יוסי לנגוצקי - מפקד הסיירת הירושלמית בקרבות ארמון הנציב ומוצבי הנקניק והפעמון במלחמת ששת הימים. לנגוצקי הוא הגאולוג שיזם והוליך לתגליות הגז בים התיכון הישראלי העמוק (סבא של תמר)שימש בעבר כיועץ הרמטכ"ל למלחמה באיום המנהרות. את יום העיון יחתום פאנל של המשתתפים שיעסוק בצעדים הנחוצים על מנת לשפר את הגנת המדינה בכלל והגליל בפרט.

לדברי אורי גנני, מיוזמי הכנס: "כבר קרוב לעשור אין לישראל אינדיקציה ממשית לכוחו ויכולותיו של חיזבאללה (פרט להערכות מודיעיניות). כתוצאה מכך, לא ברור מהם האלמנטים הנדרשים להגנת הצפון בכלל ובתחום ההגנה מול נשק בליסטי בפרט. אין ספק כי לצבא יש תכניות מגירה לרוב אך זה אינו צריך למנוע וויכוח ציבורי על טיב הגנת הצפון ועל האמצעים הדרושים על מנת לבצרה ולהאדירה.

מטרתו של יום עיון הוא לתת במה להעלאת מחשבות וחילופי דעות בנושא. האירוע יערך בתל-חי, בהשתתפות מומחים שהנושא עבורם אינו רק דיון אקדמי, אלא שאלת חיים".  

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5393964
07Ngn6O-3PqXhWObcH03GZQU7CBBnQLYzobmjN8okH0
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-QhyCro0xHjvoMLQo_BZuoa3B0LFZg315RHztsw1egGc
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form