חבר הכנסת ד"ר אכרם חסון ביקר במכללה האקדמית תל-חי

חבר הכנסת ד"ר אכרם חסון ביקר במכללה

חבר הכנסת, ד"ר אכרם חסון ערך השבוע ביקור במכללה האקדמית תל-חי ונפגש עם מנכ"ל המכללה אלי כהן, שסיפר על ייחודה של המכללה, על שילוב בני המיעוטים במכללה ועל הקשר המיוחד עם העדה הדרוזית.

"המכללה האקדמית תל-חי רואה חשיבות רבה בהנגשת ההשכלה הגבוהה לבני כל העדות ופועלת רבות לתמוך ולחזק את סטודנטים מהמגזר הערבי כדי לאפשר להם להשתלב בהצלחה בלימודים" אמר אלי כהן והוסיף "הקשר שלנו עם העדה הדרוזית הוא מצוין ואני שמח שהגעת אלינו כדי לחזקו.   

בשנים האחרונות, אנחנו מרגישים שינוי לטובה בתחום החינוך וברמתם של הסטודנטים הדרוזים המגיעים ללמוד אצלנו. יחד עם זאת ביחד עם הרשויות ומערכת החינוך, אנו פועלים לזהות חסמים בקרב התלמידים הדרוזים ומציעים להם פתרונות. לדוגמא, זיהינו קושי  בשפה העברית ופתחנו מכינה מיוחדת בעברית הנלמדת אצלנו בתל-חי. בנוסף לכך, פתחנו קורס בעברית הנלמד בבית הספר התיכון במג'דל שמס ובשנה הבאה אנחנו מקווים להרחיב את הקורסים הללו לבתי ספר נוספים ברמת הגולן. כמו כן, סטודנטים, בני העדה הדרוזית זוכים לקבל מלגות עידוד, המסייעות להם בתקופת הלימודים באקדמיה.

ח"כ אכרם חסון אמר כי הוא שמח להיות במכללה ולהכיר אותה מקרוב. הוא סיפר כי עבר מסלול קשה בחיים עד שהגיע למקום שהוא נמצא בו היום וכל זה בזכות אביו, שראה בלימודים קרש קפיצה להצלחה בחיים: "אבא שלי השקיע בי ובאחי המון, בכל הקשור ללימודים, למדנו בבתי ספר טובים מאוד  ומשם המשכנו הלאה ללימודים באקדמיה, לכן אני חושב שיש לעשות הכל כדי לסייע לסטודנטים, מכל המגזרים, להצליח באקדמיה. אני סבור כי יש לבטל את המבחן הפסיכומטרי, המהווה חסם  לאוכלוסיות רבות ובעיקר לבני המגזר הערבי. לדעתי יש לאפשר נקודת זינוק שווה לכולם. ישראל צריכה לנהוג  בדומה למדינות שונות באירופה, המאפשרות לכל מי שמעוניין ללמוד באקדמיה, לעשות זאת ואחרי השנה הראשונה תתבצע נשירה טבעית. מי שמסוגל לעמוד בדרישות ימשיך ומי שלא יפנה לכיוונים אחרים".

עוד הוסיף חסון: " אני מתרשם מאוד מהנעשה כאן בתל-חי ואשמח לשתף פעולה עם המכללה ולדאוג שיגיעו תקציבים נוספים לטובת מלגות לסטודנטים ולטובת פרויקטים נוספים, שהמכללה פועלת לקדמם. אני תמיד אומר מי שרוצה לחולל שינוי אמתי צריך לעשות זאת בפריפריה וכך אעשה.

כ"כ חסון העניק למנכ"ל המכללה, אלי כהן את ספרו "הדרוזים" העוסק בהיבטים שונים של העדה הדרוזית ומתאר אישים בולטים הפועלים מקרבה, מקומות מרתקים הקשורים אליה,  מושגים הקשורים אליה כמו "גלגול נשמות", "נקמת דם" ועוד. כמו כן, דן הספר בקשרים של מנהיגי העבר, כדוגמת משה דיין, מנחם בגין  ואחרים, עם בני העדה הדרוזית.

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5394953
Kt296UrF4IMgYXGwPmqKKdftEIDWDGyDDYU90jl3moQ
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-8pf7vY7KSNLaItkm0zdW23fLSHyx6MvGX1-gSxKCi-k
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form