מיכל אלוני

תמונה
מיכל אלוני, בוגרת החוג לפסיכולוגיה ושירותי אנוש באקדמית תל-חי.
מיכל אלוני, בוגרת החוג לפסיכולוגיה ושירותי אנוש באקדמית תל-חי.

"יש אווירה של "כולם מכירים את כולם", מן משפחתיות והזדהות, שאי אפשר להסביר אם לא חיים פה.."

הכירו את מיכל אלוני, בוגרת החוג לפסיכולוגיה ושירותי אנוש באקדמית תל-חי.
מיכל הגיעו אלינו מהישוב יובלים (במשגב) וכיום היא עובדת בחברת "שמיר אופטיקה" בקיבוץ שמיר כרכזת משאבי אנוש, פיתוח ארגוני ולמידה גלובלית.

מיכל מספרת כי החוג לשירותי אנוש תרם לה רבות בדרך לתפקיד, מהרחבת הידע במגוון תחומים, מהרמה התיאורטית ועד לרמה הפרקטית והמעשית.

במסגרת הלימודים ישנם קורסים המקנים הסתכלות רחבה על תהליכים שהתרחשו בארץ ובעולם שהשפיעו על שוק העבודה כיום. קורסים אחרים עוסקים בתאוריות ארגונים, ניהול עובדים, תאוריות סוציולוגיות ועוד. קורסים נוספים מתייחסים לפרקטיקה של משאבי אנוש בארגון, ועוסקים בנושאים כמו פיתוח עובדים, שימור עובדים, ניהול עובדים, ניהול משאבי אנוש, מבנה ארגוני ועוד. במסגרת החוג נלמדים גם תחומים אחרים שתורמים לראייה הרחבה של התחום, כמו לדוגמה כלכלה, סוציולוגיה, חשבונאות, דיני עבודה ויחסי עבודה.

בחוג לשירותי אנוש יש מסלול שנקרא "מסלול ניהול משאבי אנוש", במסגרתו נלמדים קורסים שעוסקים בפרקטיקה של ניהול משאבי אנוש וכלים פרקטיים של גיוס.


הסטודנטים והסטודנטיות שנמצאים במסלול עוברים התנסות מעשית בארגון מסוים באזור, במחלקת משאבי אנוש. הם מצטרפים לשש שעות בשבוע בארגון, שבו הם נחשפים לעבודה במחלקה, לתחומים שבהם המחלקה מתעסקת, והם עוזרים ולוקחים חלק פעיל במשימות בארגון.


"המסלול מאפשר להבין לאיזה תחום את מתחברת בתוך התחום הרחב של משאבי אנוש, תוך קבלת כלים פרקטיים והתנסות בפועל.

ההתנסות המעשית שלי הייתה בשמיר אופטיקה, ובה למדתי הרבה על התחום, ביצעתי משימות, העברתי הדרכות, שאלתי שאלות, נחשפתי לתהליכים שקורים בארגון ועוד. ללא ספק ההתנסות לימדה אותי מה זה באמת משאבי אנוש, מה עושים בפועל, למה אני מתחברת ולמה פחות. הניסיון הזה תרם לידע התאורטי שנלמד במסגרת הקורסים."


מיכל בחרה ללמוד במכללה האקדמית תל-חי משום שניתן היה לשלב בה בין שני התחומים שעניינו אותה, פסיכולוגיה ושירותי אנוש.
בנוסף, היא מספרת, אני מאוד אוהבת את הצפון, את השקט, הרוגע, הנופים הירוקים שמסביב, הציפורים המצייצות. האווירה באקדמית תל-חי ייחודית. יש תמיכה ומעטפת רחבה, יש תחושה של קבלה ואהבה.


אני חושבת שבכל מקום אפשר למצוא את האנשים שלך, את החברים שלך שתעבור איתם את השנים של הלימודים. פה בצפון באים אנשים מכל רחבי הארץ, כך שאני חושבת שכל אחד יכול למצוא את המקום שלו ואל מי להתחבר.
באקדמית תל-חי, יש אווירה של "כולם מכירים את כולם", מן משפחתיות והזדהות, שאי אפשר להסביר אם לא חיים פה. לומדים פה להתחבר לשקט, לקבל את השונה, להתחבר לאנשים חדשים ולהכיר את עצמך.

הלימודים עצמם מקנים ידע על העולם, גורמים לך לחשוב ולהטיל ספק, ללמוד איך לא לקבל כל דבר כמובן מאליו. יש פה מעטפת רחבה ותמיכה בסטודנטים, המרצים מעניינים, נותנים תחושה שאפשר לפנות אליהם בכל שאלה, יש פה אווירה של עזרה הדדית. יש הפסקות פעילות, מוזיקה, בירה, חברים.


למדתי על עצמי שאני יכולה להשיג הכול עם מאמץ וכוח רצון. השקעתי ולמדתי והיה לי חשוב להצליח בלימודים, ואכן הצלחתי. הייתה לי שאיפה להמשיך בשמיר אופטיקה גם לאחר ההתנסות, ועם רצינות והשקעה המשכתי בתור עובדת במחלקת משאבי אנוש. התובנה הזו משמעותית לתחום העיסוק שלי, ובכלל לחיים – אפשר להשיג הכול, להתקדם ולהתפתח, אם מספיק רוצים ומספיק מתאמצים.

אנחנו גאים בך מיכל ושמחים שסללת לעצמך את הדרך למקום עבודה שבו את מרגישה שאת מממשת את עצמך ושיוצא נשכר מהכישורים שלך.
 

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5233493
Ky0MSCz8xjSD3OwtsUotAm1-d0ShIebri4VT28BX9hY
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-8X-XPpeIaPBbz5vHOY0gRPR_1KaEYboBIdK2_V-vOAI
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form