החוויה הצפונית - קהילה, משמעות, לימודים וקריירה בסביבה מעוררת השראה

המכללה האקדמית תל-חי שעתידה להפוך בקרוב לאוניברסיטת הגליל בקרית שמונה, מעניקה חוויה צפונית וסביבה אידיאלית שמאפשרות לפרוץ את הגבולות של אזור הנוחות ולהגיע למימוש עצמי בכל תחומי החיים.
תמונה
סטודנטים במכללת תל חי קמפוס מזרחי

השנים האחרונות לימדו אותנו שאפשר לעשות מה שחשוב באמת, מכל מקום. גם אם הגבולות הפיזיים מוגדרים, היצירתיות שלנו אינסופית, דינמית ומאפשרת לפרוץ את גבולות אזור הנוחות ולהגשים את עצמנו.

יותר צעירות וצעירים מהארץ ומהעולם בוחרים לחיות, ללמוד, לעבוד ולהתחבר לחיי קהילה, רחוקים מהבית ומצליחים לשלב את ההגשמה העצמית באורח חיים שמפתח את הכישורים ואת היכולות שלהם בלימודים, בקריירה ובחיים. 

המגמה היא עולמית, הצעירים מעוניינים להתנסות באורח חיים שונה ממה שהכירו, במסגרת קהילות חדשות מבוססות על תחומיי עניין וראיית עולם משותפת.

 

ייחודיות החוויה הצפונית

היתרונות המובהקים של הנוף הגלילי, הקרבה לטבע והקהילה הסטודנטיאלית הפעילה, מושכים צעירות וצעירים מכל הארץ להגיע ללמוד ולהשתלב במכללה האקדמית תל-חי. "למעשה כ-70% מהסטודנטים והסטודנטיות במכללה אינם תושבי הגליל המזרחי", מציין אלי כהן, מנכ"ל המכללה האקדמית תל-חי, הנחשבת היום לאחת המכללות הטובות בארץ, אשר שמה בראש סדר העדיפויות שלה מצוינות אקדמית ומחקרית לצד שותפות עם הקהילה והתעשייה, במטרה לקדם את האזור.

עוד מוסיף כהן: "אנחנו תופסים את עצמנו כמנוף רב עוצמה לפיתוח כלכלי וחברתי של הגליל והגולן וכמקום שנועד לשרת את האזור בו אנו חיים. הייחוד שלנו הוא בהיותנו חלק מתוך מרחב ממנו אנו שואבים את תחומי המחקר שלנו: חקלאות, מים, סביבה, קיימות, תזונה, חוסן, ארכיאולוגיה ועוד. המעבר של תל-חי ממכללה מצטיינת לאוניברסיטת הגליל יקדם ויפתח את מרחב הגליל והגולן, ימשוך כוח אדם איכותי, יצמיח תעשיות עתירות ידע ומרכזי חדשנות ויביא לשגשוג גם של המכללות הצפוניות האחרות, אשר יפעלו עמה בשיתוף פעולה".

מה בעצם מניע צעירות וצעירים רבים לצאת מאזור הנוחות ולהגיע צפונה?

היתרון הבולט הוא כאמור הרמה האקדמית הגבוהה, לצד הסביבה. המרחק מהמרכז האורבני, מזמן שינוי משמעותי בסביבת הלימודים. המכללה האקדמית תל-חי מציעה לסטודנטים סביבה ירוקה ופתוחה המעודדת חופש פעולה ומחשבה, עצמאות ויצירתיות, הסתגלות לשינויים, גמישות ומקוריות, רב־תחומיות ורב־תרבותיות. המרחק מהבית מפתח מיומנויות מהותיות כמו יכולת קבלת החלטות ותקשורת בין אישית לצד מיומנויות חיים בסיסיות.

גם מבחינה אקדמית ומחקרית לאקדמית תל-חי יתרונות מובהקים. 

העולם משתנה לנגד עינינו, ומתאפיין בין היתר בשיעור הולך וגדל של טכנולוגיות תקשורת, גלובליזציה של השכלה וחיפוש אחר איכות. הפקולטה לחינוך והוראה של האקדמית תל-חי למשל, רואה בבוגריה מנהיגים ופורצי דרך המצוידים ביכולות מחקריות ומתאפיינים בחשיבה ביקורתית עצמאית.

הלמידה בתכניות השונות מאפשרת לבוגרים להשתלב במסגרות הפורמליות, להוביל תהליכים במסגרות בלתי פורמליות, ליזום ולהוביל שינויים חברתיים שיצעידו את החינוך בישראל קדימה.

מעורבות האקדמית תל-חי בקהילה ובמרחב, מבוססת על שותפות של המגזר הציבורי, העסקי והאקדמי במטרה לייצר גם חשיבה לפיתוח כלכלי-אזורי. כהן מסביר כי "צמיחת עולם הפודטק באזור הגליל המזרחי היא בין השאר תוצר של מכון המחקר מיגל שמסונף אל המכללה. חוקרי המכון משמשים כמרצים בפקולטה למדעים באקדמית תל-חי ועוזרי המחקר הם הסטודנטים ובוגרי המכללה בתחומי מחקר חיוניים בהם מתמקד המכון, ביניהם: תחומי הרפואה, הפודטק, האגרוטק, התזונה, הביולוגיה, הסביבה ועוד.

הקמנו לאחרונה מנהלת פודטק המשתפת פעולה עם הרשויות המקומיות והעולם העסקי. אחת התוצאות של עשייה מבורכת זו היא חממה טכנולוגית שהקימה תנובה, וכבר הצמיחה מספר סטארטאפים".

