סימפוזיון הקדרות הישראלי בתל-חי יתקיים בחנוכה

סימפוזיון הקדרות הישראלי

סימפוזיון הקדרות השנתי של אגודת אמני הקרמיקה והמכון לאמנויות בתל-חי יתקיים, במהלך ימי החנוכה, זו השנה ה - 19 ברציפות, במכללה האקדמית תל- חי, בימים: רביעי, חמישי, ששי 9-10-11 בדצמבר 2015.

הסימפוזיון, יערך במתכונת המסורתית של כיתות אמן ויכלול סדנאות והרצאות של אמנים בכירים מחו"ל  ושני אמנים ישראליים צעירים: דימה גורביץ ונועה אלמגור בן דור.

האמנים הבינלאומיים הם: בנט ביין (Bennett Bean), שמשתתף בסימפוזיון באדיבות קרן אאידה מארה"ב.  ביין הוא אמן קרמיקה אמריקאי,  בעל תאר שני באמנות  ומאז 1979 בעל סטודיו עצמאי. ביין עוסק במגוון רחב של מדיות באמנות כולל פיסול באבן, ציור, מתכות יקרות, צמר ואריגת משי, נייר וקלף.  עיקר עיסוקו הוא יצירה בחומר וציור על כלים והוא ידוע בעיקר בזכות קערות החרס בטכניקת שריפת בור ופיתוח מספר רב של טכניקות עיטור המבוצעות לאחר השריפה.  עבודותיו מוצגות בגלריות רבות ובאוספים של מוזיאונים גדולים ברחבי ארה"ב, כולל מוזיאון ויטני לאמנות אמריקנית ואוסף האמנות של הבית הלבן.

בנוסף אליו ישתתפו בסימפוזיון האמניות שרה מורהאוס (Sara Moorhouse  ) ונולה אודונובן Nuala O' Donovan) ) שמגיעות באדיבות קרן רות קורמן מאנגליה.

שרה מורהאוס, אמנית אנגלית, החלה לחקור ולפתח את עבודתה מבחינת צבע ותפיסה מרחבית ב- 2003 עם לימודיה לתואר שני והמשיכה במחקר במהלך לימודי הדוקטורט. במחקרה בחנה את הדרכים שבהן מרחבי נוף משתנים בהתאם לצבעים המשתנים של עונות השנה, מזג אוויר, זמן ועיבודים חקלאיים. הגילו כי הצבעים מתנהגים באופן שונה על פני מרחב תלת-ממדי מאשר על משטח דו-ממדי, הביאו אותה לחקור ולפתח את תגובתה האינטואיטיבית לסצנות נוף, צבע וצורה וליישם את מסקנותיה על קערות החומר, אותן היא יוצרת. אלה משמשות עבורה "משטח קנבס" לציורים לסצנות נוף משתנות, באמצעות הגודל, העומק הצורה והצבע.

נולה היא אמנית קרמיקה אירית, בעלת תואר שני,  היא פסלת המשלבת בעבודותיה תבניות וצורות רגילות וקבועות עם מאפיינים של דפוסים וצורות מן הטבע, שאינם סדירים וקבועים. העבודות מאד מורכבות וכול אחד מהפרטים נעשה בנפרד, בבניה איטית הנמשכת לאורך שבועות וחודשים. הצורות הסופיות הן תוצאה של תגובה אינטואיטיבית לכיוון שהעבודה עצמה מפתחת ולחוסר הרגולריות של מרכיביה.

את הסימפוזיון תלווה התערוכה "סיפור אישי" שתציג עבודות  של אמנים חברי האגודה. בפתיחת התערוכה יתקיים מופע אמנותי -  "רישומון" - מחזה מצויר (Drawing Theater  ) של האמנית אופירה אבישר בליווי השחקנית איריס הרפז ומוסיקה מאת שאול בן אמיתי.

 התערוכה תתקיים בשלושת ימי הסימפוזיון במוזיאון הפתוח לצילום גן התעשייה תל-חי, בניין 7.

סימפוזיון הקדרות השנתי מעניק הזדמנות ללמוד ולהחכים ברעיונות וטכניקות, להתבשם בריח הצפון ולהתנהל "בזמן גליל" בתל-חי.

 

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5372018
QZSjZ73J_tkCdBE9GHgQOfWA9YWXfvXPiJ7qFEDLE18
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-zFGMYQvH8VmYhfYhoKAUgSZr9EqMgUr3zVdR-b6qxBU
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form