איך להנדס הנחיות מדויקות ל-AI

 

השימוש בChat GPT –, הופך להיות נפוץ הן אצל המרצים.ות והן אצל הסטודנטים.ות, ולכן עולה הצורך ביצירת הנחיות מוגדרות היטב לשיפור ביצועי ה-AI.  המאמר  של עמית קמה, " איך להנדס הנחיות מדויקות ל-AI "  (https://marketing.walla.co.il/item/3645763)  מתמקד באתגר הטמון בתקשורת יעילה עם בינה מלאכותית על מנת להשיג תוצאות מבוקשות. הוא מספק מדריך מעמיק על אומנות ומדע של כתיבת הנחיות לבינה מלאכותית, מדגיש את החשיבות של גישות מובנות, טכניקות יצירתיות, והתאמה אישית של הנחיות למטרות ספציפיות, תוך קידום הבנה עמוקה יותר של איך AI פועל ואיך להשתמש בו באופן היעיל ביותר. להלן ההמלצות העיקריות. להנדסת הנחיות מדויקות ל-AI:

  1. פיתוח כישורים לכתיבת הנחיות: יכולת זו מוצגת כחיונית ובעל ערך גבוה, הן בהקשר של בינה מלאכותית והן בכללי, כאשר המטרה היא להפחית את הצורך בהבנה מורכבת ומדויקת בכתיבת הנחיות על ידי מודלים חכמים יותר.
  2. התאמה של ההנחיות למשימה ולהקשר: מודגשת החשיבות של התאמת ההנחיות להקשר ולמשימה הספציפית, תוך שימוש במרכיבים שונים שפורסמו והוכחו כיעילים.
  3. התמקדות בכתיבת הנחיות מדויקות: כולל טכניקות כמו Active Prompting שמשלבת גישת שרשור חשיבה, ו-Directional Stimulus Prompting שמספקת כיוון על ידי הצגת הקשר, תנאים ספציפיים או הגבלות.
  4. שילוב גישות שונות לחשיבה: חשיבה שרשורית, שרשור הנחיות, ושימוש בדוגמאות מסוימות (One / Few Shot Prompting) כדי לדייק ולהקדים את התשובות הרצויות מהמודל.
  5. פיתוח והבנת מודלים שונים להנחיות: מוצגים מספר מודלים כמו RTF (Role-Task-Format), TAG (Task-Action-Goal), CGT (Context-Goal-Task), CARE (Context-Action-Result-Examples), RISE (Role-Input-Scenario-Examples), ROSES (Role-Objective Goal-Scenario-Expected Solution-Steps), ERA (Expectation-Role-Action), ו-APE (Action-Purpose-Expectation) שמסייעים בהבנה ובפיתוח ההנחיות (פרוט המודלים, בגוף הכתבה בקישור המצורף).

מומלץ להעשיר את הידע והכישורים בתחום הבינה המלאכותית דרך פיתוח והבנת טכניקות מתקדמות לכתיבת הנחיות מדויקות, כדי למקסם את השימושיות והיעילות של כלים אלה במחקר ובהוראה.

 

**המאמר עובד בעזרת Chat GPT


רוצים להיעזר בנו?

היחידה למצוינות וחדשנות בהוראה מציעה לכל מרצה ליווי פדגוגי וטכנולוגי מלא לצורך שיפור נראות הקורס שלכם, מבנה יחידות הלימוד, שילוב המשאבים הדיגיטליים המתאימים ליחידות הלימוד ואופן הוראתן בפועל. הליווי הינו אישי (מפגשי אחד על אחד) ע"י צוות המלווים הפדגוגיים של היחידה, וכן ע"י הצוות הטכנולוגי של מעבדת החדשנות בהוראה.

צרו איתנו קשר במייל זה: [email protected]