"אקדמיה בכיכר" ציינה את סיום השנה באירוע חגיגי ומרגש

סוף שנה אקדמיה בכיכר

למעלה מ-150 איש הגיעו מכל רחבי עמק החולה ומחוצה לו לערב סיום שנה חגיגי ומרגש של "אקדמיה בכיכר", פרויקט אותו מובילים מכון המחקר מיג"ל והמכללה האקדמית תל-חי. האירוע התקיים בתיאטרון "מראה" בקרית שמונה, ביום ראשון האחרון, 24.7. היה זה מפגש אזורי פתוח לכל, סביב מדע, עשייה ויצירה.

את פני המשתתפים והמשתתפות קיבלה גלריה אינטראקטיבית, שכללה הצגת תוצרים וחוויות מהשנה החולפת על-ידי לומדים ולומדות ופוסטרים לימודיים, כשבין מוקדי התוצרים היו שולחנות מלאים במאכלים מפנקים וססגוניים ויינות משובחים – תוצרת מקומית.

יעל סילבר, מנהלת פרויקט "אקדמיה בכיכר" פתחה את הערב ואמרה: "החודש לפני חמש שנים התחוללה מחאה חברתית ברחבי הארץ. מאהל המחאה בקריית שמונה היה מהגדולים בארץ. זאת היתה תקופה של הרבה ביקורת וסקפטיות, אך גם תקופה מלאה באופטימיות ותקווה. לאחר עשרות שנים של הפרדות נוצרה חשיבה אזורית, שפה אזורית ועשייה אזורית. הבנה שכולנו באותה הסירה ושהאחריות לשנות את המציאות מוטלת עלינו. במסגרת המחאה, מתוך הביקורת, צמחה "אקדמיה בכיכר", יוזמה שמחזירה אלינו, תושבי ותושבות האזור, את האחריות האישית לפעול לקידום האזור כולו. יוזמה שמייצרת לנו פלטפורמה לשותפות אקדמיה וקהילה. מסגרת אקדמית אחרת. אקדמיה שבה לכל אחד ואחת יש ידע לתרום. מסגרת שבה הידע לא נשאר רק ברמה התיאורטית אלא יכול לשמש לנו ככלי לשינוי חברתי".

נשיא המכללה האקדמית תל-חי, פרופ' יוסי מקורי, בירך אף הוא וציין כי "המכללה חרטה על דיגלה מצוינות אקדמית ולצד זאת אקדמיה מעורבות ופעילה בקהילה. פרויקט "אקדמיה בכיכר" הוא פרויקט נפלא המבטא מעורבות ושותפות אמתית בין אקדמיה וקהילה"

לאחר מכן התקיימה הרצאה מרתקת של זוכה פרס נובל בכימיה, פרופסור אהרן צ'חנובר, בנושא "רפואה מותאמת אישית". לסיום, התקיימה הצגה ייחודית ומרגשת - "כותבות אמהוּת"- פרי עשייה של קבוצת כתיבה על אמהוּת שנוסדה בסיום קורס של אקדמיה בכיכר, " לא משנה מה אני עושה אני תמיד מרגישה אשמה- אמהות כפיקוח חברתי".

כחתימה לערב קיבלו המשתתפים והמשתתפות דיסק און קי מיוחד במתנה ועליו מתועדים חומרים, חוויות ותמונות של שפע פעילויות קהילתיות מהעשייה בשנה החולפת.  תודה לכל מי שלקח/ה חלק בהכנת הערב ולכל מי שהגיע/ה להשתתף ולציין יחד ערב שכולו חגיגה משותפת של עשייה ולמידה קהילתית ומגוונת. ניפגש שוב בשנה הבאה!

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5395456
UaL1-cQ0aZ5UJfcj0gLeABD61IWgPgNJJZKRWgjpVPU
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-Y1G1MWpTOhMp15GnYm74WS4Mi5M__mJO9XrPxkG6l2s
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form