משוב אמצע סמסטר א', תשפ"ד

תוך כדי המלחמה, למרות הפינוי של הישובים ומבני המכללה בתל חי, חזרנו להוראה ולמידה תוך ניסיון ליצר שיגרה. בעתות של חוסר וודאות, שיגרה עשויה להעניק תחושת ביטחון ויציבות. גם אם הכל מרגיש לא ברור, הידיעה שיש לנו מסגרת יכולה להרגיע.

השבוע אנחנו מציינים שישה שבועות לפתיחת שנת הלימודים- אנחנו במחצית הסמסטר הראשון. זמן טוב לבדוק ולעדכן את העשייה שלנו בהוראה. לצורך כך הופצו שאלונים למרצים ולסטודנטים במטרה לברר מה הם חושבים על הלמידה וההוראה בעת הזו. על השאלון השיבו 740 סטודנטים (626 מהתארים הראשונים, 114 מהתארים השניים) ו-68 מרצים.

מהסקר עלה (קישור לתוצאות הסקר):

בקרב הסטודנטים - יש הרגשה שהמרצים קשובים ונכונים לסייע להם, שמחו לחזור ללמידה, וחומרי הלימוד בהירים להם. יש העדפה ושביעות רצון רבה יותר בלימודים פנים אל פנים, לעומת לימודים מרחוק. רובם הצליחו להיכנס ללמידה במידה בינונית, ולא מרגישים מאוד אפקטיביים בלמידה שלהם. הם אינם מרגישים צורך בפעילות חברתית נוספת בעת הזו.

תמונה
משוב סטודנטים שלושה שבועות לפתיחת שנת הלימודים לפי צורת הלימוד

המרצים השיבו שהם מרגישים שהתאימו את הקצב של ההוראה לתקופה ולנסיבות, מצליחים ללמד על  פי  התכנון ומרגישים  שיצרו קשר עם הסטודנטים. מהמכללה הם מקבלים מעטפת תפעולית בהתאם לצרכיהם, והרוב אינו זקוק לתמיכה נוספת בהיבטים פדגוגיים, מעבר לתמיכה שניתנה.

תמונה
משוב מרצים לפי צורת ההוראה

לסיכום, נראה שהלמידה מספקת סוג של "עוגן" לכולנו - מרצים וסטודנטים, וההערכות לקראתה וביצועה מבוצעים בצורה טובה בסך הכל.

רוצים להמשיך ולשפר, או זקוקים לכל סוג של עזרה? מוזמנים לפנות אלינו!