הילל תל-חי בערב אקטיביזם בהתבוננות יהודית

ערב אקטיביזם בהתבוננות יהודית

קבוצת המנהיגות של רשת בוגרי השליחות, הפעילה בארגון הלל במכללה האקדמית תל-חי, ארגנה אירוע מודעות בנושא אקטיביזם בעקבות הנושאים בהם הקבוצה מעמיקה בלימוד לאורך כל השנה.

עמית וספיר, נציגות של קבוצת השליחים חוזרים, הנחו את הערב והן מסכמות: "בקבוצה דנו אילו נושאים חשוב לנו להעביר לקהל הרחב, והגענו למסקנה שלאקיטביזם בעולם היהודי צורות מגוונות מאד, לכן הוחלט שניגש אל נושא זה בשלושה מישורים: המישור הראשון, אקטיביזם במרחב הגלובאלי, המישור השני, במרחב האזורי ישראלי ובמישור השלישי והאחרון במרחב האישי פרטי שזה אומר שינוי הסביבה הפרטית שלנו.

החלטנו לעשות את הערב בסגנון 'מרצה על הבר', הזמנו שלושה דוברים שכל אחד מייצג עשייה במרחב אחר. חן שמיר האחראי על פרויקט 'רוג'ום', פרויקט המהווה במה לצעירים וצעירות ללמידה מפגש ושינוי, הגיע לדבר על דור הקנגרו ועל השינוי שצריך לקרות עבור העתיד האישי של הדור שלנו.

במישור השני, המרחב הציבורי ישראלי, הגיעה איימי קליין יו"ר הארגון "שומרי משפט-רבנים למען זכויות אדם" ורבה רפורמית. היא דיברה על האקטיביזם כיחס לאחר ועל הפעילות לשינוי מדיניות בישראל.

ובמישור השלישי והאחרון הזמנו נציגות מארגון "תבל בצדק" הפועל במטרה לעורר עשייה יהודית הומניטרית מסביב לעולם, במדינות עולם שלישי כגון נפאל. הארגון מתעסק בשיפור החקלאות, לימוד מקצועות מדעיים, חיזוק והעצמה נשית, חינוך, בריאות ציבורית ועוד".

הערב התחיל באווירה טובה בפאב המקומי 'אנשו'. על השולחנות חולקו קערות צ'יפס ופלטות מלאות בירקות.

הדוברים החלו לעלות לבמה, כל אחד בתורו והפאב החל להתמלא. כל אחד בדרכו היה מיוחד ועורר השראה ורצון לידע ולעשייה. במהלך הערב היו מעל שבעים אנשים בפאב.

לסיכום הערב ביקשנו משירי, סטודנטית נציגה בתא למעורבות חברתית של אגודת הסטודנטים, לדבר על העשייה במכללה ובאזור שלנו בפרט. שירי סיכמה האירוע בנימה של אקטיביזם 'קרוב לבית', היא קראה לכולם להיות חלק בעשייה היומיומית ובכך הזמינה אנשים לעבור מדיבור לעשייה.

דנה תאיר, אחת הסטודנטיות בקבוצת השליחים חוזרים הפעילה בהלל תל- חי מספרת על החוויה שלה בקבוצה זו: "במסגרת הקבוצה שלנו אנו זוכים להסתכל על המתרחש בארץ הם מבחינה תרבותית והן מבחינה פוליטית בכמה זוויות ופרספקטיבות. אני מרגישה שאני לומדת המון על המורכבויות של העם שלנו וזה מעורר בי מודעות כתוצאה מזה ורצון לעשייה. בנוסף, הקבוצה חמה וכיפית, כיף להגיע בסוף יום ארוך וסתם ליהנות אחד מחברת השני וגם נבנית קבוצה מגובשת מה שנותן פלטפורמה אמיתית לעשייה".

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5393753
tWtbcDi_0M_wxf2SL1KPFaH9kc1kanqLCZRIpLHMreE
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-vSLpQQPWmvW-6jjJUpBCWGJy0YalyNGGTvx7gWrXi5A
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form