הכרת כלי מהמודל לקריאה שיתופית של מאמרים - Perusall

תמונה
פרוזל

 

מחקרים מראים כי רק כ-25% מהסטודנטים קוראים את חומרי הקריאה שעולים לאתר הקורס. הבעיה אינה מסתכמת רק בחוסר קריאה, אלא גם בחוסר הבנה מעמיקה של הטקסט. אחד הפתרונות לבעיה הוא קריאה שיתופית. מטרת הקריאה השיתופית היא הפיכת הקריאה לאירוע חברתי ע"י יצירת דיון סביב הטקסטים, ועידוד הסטודנטים לשאול שאלות, להעיר הערות ולהשיב על השאלות וההערות של עמיתיהם לספסל הלימודים. בבדיקה מחקרית נמצא שקריאה שיתופית מסוגלת להעלות את אחוזי הקריאה לכדי 90%, ואף לשפר את ההישגים הכלליים בקורס. מחקר נוסף מגלה כי בדרך זו הסטודנטים מרגישים מעורבים יותר בתהליך הלמידה, ומגלים עניין בהשתתפות בקורס.


מערכת המוודל של המכללה כוללת ממשק לכלי דיגיטלי לקריאה שיתופית וחברתית, הנקרא Perusall. כלי זה, שפותח לאחר מחקר מקיף ע"י אוניברסיטת הרווארד, מאפשר למרצה להעלות טקסטים ותכנים שונים, לשאול שאלות בקשר לתכנים אלו, ואף לתת משוב על הערות ושאלות של אחרים.

תמונה
פרוזל דוגמא

 


אז איך להתחיל?

27 STEPS

1. ברוכים הבאים להדרכה.
תוכלו להתקדם ע״י החיצים בתחתית העמוד.

Step 1 image

2. נלחץ על הוספת פעילות או משאב

Step 2 image

3. נלחץ על llasureP

Step 3 image

4. נלחץ על הוספה

Step 4 image

5. נכתוב את שם פעילות

Step 5 image

6. נלחץ על שמירת שינויים וחזרה לקורס

Step 6 image

7. נלחץ על שם הפעילות שיצרנו

Step 7 image

8. עברנו לאתר של הכלי llasureP.כעת עלינו להוסיף מאמר לקריאה.נלחץ על yrarbiL

Step 8 image

9. כדי להעלות מאמר מהמחשב האישי נבחר באפשרות העלאת מסמכים
 

Step 9 image

10. נבחר את הקובץ מתוך המחשב שלנו. ניתן לבחור מסמך וורד, תמונה או קובץ FDP.
לאחר שהקובץ הועלה נלחץ עליו.

Step 10 image

11. נלחץ על פתיחה

Step 11 image

12. בצד שמאל יופיע המאמר, ובצד ימין תיבה שתציג את הדיונים המתקיימים.

Step 12 image

13. נסמן את הטקסט אליו נרצה להתייחס.

Step 13 image

14. נוסיף הערה בחלונית הדיון.
הלומדים או העמיתים יכולים להגיב להערות או לשאלות ששאלנו.

Step 14 image

15. כאשר אחד המשתתפים יוסיף תגובה, היא תופיע בהמשך הדיון.

Step 15 image

16. אם אנו חושבים שהתגובה מועילה לדיון, נוכל לציין זאת - נלחץ על סימן הוי

Step 16 image

17. כיתוב ירוק יופיע, המציין שזו הערה שסומנה כמועילה ע"י המרצה.

Step 17 image

18. באופן דומה, ניתן להוסיף הערות על תמונה המופיעה במסמך, או על חלקים מתוך התמונה.נלחץ על כפתור התמונה

Step 18 image

19. ונסמן את הקטע בתמונה שעליו נרצה לקיים דיון.

Step 19 image

20. נוסיף הערה כמו קודם.

Step 20 image

21. כדי לראות את כל הדיונים המתקיימים, נלחץ על כפתור השיחות.

Step 21 image

22. בתיבה יופיעו בהדגשה באופן מודגש שיחות שטרם צפינו בהן, או שיש בהן תגובות שטרם קראנו.

Step 22 image

23. נלחץ על אחת השיחות

Step 23 image

24. והמאמר יקפוץ לציטוט אליו מתייחסת ההערה.
בחלון הדיון נוכל להתייחס להערה.

Step 24 image

25. לחיצה על כפתור ההתראות תציג בפנינו באופן מרוכז את כל הדיונים אליהם רצוי שנתייחס. אלו יהיו דיונים בהם השתתפנו, או דיונים בהם אחד המשתתפים הוסיף את השם שלנו לדיון.
ניתן להוסיף את שם המשתמש לדיון ע"י שימוש בתו @.

Step 25 image

26.

Step 26 image

27.

Step 27 image

Here's an interactive tutorial

** Best experienced in Full Screen (click the icon in the top right corner before you begin) **

https://www.iorad.com/player/1914181/----------------------llasureP


רוצים להיעזר בנו?

היחידה למצוינות וחדשנות בהוראה מציעה לכל מרצה ליווי פדגוגי וטכנולוגי מלא לצורך שיפור נראות הקורס שלכם, מבנה יחידות הלימוד, שילוב המשאבים הדיגיטליים המתאימים ליחידות הלימוד ואופן הוראתן בפועל. הליווי הינו אישי (מפגשי אחד על אחד) ע"י צוות המלווים הפדגוגיים של היחידה, וכן ע"י הצוות הטכנולוגי של מעבדת החדשנות בהוראה.

צרו איתנו קשר במייל זה: [email protected]