בימים אלה הושק הספר "מה בעצם עשינו?"

הספר "מה בעצם עשינו?"

<p dir="RTL">הספר מקבץ לתוכו סיפורי הצלחה ממרכזי תמיכה לסטודנטים ליקויי למידה, חלק משמעותי מהספר מתמקד במרכז התמיכה במכללה האקדמית תל-חי.</p>

<p dir="RTL">הספר "מה בעצם עשינו?" מתמקד בסיפורי הצלחה של מרכזי התמיכה לסטודנטים לקויי למידה ברחבי הארץ. שישה פרקים מתוכו עוסקים בסיפורי הצלחה של המרכז לתמיכה בסטודנטים לקויי למידה במכללה האקדמית תל-חי, אשר היה החלוץ בתחום ושימש כמודל למרכזים שקמו אחריו.</p>

<p dir="RTL">הספר מתעד עבודה מאומצת של מנהלות מרכזי התמיכה ושותפיהן ברחבי הארץ, שהתקיימה במסגרת צוות חשיבה בנושא "למידה מהצלחות של מרכזי התמיכה לסטודנטים עם ליקויי למידה" והביאה ליצירתו של הספר המציג סיפורי הצלחה של נציגי שניים-עשר מרכזי תמיכה במוסדות אקדמיים ברחבי הארץ אותו מוביל מכון מופת.</p>

<p dir="RTL">לדברי יעל מלצר, מי שהקימה את המרכז לתמיכה בתל-חי וניהלה אותו עד לפני שלוש שנים: "למידה מהצלחות" הינה גישה המאפשרת למידה, המבוססת על הצלחות בעשייה בעבר כבסיס לעשיות בעתיד. זאת תוך התבססות על פעילות שהפנתה את השיח מקשיים, אי-הצלחות ותסכולים, לעבר שפה חדשה המתמקדת בסיפורי ההצלחה.  עברנו מסע למידה שחשף את הפעולות ועקרונות הפעולה של עשייתנו. תהליך הלמידה גילה והוקיר במשולב ידע גלוי וידע סמוי הנמצא בקרב העובדים במרכזי התמיכה לסטודנטים עם ליקויי הלמידה".</p>

<p dir="RTL">הספר חושף את הידע שנצבר וחולק אותו עם הקוראים, מתוך הנחה כי ידע זה יכול לסייע בתחום לקות הלמידה ואולי אף מעבר לה. המטרה לאפשר לכל אחד לקרוא את הסיפורים המצויים בספר, לתרגמם ולהתאימם לעולמו"</p>

<p dir="RTL">תחום התמיכה בסטודנטים עם ליקויי למידה עבר כברת דרך ארוכה ומשמעותית. קמו כ- 55 מרכזי תמיכה, רמת השירות בתחום זה השתפרה; פותחו סדנאות בנושאים מגוונים הכוללים אסטרטגיות למידה והכנה לתעסוקה; דרכי החונכות השתפרו והתרחבו; הוכנסה טכנולוגיה מסייעת ועוד. בחלק מהמקומות נבנו צוותים רב מקצועיים שמיסדו שיטות עבודה ומעקב אחר התקדמותם של הסטודנטים.  עד כה מרבית הספרות עסקה בעקרונות של הוראה מתקנת לילדים ולא בהתמקדות בשטח.</p>

<p dir="RTL">בספר  ששה מאמרים  שקשורים בעשייה במרכז חממ"ה בתל-חי. הפרק "רגעי מפגש ומפנה בעבודה משותפת עם סטודנט לקוי למידה" אותו כתבו עמלה עינת ושאול אלבלק מתל-חי, מתאר את עבודתם השיתופית, המתמשכת, השיטתית, העקשנית והממוקדת בתחום הרגשי עם הסטודנט שאולי. עמלה עינת התחילה בליוויו מיד עם היכנסו למכינת הקיץ והמשיכה את הקשר אתו במהלך לימודיו  באקדמיה וכן גם לאחר סיומם. שאולי התמודד עם קשיים לימודיים בגלל הלקות שהגבילה את יכולתו לקרוא ולכתוב. בנוסף, הוא לא האמין ביכולתו להתמודד ולהצליח בלימודים גבוהים. הסיפור שזור בציטוט השיחות בין עמלה לבין שאולי ובעיקר ברפלקציות שלה. שיחות אלה אפשרו לו להגיע לחוויית הצלחה ולחיזוק יכולות ההתמודדות שלו". </p>

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5394825
PwAauM5LDmYiTXpXBwSTKSD-5uaexJlMQz-pO-_5Gko
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-2d5s-wMpS1RtODbKM0iw3vnbNEzD36eSfSzrpnChQuE
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form