פאדלט - לוח שיתופי

רבים מהמרצים במכללה כבר משתמשים בפאדלט באופן שוטף. אחרים אולי שמעו על הכלי אך טרם התנסו בו. בחידושון זה נציג את הכלי בקצרה, אך לטובת המשתמשים הוותיקים נספר גם על שימושים מתקדמים יותר בכלי.

(שימו לב: מכללת תל חי רכשה רישיון מלא לשימוש בפאדלט ולכן כל המרצים יכולים לקבל חשבון הכולל את כל האפשרויות הקיימות בכלי. אם אין לכם חשבון עדיין, אנא פנו אלינו.)

מהו לוח שיתופי?

לוח שיתופי מאפשר לכל אחד מהמשתתפים (בד"כ הסטודנטים שלנו) לפרסם "פוסט" - תוכן שיכול לכלול טקסט, קישורים, תמונות, ועוד. הפאדלט הוא לוח שיתופי מוכר ונוח. בצורתו הבסיסית, הפאדלט משמש מעין "לוח מודעות", בו כל אחד מהסטודנטים יכול להוסיף תוכן קצר, וכל הכיתה יכולה לראות אותו ולהגיב אליו.

בדוגמה הבאה הסטודנטים התבקשו לתאר מרחב למידה המוצא חן בעיניהם באמצעות טקסט ותמונה או סרטון. הם יכולים גם לראות את כל מה שפרסמו עמיתיהם ולהוסיף תגובות לפרסומים.

תמונה
פאדלט

מעבר לשימוש הבסיסי שתואר, הפאדלט מאפשר עוד כמה שימושים, מוכרים פחות. להלן כמה רעיונות: (אם אחד הרעיונות מוצא חן בעיניכם, אנא צרו איתנו קשר לצורך הדרכה.)


קיבוץ תוכן לפי נושאים

בפאדלט ישנה אפשרות שנקראת "מדף". באפשרות זו, הפוסטים (פרסומים) לא מפוזרים באופן אקראי כמו בפאדלט הבסיסי, אלא מסודרים לפי קטגוריות. כך למשל המרצה יכול לייצר פאדלט ובו שתי כותרות - "בעד" ו"נגד", וכל סטודנט יצטרך לכתוב פוסט קצר תחת אחת הכותרות או תחת שתיהן.

תמונה
פאדלט- קיבוץ תוכן לפי נושאים

מפה שיתופית

תבנית נוספת שקיימת בפאדלט, היא תבנית ה"מפה". בתבנית זו, כל סטודנט יכול "לדקור" נקודה במפה, ולהעלות תוכן הקשור אליה. לדוגמא, אם נרצה ללמד על סוגים שונים של אנרגיה ירוקה, נוכל לבקש מהסטודנטים למצוא אתרים שונים בעולם בהם יש שימוש באנרגיה ירוקה, לסמן את המיקום על גבי המפה, ולהסביר בקצרה אודות השימוש באנרגיה ירוקה במיקום זה, ומדוע זהו המיקום המתאים.

תמונה
פאדלט- מפה שיתופית

מפת חשיבה

הפאדלט מאפשר לא רק לכתוב פוסטים, אלא גם לקשר בין פוסטים שונים על ידי חיצים, ובכך לייצר מפת חשיבה בין פוסטים שונים. אפשרות זו יכולה לשמש בקורסים בהם המרצה רוצה ללמד אודות חלוקה לקבוצות של פרטים שונים. כך למשל, מרצה לזאולוגיה, יכול לבקש מכל אחד מהסטודנטים לכתוב בקצרה אודות בעל חיים אחד, ולאחר מכן לקשר אותו לכל בעלי החיים האחרים שפורסמו בלוח, השייכים לאותה משפחה.

תמונה
פאדלט- מפת חשיבה

ציר זמן

אם נבחר באפשרות "ציר זמן", נוכל ליצור פאדלט שמציג אירועים שונים על גבי ציר זמן, שאותו בונים הסטודנטים בשיתוף. דוגמה לשימוש אפשרי הוא בקורס בהיסטוריה - הסטודנטים יתבקשו לכתוב בקצרה אודות אירועים שונים במהלך המהפכה הצרפתית, ולאחר מכן למקם אותם על ציר הזמן.

תמונה
פדאלט- ציר זמן

אז איך להתחיל?

ראשית, וודאו שיש ברשותכם חשבון משתמש. אם לא, צרו איתנו קשר.

לאחר מכן לחצו כאן לצפייה במדריך - שימוש בלוח שיתופי פאדלט


רוצים להיעזר בנו?

היחידה למצוינות וחדשנות בהוראה מציעה לכל מרצה ליווי פדגוגי וטכנולוגי מלא לצורך שיפור נראות הקורס שלכם, מבנה יחידות הלימוד, שילוב המשאבים הדיגיטליים המתאימים ליחידות הלימוד ואופן הוראתן בפועל. הליווי הינו אישי (מפגשי אחד על אחד) ע"י צוות המלווים הפדגוגיים של היחידה, וכן ע"י הצוות הטכנולוגי של מעבדת החדשנות בהוראה.

צרו איתנו קשר במייל זה: [email protected]