כנס מחקרים חדשים של הגליל וסביבותיו ה- 25

כנס הדגל של המכללה האקדמית תל-חי, כנס מחקרים חדשים של הגליל וסביבותיו ה- 25, יתקיים בשבוע הבא במכללה האקדמית תל-חי (12-15 במרץ). הכנס יפתח בערב חגיגי בבית אוסישקין ויעסוק בשמירת טבע בגליל ויוקדש לזכרו של יוסי לב ארי ז"ל. 
תמונה
מנחם בגין בנאום בדימונה

הכנס יתקיים בשבוע הבא במכללה האקדמית תל-חי.
הרצאת המליאה המרכזית תעסוק במנחם בגין והתנועה הקיבוצית.

כנס הדגל של המכללה האקדמית תל-חי, כנס מחקרים חדשים של הגליל וסביבותיו ה- 25, יתקיים בשבוע הבא במכללה האקדמית תל-חי (12-15 במרץ). הכנס יפתח בערב חגיגי בבית אוסישקין ויעסוק בשמירת טבע בגליל ויוקדש לזכרו של יוסי לב ארי ז"ל. 

לאחר מכן, במהלך יום שני יתקיימו מושבים מרתקים בנושאים מגוונים ביניהם:

מושב קק"ל – שמירת טבע, חקלאות ותיירות, רפואה ומגדר בגליל – חשיפת קבוצות נשים שונות בגליל לחולי ולמצבים בריאותיים, שותפות בין מגזרית – מפתח לפיתוח כלכלי וחברתי עתידי בגליל, אגרוטק וחקלאות העתיד מול שינויי אקלים דרמתיים ותגליות ארכיאולוגיות מרתקות מחפירות חדשות בגליל. 

המושב המרכזי שיתקיים ב- 13/3/1013, יעסוק במנחם בגין והתנועה הקיבוצים.

ההיסטוריון פרופ' אמיר גולדשטיין מהמכללה האקדמית תל-חי, מתאר את ההתפתחות של יחסי הגומלין בין בגין והמפלגות שהוביל (חרות, גח"ל, הליכוד) לבין התנועה הקיבוצית מהקמת המדינה ועד סוף 1981.

התנועה הקיבוצית שנתפסה כאבן הראשה של תנועת העבודה נמצאה לאורך שנים ארוכות גם במקום מרכזי במערכה הפוליטית בין שמאל לימין ומעמדה מילא תפקיד בבינוי הפוליטי של הימין. על-פי המחקר ההיסטורי, בשלב הראשון, התקיימה יריבות רבה.  בגין הוחרם על ידי הקיבוצים שגם שימשו כוח מאורגן שנועד לשבש את האספות שבגין כינס ברחבי הארץ.

מאוחר יותר הופיעה תקופה, שאיננה זכורה בזיכרון הקולקטיבי, של התקרבות ופיוס בין בגין לקיבוצים (1968-1972) – את תקופה זו המחקר חושף לראשונה.

בסוף 1972 נפסקים הביקורים של בגין בקיבוצים, עם זאת, המתיחות בין הליכוד לקיבוצים כמעט לא באה לידי ביטוי בבחירות המהפך. המאמר משחזר את שלבי ההידרדרות ביחסים לאחר המהפך.

המחקר מראה כי בגין לא אמר מעולם את המשפט 'המיליונרים עם ברכות השחייה' - משפט שנקשר בטעות אצל רבים לנאומיו המתלהטים במערכת הבחירות לכנסת העשירית (1981). מה שבגין כן אמר על בנימין בנאי מקיבוץ מנרה (ה-'יושב בבריכת שחיה כמו איזה מיליונר אמריקני') נאמר בניחותא, במהלך ראיון ל'ידיעות אחרונות', מספר חודשים לאחר הבחירות, ללא כוונה להסעיר את הרוחות והוא אף התנצל על דבריו – אך הדימוי של מיליונרים עם ברכות שחייה התקבע בתודעה והפך למטאפורה ארוכת שנים לעוינות בין עיירות הפיתוח לבין הקיבוצים, ובה בעת ממחיש את הפוטנציאל הטמון בה לרווח פוליטי.

ערב הפתיחה החגיגי של הכנס יתקיים ביום ראשון 12/3/23 בבית אושיסקין בקיבוץ דן, מושבי הכנס יתקיימו ביום שני 13/3/23 בקמפוס מזרח של המכללה האקדמית תל-חי וביום רביעי 14/3/23 יערכו סיורים לאנדרטת משמר הירדן, לציר חזקה לחושניה, לכתף תל פארס, לתל-אסאקי, להר בנטל ולעמק הבכא. ההשתתפות במושבי הכנס ובסיורים איננה כרוכה בתשלום אך מותנית בהרשמה מראש. הכנס פתוח לקהל הרחב ותושבי האזור מוזמנים להגיע ולקחת חלק. 
 

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5381159
1PMMnTL_mI4_MTGwtoTk-vQQDQLRZwfI2n0tKbpIb40
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-zf9rJMlQp8GaXAWUod9D4srokbAVPCDKWxw39efUe9s
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form