בנוסף, למכללה מעבדות מחקר מתקדמות בתחומי הפסיכולוגיה, בעלי החיים והסביבה. דוגמא לכך הוא מוקד המחקרים ומרכז האקלום לחיות בר באגמון החולה שפועל בשיתוף עם קק"ל, ופותח בפני הסטודנטיות והסטודנטים הזדמנויות להשתלבות לימודית ומחקרית בתוכניות ייחודיות בחוג למדעי החי.

מה מאפיין את המרצים של תל-חי וכיצד זה משפיע על הסטודנטים והסטודנטיות הלומדים במכללה?

סגל המרצים והחוקרים של המכללה הם אנשי מקצוע ידועים ובעלי שם עולמי המחוברים לשטח ולצרכי שוק העבודה. המעבדות מאובזרות בכלי המחקר המתקדמים ביותר, כמו רובוטים מיוחדים, לשון אלקטרונית ועוד המשמשים לצורך מחקרים בתחום המזון והתזונה.   הסטודנטים והסטודנטיות בפקולטה למדעים וטכנולוגיה נהנים ממספר שעות מעבדה גדול במיוחד, בהשוואה לסטודנטים בתואר ראשון, הלומדים באוניברסיטאות. 

כיצד תכניות הלימודים מותאמות לשוק העבודה ולמקצועות העתיד?

כהן, מסביר כי האקדמית תל-חי מציעה מגוון מסלולי לימוד ששמים דגש על לימודים פרקטיים ומחקריים כבר בזמן הלימודים "מערכת הלימודים בנויה כך שהבוגרים שלנו יצאו מוכנים לעולם העבודה בכל התחומים שאנו מלמדים, תוך חיבור לקהילה. כך הם לומדים ומבינים את ההתנהלות בשוק העבודה, ומתנסים בעולם האמיתי".

תחום הפודטק מתקדם מאוד במכללה ומדי שנה מתקיים כנס אליו מגיעה כל תעשיית המזון בארץ. בכנס מציגים הסטודנטים ממדעי המזון פיתוחים חדשים ומקוריים ואף משתתפים בתחרויות בינלאומיות עם פיתוחים אלה. אצבעות ה"גבינה הטבעונית" פרי פיתוחם של סטודנטים מתל-חי, זכו למשל, בפרס הפיתוח הטוב ביותר בתחום המזון לילדים בתחרות העולמית IFT בשיקגו.

כיצד אתם דואגים לרווחת הסטודנטים והסטודנטיות?

"אנחנו כמו קולג' בארצות הברית, רק בישראל. אולי כי כולם מכירים את כולם, אולי כי רוב הסטודנטיות והסטודנטים רחוקים מהבית ואולי כי זה פשוט חלק מהמהות החברתית והקהילתית של המכללה. כל מי שמצטרף לקהילה שלנו, זוכה לחיות במרחב שמאפשר חיבור בין אקדמיה מצוינת לאווירה תומכת וקהילתיות. זאת בנוסף לקידום רווחת הסטודנטים והסטודנטיות, וסיוע למי שזקוק למלגות לימודים, מחיה והצטיינות".

 

אז אולי אין דבר כזה מושלם, אבל כשיוצאים מאזור הנוחות קורים דברים מופלאים שמעוררים את כל החושים…

הסטודנטים והסטודנטיות של האקדמית תל-חי נהנים מפעילות חברתית תוססת, מקהילה תומכת ומגובשת, מתערוכות, כנסים וימי עיון, ורוכשים חברות וחברים לחיים. כאלה שכיף ללמוד איתם, לגור איתם ולבלות איתם אחרי יום הלימודים, חברים וחברות שנשארים לתמיד.

עומר מהחוג ללימודי מזרח אסיה ובחוג לכלכלה וניהול מחזק את הדברים: "חלק גדול מהסטודנטים לא גרים באזור ואינם חוזרים לבתי האב שלהם בסופי השבוע, וזה מאפשר יותר מפגשים וזמן ביחד. מעבר לזה, אני מרגיש שאצלי זה אפשר יותר להתמקד בלימודים".

וליהיא, סטודנטית לתואר ראשון בחינוך מסבירה: "הלימודים רחוק מהבית והסביבה הייחודית של המכללה אפשרו לי לפרוץ גבולות ולפתח עצמאות ויצירתיות. זו הייתה החלטה מעולה להגיע לכאן". 

לסיום, מדגיש כהן את חשיבות פיתוח האזור ומציין כי ״ברגע שנהפוך לאוניברסיטה, ואפילו כבר עכשיו, נמשיך לייצר מוטיבציה ותנאים שיאפשרו לבוגרים שלנו להישאר בצפון ולהיות מנוע צמיחה אזורי״.

המכללה מציעה מעל ל־15 חוגים אקדמיים לתואר ראשון, ו- 17 תכניות לימוד לתואר שני,  המחולקים לשלוש פקולטות: הפקולטה למדעים ולטכנולוגיה, הפקולטה למדעי החברה והרוח והפקולטה לחינוך והוראה.

לפרטים נוספים והרשמה יש לחייג 9827*


 

 

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5401416
Sb_HvKQ9AnqUgjpza9u5wA9w8DLEvpWwZ1g55gvHfeA
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-KhAsp-x0GOLhnS97SQd9dWLt64rnX4QQkkC7dzTIWeQ
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form