"האומץ להיות חופשי"

תערוכת יצירות של אמנים בעלי מוגבלות שכלית

תערוכה של אמנים בעלי מוגבלות שכלית התפתחותית הלומדים במכון לאומנויות תל-חי, מוצגת השבוע, בכנסת ישראל בירושלים.

במסגרת כנס בנושא שילוב בעלי מוגבלויות, המתקיים היום (יום ג' 15/12/15) בכנסת ישראל בירושלים, מוצגת התערוכה "האומץ להיות חופשי", הכוללת את עבודותיהם של בעלי מוגבלות  שכלית התפתחותית, הלומדים אמנות פלסטית, במכון לאומניות תל-חי, בהדרכתה של זיוה ורטיקובסקי. לאירוע בכנסת הוזמנו נשיא המכללה פרופ' יוסי מקורי, מנכ"ל המכללה אלי כהן ומנהל המכון לאומנויות, זמר ס"ט.

המכון לאומניות בתל-חי רואה זכות עליונה בפתיחת שעריו לחוויה אמנותית ברמה אקדמית גבוהה לאוכלוסייה בעלת רמות תפקוד שונות, תוך כדי שילובם בחברה. תערוכה "האומץ להיות חופשי" היא תוצר של תהליך למידה לאורך שנה כשבמרכזו סיפור יציאת מצרים (ההגדה של פסח), המהווה אבן שואבת לדמיון, ליצירה ספונטנית, מקורית ועצמאית. 16 יוצרים, חופשיים מעצם בריאתם, חברו לתהליך, וביצירתם קיימת האיכות הנובעת מן התום והנחישות. התכנית מזמנת למשתתפים חווית הנאה, העשרה, למידה ייחודית בין כותלי מכללה אקדמית – דבר המאפשר מיזוג עם נוף אקדמי-אמנותי הכולל צפייה בתערוכות, מפגש עם סטודנטים ועבודה בסדנאות.

כמו כן, מאפשרת התכנית, לאנשים בעלי צרכים מיוחדים ללמוד את שפת האמנות באמצעות היצירה העצמית ומזמנת מפגשים פעילים עם יצירות מעולם האמנות להעשרת אוצר הדימויים הפנימיים שלהם.

לדברי זיוה ורטיקובסקי: "העשייה היצירתית מפתחת את יכולת ההבעה העצמית של הלומדים בה, פותחת בפניהם אפשרויות ביטוי חדשות ורב- גוניות, ואף מזמינה את המשתתפים לפריצת דרכים חדשות בהתייחסות אל הווייתם, בעולמם. כל אלה ובנוסף הלמידה בקבוצה מאפשרים גילוי פוטנציאל אישי, שימוש בטווח המלא של כוחותיהם ומיומנויותיהם של המשתתפים, ביטוי כנה ואמיתי ליכולותיהם החבויות, מחוללים תהליך של צמיחה אישית ומספקים את הצורך בתקשורת.

פורמט המפגשים יוצר תנאים לעשייה יצירתית באווירה תומכת, המעודדת יצירה עצמאית על פי מערכי שיעור המותאמים לצרכים המיוחדים של אנשים עם מוגבלות שכלית, עם דגש על כוחותיהם. בסוף כל שנת הלימודים, מוצגת תערוכת ההישגים של המשתתפים".

תערוכה "האומץ להיות חופשי" מאגדת עשרות יצירות מעוררות חושים, רוויות ביוצריהן, נובעות וניזונות מהם. ניכר בעבודות שיוצריהן מתרפקים עליהן ומתמסרים להן בהנאה".

בתערוכה תמהיל מרתק של יצירה בחומרים מגוונים, בהם: ציור באקריליק, צבעי מים, דבק שפכטל, פיסול מעיסת נייר, אובייקטים אשר נוצרו בתפירה ועוד.

זו תערוכה מסקרנת, מרתקת, מלאת תנופה ושוקקת חיים.

התערוכה מהווה הזדמנות ייחודית להציץ לעולמם המופלא והחופשי של היוצרים, היודעים לחוות יצירה כאירוע מלהיב ומרגש, הממלא כל הוויה בחיים.

התערוכה תוצג בכנסת ישראל בין התאריכים 13-18 בדצמבר 1915.

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5371977
00Pfg6IvwLCO0EIu6nxpQhDbhvMJ50oDMHZx-Qdhc6M
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-eUmR3TpcA9Vf3MGW2k44ej453QetSWZmlbzfdATV_ZQ
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form