הצלחה גדולה לכנס מחקרי הגליל של המכללה האקדמית תל-חי ומכון המחקר מיגל

תמונה
כנס מחקרי גליל 2023

הצלחה גדולה לכנס מחקרים חדשים של הגליל וסביבותיו, שנערך לאחרונה במכללה האקדמית תל-חי, בשיתוף עם מכון המחקר מיגל והקרן הקיימת לישראל. השנה צוין הכנס העשרים וחמש, אשר כלל מגוון מחקרים מרתקים בתחומים רבים. בכנס לקחו חלק חוקרים, סטודנטים וקהל מקומי תאב ידע ודעת המתעניין בגליל. 

המושב הראשון בערב הכנס הוקדש ליוסי לב ארי ז"ל ולהיסטוריה של שמירת הטבע ותחילתה בגליל. בהרצאות הוצגה תחילתה של המחשבה על שמירת הטבע בעמק החולה, אל מול ייבוש המעיינות והצורך במי השקיה ואת המאבקים הראשונים על שמירת עצים עתיקים בשמורת תל-דן ובחורשת טל.

בערב בו נכחו בני משפחת לב-ארי וחבריו של יוסי ז"ל, הועלו זיכרונות מהמאבקים הראשונים על שמירת הטבע בגליל ובישראל בכלל, הוצגו מסמכים המלמדים על תחילת קביעת המדיניות של שמירת הטבע, קביעת גבולות שמורות הטבע וההקמה של רשות שמורות הטבע והחברה להגנת הטבע.

ביום השני של הכנס התקיימה מליאה נוספת שעסקה ביחסי מנחם בגין והקיבוצים לאורך השנים. את ההרצאה המרכזית נשא פרופ' אמיר גולדשטיין. במרכז ההרצאה הציג גולדשטיין את ביקוריו של מנחם בגין בקיבוצים ואת השינוי שחל ביחס בגין לקיבוצים. להגדרת פרופ' גולדשטיין מדובר בשינוי שחל בדרך בה ראה מנחם בגין את הליכוד כמייצג את המזרחים שהיו חסרי ייצוג חברתי ופוליטי.

במסגרת הכנס הוענקו מלגות הצטיינות לסטודנטים על עבודות סמינריון מצטיינות ולשני הסטודנטים שמעון בן אבי וטלי פורן על כתיבת עבודת התזה שאותה הם מסיימים בימים אלה. עבודתה של טלי עוסקת במאפייני הקונפליקטים בקיבוצים בהם הוקמו שכונות הרחבה ועבודתו של שמעון עוסקת בפעילותו של האצל בצפון הארץ. ברכות חמות לסטודנטים על העבודות המצטיינות.

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5383094
fWsH_ry7-evLluC6j_Z2FK24TMPDjPoe6Yg3FNtFJao
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-oCUkYM3xL4vwCE8D2jHvoa7B0B_5AZPTVJkgf9tf8TY
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form