חדשות מתוך המעבדה של פרופ' אייל קורצבאום

תמונה
עלים - מתוך המעבדה של פרופ קורצבאום

מה חדש במעבדה של פרופ' אייל קורצבאום?

מיקרו-אצות הינן מיקרואורגניזמים מיקרוסקופיים הקיימים כמעט בכל מערכת אקולוגית, ולפיכך התפתחו גם בתנאי עקה ותחרות מול מגוון מיקרואורגניזמים אחרים כגון חיידקים, וירוסים ופטריות. מסיבה זו, בכדי לשרוד היה עליהם לפתח עמידות ואמצעי הגנה מול אורגניזמים אלו. בשנים האחרונות קיימת התעניינות רבה באורגניזמים אלו כמקור טבעי לחומרים בעלי פעילות ביולוגית, במיוחד בגלל פוטנציאל ההפקה של חומרים אלו מתרבית והקושי לייצורם בסינתזה כימית. מחקרים מהעת האחרונה דיווחו שמיקרו-אצות מסוגלות לייצר חומרים בעלי פעילות ביולוגית כגון קרוטנואידים, פיקובילינים, ליפידים, חומצות שומן בלתי רוויות, חלבונים, פוליסכרידים, ויטמינים, סטרולים, שמנים אתרים וחומרים כימיים נוספים.
אותנו במכון שמיר למחקר מעניינת העובדה כי למיקרו-אצות יכולת לייצר מגוון רחב של חומרים בעלי פעילות אנטי-בקטריאלית, אנטי-וירלית, אנטי- פטרייתית, עיכוב אנזימתי, ציטוטוקסית ואנטי-טפילית. 
למה זה מעניין?
מפני שהדרישה ההולכת ומתגברת בעולם לצמצם את השימוש בחומרי ההדברה הכימיים, התגברות תופעת העמידות של חיידקים ופטריות פיטופתוגניים לקוטלי פטריות וחיידקים, והביקוש העולה למוצרים מחקלאות ברת קיימה ואורגנית, הביאו איתם את הרעיון לרתום במכון שמיר למחקר את הפוטנציאל הגלום במיקרו-אצות למציאת חומרים פעילים חדשים ממקור טבעי ובכך להקטין את הפגיעה בסביבה ולהפחית את השימוש בחומרי הדברה כימיים ואת הסיכון לעמידות כנגדם.
לכן בקבוצתו של פרופ' אייל קורצבאום מגדלים מיני אצות שונות ובודקים את התכונות שלהן לשמש כמקור לחומרי הדברה ממקור "ירוק". גידול האצות הינו חקלאות לכל עניין ודבר, והגידול יכול להתבצע על גבי מים שוליים (מים מלוחים, מליחים, עם ביוב ועוד) כך שהפוטנציאל הגלום בפיתח חקלאות המגדלת אצות הינו מבטיח ומקדם את התפיסה של חקלאות ברת קיימא. אייל חיים סיים לאחרונה את התואר מוסמך במדעי המים בהנחייתו של אייל ובעבודתו הוא מצא את המתכון המתאים ביותר לגדל מיני אצות מסויימים מהכנרת, קבע את שיטת המיצוי היעילה ביותר להוצאת החומרים האנטימיקרוביאלים מאצות אלו ועוד.

תמונה
שיקוע בשרוולים - האקדמית תל-חי

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5261438
ructU_imXzdK7jycyMOe6BJd-vSa0RtfGldivLiF8AU
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-9khhOxPHGaJXaJ2gMLHxuLg92bKFMmahgeEacMEAvoU
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form