רוצים להחזיר ללומדות וללומדים שלכם תחושה של שליטה בתקופה של ערעור? תנו להם לאחוז בהגה

תמונה
Wheel

מעובד מתוך אתר מתודיקה

בתקופה שבה כל הבטוח והידוע לנו מתערער, גובר הרצון לחזרה לשליטה. ניווט עצמי של הלמידה יכול לעזור בחוויה של החזרת תחושת השליטה: מומחה הלמידה אליוט מאסי (2023 Masie) מציע לנו להמשיל את הלומדות והלומדים שלנו לנהגים ברכב, שחווית הלמידה שלהם כוללת את הדוושות, הכפתורים והמחוונים, ממש כמו לנהג של מכונית ומאפשרים לבצע התאמות גדולות או קטנות למסלול הלמידה:

  • דוושת הגז- האצה או להאטה בקצב הלמידה (לבצע עוד תרגילים, לדלג על תכנים מוכרים, לעצור כשצריך הבהרה או הפסקה)
  • תיבת ההילוכים - התאמת ההקשרים הנדרשים ללמידה.
  • הצופר- בקשה לקבלת עזרה, תמיכה או הדרכה פרטנית.
  • לחצני האיתות- מעבר למתודות למידה אחרות: למידת עמיתים, סימולציה, למידה עם כלי AI או תרגול
  • לוח המחוונים - מספק משוב על המצב בתהליך הלמידה האישי.

בתפיסה זו מאפשרים ללומדים לבחור את שיטת הלמידה- לבד או בקבוצה, תרגול או שמיעת הרצאה. כך הלמידה תתבסס על סקרנות, למידה מתוך העדפה ומוכוונות עצמית. בעזרת הטכנולוגיה, הדיגיטל ואמצעי ה- AI תתאפשר התאמה אישית ויכולת לקבל משוב מיידי ומדויק.

זה שינוי גדול לעומת ההרגלים הקיימים, כזה שכדאי לבצע בהדרגה, אבל הוא שווה מאמץ. הוא מאפשר ללומדים לפתח עצמאות, להפוך למהנדסים של תהליך הלמידה שלהם. דווקא בתקופות לא שגרתיות של ערעור וחיפוש אחר משמעות, יש היתכנות גדולה יותר לנסות דגמים חדשים של למידה, ולתת ללומדות וללומדים לאחוז בהגה הלמידה. מוזמנים לפנות אלינו להתייעצות ובניית יחידות ללמידה עצמית בקורסים שלכם.