פרס עת-מול הוענק לכתב העת "אבן הפינה" העוסק בארכאולוגיה

כתב העת יוצא לאור בשפה הערבית, ע"י רשות העתיקות ובשיתוף עם המכללה האקדמית תל-חי
תמונה
פרס עת-מול הוענק לכתב העת "אבן הפינה" העוסק בארכאולוגיה ויוצא לאור בשפה הערבית, ע"י רשות העתיקות ובשיתוף עם המכללה האקדמית תל-חי
פרס עת-מול הוענק לכתב העת "אבן הפינה" העוסק בארכאולוגיה

בלבנון, במצרים, ברשות הפלשתינית ובירדן קוראים אותנו. כתב העת הארכיאולוגי הערבי, הראשון והיחיד בישראל, הוא גשר בין-תרבותי אל ההיסטוריה, ועכשיו העורכים שלו גם זכו בפרס. 

כתב העת "אבן הפינה", נוסד בשנת 2018 ע"י קבוצה של ארכיאולוגים דוברי ערבית מקרב חוקרי רשות העתיקות, בהובלתו של ד"ר ווליד אטרש, ובחסות אקדמית של המכללה האקדמית תל-חי, בהובלת פרופ' גונן שרון ופרופ' מוסטפא עבאסי מהמכללה.
מטרת היוזמה, היא להוות גשר לקירוב האוכלוסייה הערבית בארץ ומחוצה לה אל המורשת הארכיאולוגית המקומית.  כתב העת, מציג זו השנה הרביעית חפירות ארכיאולוגיות ואתרי מורשת באופן מסקרן, המנגיש את תחום הארכיאולוגיה לציבור דובר הערבית: אקדמאים, מדריכים ומחנכים, חובבי ארכיאולוגיה וכן תושבי מדינות שכנות. התכנים, נכתבים ע"י מיטב החוקרים ומייצגים עדויות מקצועיות לממצאים ארכיאולוגיים הנחשפים בגבולות הארץ. כאמור, מנהלי כתב העת, משקיעים מאמצים להנגשת כתב העת לתושבי מדינות ערב השכנות, באופן דיגיטלי, כגשר בין-תרבותי. לאחרונה זכה כתב העת בפרס "עת-מול" של יד יצחק בן-צבי, לכתבי עת ארכיאולוגיים משמעותיים.  בהודעת הזכייה של מכון בן צבי נכתב: "הקמת כתב העת וחשיפת התכנים שלו לקהילה דוברת הערבית היא ללא ספק מהפכה שמקדמת את המודעות לארכיאולוגיה ולמורשת בעיני הציבור הערבי. יש לכתב העת פוטנציאל להפוך לאחד מהשגרירים החשובים ביותר של הארכיאולוגיה הישראלית ושל מדינת ישראל". 

גאים לקחת חלק בפרויקט חשוב זה. 

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5376013
44Tgy15x6445Mf-PzHojmsSKB0Nji2mgiR-D7QCz9Go
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-5010xelkmPAoQIeVup4S-1-z8qL-rCgjPub9VosQywE
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form