שינוי תצורת עמוד הקורס

עמוד הקורס במערכת ניהול הלמידה (ה-Moodle) הוא הפנים הדיגיטליות של הקורס שלנו. עיצוב סביבת המשתמש לפשוטה ואינטואיטיבית עוזר להפחית את העומס הקוגניטיבי של הלומד ולתרום לחוויית למידה טובה יותר. מחקרים שונים (1,2,3) הצביעו על החשיבות של עיצוב סביבת המשתמש של מערכת ניהול הלמידה, והציעו מספר עקרונות:

  1. הדגשת המידע החשוב ביותר.

  2. סידור ויזואלי של המידע לפי נושאים ו/או רמת חשיבות.

  3. אירגון המידע כך שהלומדים יראו את "התמונה הגדולה" של הקורס.

  4. שמירה על עיצוב אחיד לאורך הקורס, על מנת לחסוך לימוד מחודש של המערכת בכל חלק.


במערכת המוודל בה אנו משתמשים ניתן לשפר כל אחד מעקרונות אלו בצורה פשוטה ביותר - שינוי של תצורת הקורס (כלומר אופן הצגתו). כאשר נפתח אתר הקורס שלנו בפעם הראשונה, ברירת המחדל היא שהקורס מוצג כרצף ארוך של כל הפרקים והתכנים המופיעים בו. תצורה זו נקראת במוודל "יחידות הוראה כפרקים ותתי-פרקים". תצורה זו כוללת שני חסרונות מרכזיים:

  1. תכני הקורס מוצגים תמיד באותו הסדר. ככל שהקורס מתקדם, הסטודנט והמרצה צריכים לגלול לתחתית העמוד בכל פעם שהם רוצים להגיע לתוכן העדכני.

  2. בכל כניסה לקורס הדפדפן טוען את כל התכנים ומייצר עומס ואיטיות בעבודה.


שינוי של תצורת הקורס לתצורה מתאימה יותר יאפשר לפתור את שתי הבעיות שתוארו. אנו מציעים להשתמש באחת משתי תצורות מתאימות יותר:
  • "טבלת תמונות" - יחידות הלימוד מוצגות כטבלה כך שלכל יחידה צריכה להיות תמונה מייצגת הנבחרת ע"י המרצה. תצורה זו מתאימה לקורס המתנהל על בסיס נושאי לימוד, ולא בהכרח באופן כרונולוגי.

  • "כפתורי גישה מהירה" - יחידת המבוא מוצגת תמיד, ולאחריה מוצגים כפתורים ממוספרים המייצגים את יחידות הלימוד. לחיצה על אחד הכפתורים מציגה את התוכן של היחידה. תצורה זו מתאימה לקורס המתנהל באופן כרונולוגי על בסיס שבועות לימוד.

תמונה
תצורת תוכן הקורס

מעניין? לחצו כאן כדי לבצע את השינוי.


משפטי מפתח מתוך המאמרים:

The first impression of a site, based on its visual aesthetics, is important for the user to״ want to continue to use the site, and users also draw on aesthetic factors to judge usability ״.and credibility

Providing an interactive graphical interface would also serve as a viable instrument to״ ״.absorb students’ attention, which finally conduces to continuance intention

Within the analysis of usage problems, decrease the loading time in Moodle by organizing״ the course resources, and hence improving the loading time and stopping users from ״.abandoning the site was done

 


 

רוצים להיעזר בנו?

היחידה למצוינות וחדשנות בהוראה מציעה לכל מרצה ליווי פדגוגי וטכנולוגי מלא לצורך שיפור נראות הקורס שלכם, מבנה יחידות הלימוד, שילוב המשאבים הדיגיטליים המתאימים ליחידות הלימוד ואופן הוראתן בפועל. הליווי הינו אישי (מפגשי אחד על אחד) ע"י צוות המלווים הפדגוגיים של היחידה, וכן ע"י הצוות הטכנולוגי של מעבדת החדשנות בהוראה.

צרו איתנו קשר במייל זה: [email protected]

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5364558
WV8I25tW94DsJpseu8LzXH-psYW-QPuCwU0qpVR3wBk
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-CZa2f5c67nHWgvuaxkBClKyUgZ6SO5_SP373zR40ixo
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form