מפגש סיכום מרגש לתוכנית "שגרירי הבינלאומיות" לסגל המנהלי

תמונה
שגרירי הבינלאומיות בביקור באוניברסיטת בן גוריון

 

מפגש סיכום של תוכנית "שגרירי הבינלאומיות" לסגל המנהלי התקיים לאחרונה בקמפוס קצרין של המכללה . התוכנית התקיימה במהלך 2023 מתוך שאיפה לקדם את הבינלאומיות צעד נוסף בתל חי ועל כן בחרה היחידה לקשרים אקדמיים בינלאומיים, להתמקד השנה באוכלוסיית הסגל המנהלי. את התוכנית הובילו רעיה גל, מנהלת אגף מנהל אקדמי, ונטלי אידלמן פורת, מנהלת היחידה לקשרים אקדמיים בינ"ל.

לתוכנית היו מספר מטרות. הראשונה-  שיתוף מעגל רחב יותר של בעלי תפקידים בסגל המנהלי בפעילות הבינלאומית הגדלה, מתוך ציפייה שהם יהיו אנשי הקשר לנושאי הבינלאומיות ביחידותיהם. השנייה - הקנייה של מיומנויות ופיתוח שיח על ההתאמות הנדרשות בעבודתם, בכל הנוגע לקליטת סטודנטים וסגל בינ"ל במכללה. השלישית - פיתוח רשת של למידה מעמיתים בארץ ובחו"ל לסגל המנהלי, בדרגי עבודה, מתוך רצון להתמקצע ולשפר תהליכי למידה. ומטרה אחרונה מיתוג הנושא של בינלאומיות גם בקרב הסגל המנהלי, ויצירת "קבוצה נבחרת" שתקבל הכשרה יצירתית ושונה.

הנבחרת מנתה 10 נציגי יחידות רלבנטיות, להן זיקה לפעילות הבינלאומית של המכללה: מנהל לימודים (נציגות מכל פקולטה), שיווק, תפעול, משאבי אנוש, מערכות מידע, מצוינות בהוראה, מנהל סטודנטים ומעבדות.   

לאורך השנה התקיימו כ- 10 מפגשים במיקומים שונים בתל-חי ובמרחב הגליל בהם נחשפו חברי הנבחרת לפעילויות הבינלאומיות של תל-חי, עברו הכשרה מקצועית באנגלית, נפגשו עם סטודנטים ומרצים בינ"ל, קיימו סימולציה של טיפול בסטודנטים בינ"ל במרחב הסימולציות של תל-חי ואף ערכו 2 סיורי למידת עמיתים: אחד באוניברסיטת בן גוריון במחלקה לקשרים אקדמיים בינ"ל, והשני באוניברסיטת MCI באינסברוק, אוסטריה. בביקור באוסטריה נחשפנו לתהליך קליטת הסטודנטים הבינ"ל, והתקיימה הדרכה פרטנית עבורנו, על ידי המשרד הבינ"ל של MCI.

התוכנית חשפה את חברי הנבחרת, ה"שגרירים" להיבטים הקשורים בקליטת הסטודנטים הבינלאומיים בתל-חי, להיערכות הנדרשת מבחינה מנהלתית לקידום הבינלאומיות על ידי כלל הסגל המנהלי. מצופה כי שגרירי הבינלאומיות יקיימו הכשרה משלהם לעמיתיהם ביחידות השונות ויטמיעו את שלמדו בעצמם.

במפגש הסיכום בהשתתפות מנכ"ל המכללה אלי כהן, וסגנית הנשיא למחקר ופיתוח פרופ' סנאית תמיר. "סיכמנו את המפגשים ושיתפנו ברשמים ובחוויה האישית המעצימה של העובדים בהשתתפות בתוכנית הזו, בקשרים שנוצרו ובגאוותם בתל-חי והשתייכותם לתוכנית זו" אומרת נטלי אידלמן פורת "כמו כן, הוענקו תעודות סיום למשתתפי התוכנית. אנו מודים להנהלת המכללה שאפשרה לנו לצאת מאזור הנוחות, ולקיים תוכנית שאפתנית זו!"