תחילת שנת לימודים תשפ״ד

היום מתחיל הסמסטר הראשון במכללה. בקמפוס קצרין חוזרים להוראה פרונטלית ובקמפוסים של תל חי, ההוראה תהיה בעיקרה הוראה מרחוק.

מה ניתן ללמוד ממכללות שכבר החלו ללמד?

להלן התובנות ממרכז הלמידה של מכללת ספיר, שהקמפוס שלהם, כמו שלנו, עדיין לא פתוח להגעה פיזית, ולכן  חזרו ללמידה מרחוק בלבד:

1. המפגש הראשון עם הסטודנטים.ות, מאוד מרגש, אמנם המפגש היה רק מרחוק ולא פגשו את כולם, אבל החשש מהיום הראשון עבר והמפגש היה חשוב הן לסגל והן לסטודנטים.ות. כדאי להקדיש חשיבה לפתיחת השיעור הראשון ולהתייחסות למצב ולסטודנטים.ות.

2. יש לשים לב לזמנים של המפגשים ולחלוקה הפנימית בין חלקי השיעור השונים. באופן טבעי יתכן שלא ממקדים את תשומת הלב בזמנים; אבל חלוקת הזמנים מאוד משמעותית וחשובה. צריך הפסקות בין השעורים השונים, והפסקות במהלך השיעור. בלמידה מרחוק יש לחלק את השיעור ליחידות  בהן  לומדים  25 דקות וחמש דקות הפסקה. להפסקות יש חשיבות פדגוגית רבה (.דר' ננה אריאל, מומחית ללמידה,אוניברסיטת תל אביב,) 

3. להציג כמה שאפשר וודאות ובטחון בתוך כל אי הוודאות הרבה. כאשר אין תשובה או לא יודעים, עדיף להגיד זאת, לשתף ולשקף. להציג למי שלא יכולים להיכנס את הפתרונות להשלמה, להסביר מה ניתן לעשות אם ובמקרה שהאתר/ האינטרנט ייפלו, הסבירו איך ליצור אתכם.ן קשר. זה מאוד חשוב ומשמעותי גם להם וגם לתקשורת שלנו איתם.

4. להיכנס פעם ראשונה למי שטרם עשו זאת, ל zoom.us. תרגלו את כל מיומנויות הזום וכך תדעו שגם אם תהיה בעיה או תקלה, תוכלו להיכנס בקלות לזום ולפתוח את המפגשים.

שתהייה שנת לימודים מוצלחת!


רוצים להיעזר בנו?

היחידה למצוינות וחדשנות בהוראה מציעה לכל מרצה ליווי פדגוגי וטכנולוגי מלא לצורך שיפור נראות הקורס שלכם, מבנה יחידות הלימוד, שילוב המשאבים הדיגיטליים המתאימים ליחידות הלימוד ואופן הוראתן בפועל. הליווי הינו אישי (מפגשי אחד על אחד) ע"י צוות המלווים הפדגוגיים של היחידה, וכן ע"י הצוות הטכנולוגי של מעבדת החדשנות בהוראה.

צרו איתנו קשר במייל זה: [email protected]