האם ChatGPT יכול לחולל מהפכה באקדמיה?

תמונה
מחשב

 

חברת OpenAI השיקה בנובמבר את ChatGPT, אחד מהיישומים המשמעותיים ביותר בעולם האמיתי של בינה מלאכותית עד כה. הכלי מאפשר למשתמשים שלו ליצור במהירות תוכן טקסטואלי מתוחכם הבנוי באופן ייחודי. תוכן כזה קשה לגלות על ידי הכלים המסורתיים, דבר שיוצר דאגה במוסדות האקדמיים לגבי אופן הערכת הלמידה ופיתוח המיומנויות של סטודנטים.

במידה וסטודנטים משתמשים ב-ChatGPT בלבד כדי לכתוב מאמר או דוח, אין יכולת אמיתית, אם בכלל, להעריך את איכות הלמידה שלהם. כלי הבינה המלאכותית מציע אפשרות להגשת עבודות כתובות היטב - ללא צורך של סטודנטים לחפש מקורות מפורטים (כאשר אלו אינם נדרשים).

היישום ChatGPT וטכנולוגיות דומות ימשיכו לעצב את העתיד של מה שאנו מכנים עולם העבודה (WoW - way of working). ככל שמעסיקים מאמצים יותר ויותר בינה מלאכותית מתקדמת, העולם האקדמי יצטרך לתקן את נוהלי ההוראה וההערכה שלו. ChatGPT וכלי AI אחרים כבר מאומצים בתעשייה כדרך להפוך משימות שגרתיות - לאוטומטיות. השאלה הגדולה היא: האם האקדמיה צריכה לאסור את השימוש או לאמץ אותו?

הנה כמה נקודות למחשבה:

  • מודעות היא קו ההגנה הטוב ביותר. למדו את הסטודנטים והצוות על החוזקות והחולשות של תוכן שנוצר על ידי בינה מלאכותית. לדוגמה, מתי ישנה חשיבות להסתמך על תוכן מקומי (תוכן הנוגע להתנסות של סטודנט ספציפי, ולכן לא ניתן ליצירה ב-AI) או ביקורת עמיתים, ומתי מספיקה סקירת תוכן מהירה?

  • פתחו דרכי הערכה ושיטות חינוכיות אחרות, כדי לאמץ או לדחות את השימוש בתוכן שנוצר בינה מלאכותית. שימוש במשימות הערכה אותנטיות המותאמות להקשר, למשל, ידרשו מהסטודנטים לטפח חקר וסקרנות. משימות מבוססות פרויקטים הן דוגמאות טובות המאפשרות לתלמידים לערוך חקר בעזרת ChatGPT וכלים דומים.

  • בכתיבת קריטריונים להערכת עבודות נצטרך לקחת בחשבון שימוש בבינה מלאכותית. לכן, צריך להבטיח משקל רב יותר לכישורי חשיבה מסדר גבוה כגון הערכה וסינתזה.

לסיכום: כדאי לראות את ChatGPT ככלי המאיץ שינויים הכרחיים, והכנת הבוגרים שלנו לעולם העבודה המשתנה צריכה להיות בראש סדר העדיפויות. לכן, אנו ממליצים על גישה שבה העוסקים בהוראה ולמידה מסתגלים לזהות את ההזדמנויות שמציבה הטכנולוגיה החדשה.

מתוך המאמר: How ChatGPT Could Revolutionize Academia


רוצים להיעזר בנו?

היחידה למצוינות וחדשנות בהוראה מציעה לכל מרצה ליווי פדגוגי וטכנולוגי מלא לצורך שיפור נראות הקורס שלכם, מבנה יחידות הלימוד, שילוב המשאבים הדיגיטליים המתאימים ליחידות הלימוד ואופן הוראתן בפועל. הליווי הינו אישי (מפגשי אחד על אחד) ע"י צוות המלווים הפדגוגיים של היחידה, וכן ע"י הצוות הטכנולוגי של מעבדת החדשנות בהוראה.

צרו איתנו קשר במייל זה: [email protected]

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5394610
5KCwvk7X3OmRbdSEZpYjjbIAOom9vA1aqD_s3XlxO80
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-bQnRW9Wr7t4DWfe2QNIe0sIrNE0c4T2zNpg-FaBjocE
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form