"מה זה משנה איך נראה המוודל שלי? העיקר שיש שם את כל החומר״

תמונה
תמונת פתיחה לקורס

 

מכירים את סטיב ג'ובס? המייסד של חברת אפל? אתם זוכרים איך היו נראים המחשבים לפני שהוא חשב על הרעיון הזה של "חלונות"? (כן, כן, "חלונות" זה של חברת מייקורוסופט, אבל הרעיון היה שלו, סיפור עצוב...). אתם זוכרים מסך שחור עם הרבה אותיות לבנות? נכון שזה היה כיף? אחרי שסטיב ג'ובס פרש מהלימודים בקולג', הוא נשאר בסביבה עוד כמה חודשים כשומע חופשי. בתקופה הזו הוא לקח קורס בטיפוגרפיה. למה? ככה! כי זה היה נראה לו מעניין. לאחר מספר שנים, כשהוא ייסד את אפל, הוא הטמיע את עקרונות הטיפוגרפיה בתוך הנראות של המחשבים ושל תוכנות ההפעלה. סטיב ג'ובס הבין שמחשבים יפים וממשק משתמש נעים לעין - הם משמעותיים. סטיב ג'ובס שינה את העולם.


המפגש הראשוני של הסטודנטים עם עמוד הקורס במוודל הוא חשוב מאוד. מחקר שפורסם לפני מספר חודשים, הראה שלוקח לנו 50 מילי-שניות (0.05 שניות!) לשפוט האם אתר האינטרנט שלפנינו מוצא חן בעיננו או לא. אמנם זה נכון שהסטודנטים שלנו הם "לקוחות שבויים", והם כנראה ישתמשו באתר הקורס שלנו, בין אם הם יאהבו אותו ובין אם לא. אבל, אם הם ייהנו מחוויית השימוש במודל, ייתכן והדבר ישפר את המוטיבציה שלהם ללימוד בקורס. אז איך משפרים את הרושם הראשוני של עמוד הקורס שלנו? ראש העמוד הוא המקום הראשון אותו ייראו הסטודנטים. זה המקום לשים "מתאבן" לקורס שלכם. אלמנט מעוצב, מזמין, מסקרן. האלמנט הזה יכול לכלול משפט מסקרן ומעורר מחשבה, תמונה מעניינת (ומעוצבת!) שתעביר מסר קצר ומעניין, הקשור לקורס שלכם.

להלן דוגמא:

תמונה
תמונת פתיחה לקורס 2

רוצים להיעזר בנו?

היחידה למצוינות וחדשנות בהוראה מציעה לכל מרצה ליווי פדגוגי וטכנולוגי מלא לצורך שיפור נראות הקורס שלכם, מבנה יחידות הלימוד, שילוב המשאבים הדיגיטליים המתאימים ליחידות הלימוד ואופן הוראתן בפועל. הליווי הינו אישי (מפגשי אחד על אחד) ע"י צוות המלווים הפדגוגיים של היחידה, וכן ע"י הצוות הטכנולוגי של מעבדת החדשנות בהוראה.

צרו איתנו קשר במייל זה: [email protected]