הנצחת זיכרון השואה בכלים חדשים

בימים אלו אנו מציינים את זיכרון השואה והגבורה, ועושים מאמצים רבים כדי להצליח, ולו במעט, להבין נושא כל כך מורכב ובלתי נתפס. בעוד שאין תחליף למפגש עם שורדי שואה המספרים את סיפורם, מספרם ההולך ופוחת גורם למפגשים אלו להיות נדירים יותר. לאור זאת, גופים שונים עוסקים בהנצחת השואה בדרכים חדשות באמצעות המדיה הדיגיטלית. השימוש בדיגיטל מאפשר הנגשה של תכנים לקהל רחב בארץ ובעולם, ויכול לייצר חשיפה ולעורר סקרנות גם בקרב הקהל הצעיר, ולעודד ללמידה והבנה של נושאים שונים הקשורים לשואה.

להלן מספר דוגמאות למשאבים דיגיטליים בנושא השואה והגבורה המתאימים לעיון ואף להוראת הנושא:

אתר יד ושם מציע קטגוריה של משאבים לחינוך והוראה מתוקשבת, ובה ניתן למצוא מאגר הסרטונים הכולל סרטי עדות, סרטונים היסטוריים וסרטונים מונפשים באנימציה. קיים גם עמוד של סרטונים פדגוגיים המיועד להוראת נושא השואה.

האתר מציע גם מרחב וירטואלי חינוכי ללימוד והוראת השואה, בו ניתן להסתובב באופן עצמאי בין המיצגים השונים.

תמונה
חינוך והוראה מתוקשבת

אתר יד ושם מציע גם מרחב למידה אינטראקטיבי העוסק בחייהם של ילדים בגטו.

תמונה
ילדים בגטו

תערוכה מקוונת של מוזיאון השואה בוושינגטון: Some Were Neighbors: Collaboration & Complicity in the Holocaust המתארת כיצד אנשים רגילים השפיעו ואפשרו את המציאות שבה ניתן לבצע רצח עם.

תמונה
תערוכה מקוונת למוזיאון השואה

איפה אנה פרנק - סרט אנימציה העוקב אחר קיטי, החברה הדמיונית שאנה פרנק כתבה לה את יומנה, המתעוררת לחיים ולוקחת את הצופים למסע משלה כדי לגלות את סיפורה של פרנק ומשמעות יומנה.

אפליקציית מציאות מדומה, באמצעותה ניתן לבקר באופן וירטואלי בביתה של אנה פרנק. האפליקציה ניתנת להורדה חינם במכשירי Oculus של פייסבוק.

"הסטורי של אווה" - סיפורה של אווה, ילדה שחיה בתקופת השואה, באמצעות עמוד אינסטגרם.

ניצחה הרוח - סיור מציאות-וירטואלית באמצעות משקפי תלת מימד (VR) במחנה אושוויץ-בירקנאו (יש להזמין את הפעילות).


רוצים להיעזר בנו?

היחידה למצוינות וחדשנות בהוראה מציעה לכל מרצה ליווי פדגוגי וטכנולוגי מלא לצורך שיפור נראות הקורס שלכם, מבנה יחידות הלימוד, שילוב המשאבים הדיגיטליים המתאימים ליחידות הלימוד ואופן הוראתן בפועל. הליווי הינו אישי (מפגשי אחד על אחד) ע"י צוות המלווים הפדגוגיים של היחידה, וכן ע"י הצוות הטכנולוגי של מעבדת החדשנות בהוראה.

צרו איתנו קשר במייל זה: [email protected]

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5371602
1R3TA8vVQCwzVHg-WLecDMxNJrXHiqeB9oXw3gVZJF4
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-9mN8azgbVV4tB_7NyqIje7BnAwVAFZ0ngLhz55pbuxs
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form