מינא שופי, סטודנטית במסלול ניהול משאבי אנוש, ביקרה בכנס מצוינות משאבי אנוש השנתי, וחזרה לספר

תמונה
מיני שופיי
הכנס למצוינות משאבי אנוש בישראל 2023 

בחמישי שעבר 29/2/24 יצא לי בזכות סגל החוג לשירותי אנוש במכללת תל חי להיות בכנס המצוינות למשאבי אנוש 2023 שנערך בהיכל התרבות ת״א. 
קודם כל אני רוצה להגיד תודה מכל הלב לד"ר תמר קנה שליט, ולגברת הדר וייס ולחוג השירותי אנוש במכללת תל חי על הזכות הענקית שנתתם לי להיות חלק מהכנס, לפגוש ולהכיר את הקהילה המקצועית והמובילה בתחום המשאבי אנוש בארץ. זו הייתה חוויה מרתקת ומרגשת, שאני בטוחה שתישאר חקוקה בזיכרוני לנצח.

מקצוע המשאבי אנוש עולם ומלואו, ותמיד יש מה לחדש ומה לקדם בו, ממקום הזה, כל שנה בכנס יש תחרות מצוינות בין הארגונים, שבו מתאפשר לארגונים לספר את הסיפור הייחודי שלהם, בתחרות מתמודדים ארגונים ממגוון רחב של תעשיות המציגים פרויקטים חדשניים ומעוררי השראה בתחומי העיסוק השונים של משאבי אנוש, אני רק אציין שהשנה זכו במקום הראשון חברת אמדוקס ובנק הפועלים. 

היו בכנס כשבעים ארגונים גדולים ומוכרים ומגוונים מכל המגזרים ומכל רחבי הארץ, לכל ארגון הייתה עמדה וכל ארגון הציג את עצמו בעמדה שלו (מי הם, מה הם עושים, עם ברקוד לסרוק ולדפדף באתר שלהם, כמו כן חלק מהארגונים חילקו בעמדות שלהם מוצר חדשני או עשו תחרות כיפית כלשהי בעמדה, לדוגמא: חברת ישראכרט חילקו בעמדה שלהם מטעינים ניידים בין לאומיים, חברת ידידים שמו בעמדה שלהם קופסה נעולה ויש בתוכה פרס, וליד הקופסה היו מעל חמישים מפתחות זהים, וכל אדם יכול לנחש פעם אחת איזה מפתח הוא זה שפותח את המנעול, מי שמנחש נכון לוקח את הפרס.. 
היו מלא ארגונים, מלא עמדות, מלא גיוון, מלא מוצרים ופרויקטים חדשניים, מלא השראה, ומלא הצצות אל העתיד! 
 

על הכנס:
 

את הכנס פתח נשיא המדינה יצחק הרצוג, בברכה קצרה, הוא הביע אמונה מוחלטת במשאבי אנוש בישראל ובמה שמנהלי משאבי אנוש יכולים לתרום לפרט וארגון ולמדינה באופן כללי, ובטח בתקופה מאתגרת כזו, "אני מאמין מאוד בHR ביכולת לטפח את העובדים, לתת להם כלים, הגשמה עצמית, ותחושת שייכות".
 מכאן המשיכה העיתונאית בערוץ 12, דנה וייס, היא אירחה על הבמה לראיון אישי את עדנה איליה קצינת משאבי אנוש ראשית וראש חטיבת הנפגעים של צה"ל, הן פתחו את הראיון במה שקרה בשבת השחורה , 7 לאוקטובר, ואיפה זה פגש את המשאבי אנוש בצה"ל, עדנה שיתפה שבשבת השחורה די מהר היא קלטה שהמדינה נמצאת במצב חירום, ושהאמון במדינה נפגע, אז היו צריכים לבנות את האמון מחדש, ולכן הפתרון היה השקיפות, כדי להתגבר על האי וודאות ועל החוסר אמון, הפתרון הוא להיות כנים, "אמנם לא היינו במצב שמאפשר לנו להיות כנים מאה אחוז ולשתף הרבה מידע, אבל לפחות צריך לספק את התשובות הבסיסיות (מי נפגע, מי חסר, מי נפל..) וכאן בדיוק בנקודה כל כך רגישה, נכנס האלמנט הקסום של מנהלי משאבי אנוש, 

האנושיות, הרי יש דרך לדפוק בדלת, לפגוש משפחות, להודיע להם.. כל פעם שאני מגיעה לעוד בית, אני מרגישה את הפעימות בלב, את התחושה הרעה בבטן, תחושה זו הפכה לחלק ממני אני קמה איתה כל בוקר והולכת לישון איתה כל לילה, אני יודעת שהבית שאני נכנסת אליו, הוא לא אותו בית כשאני יוצאת ממנו".. 
"אבל מה שמניע אותנו כל פעם מחדש, זה המילואימניקים, החיילים, כל אנשי הביטחון, הסגל הרפואי, כל מי שיש בתוכו רוח הלחימה, הרצון להמשיך את המשימה, המוטיבציה והמשמעות! אפילו יש מילואימניקים ששחררנו אותם וביקשו לחזור! יש מילואימניקים שהתגייסו מפני עצמם עוד לפני שהוקפצו, זו היא רוח הלחימה שמניעה אותנו לקום כל יום בבוקר ולהמשיך הלאה ולסיים את המשימה, וזה הוא המקום להגיד תודה, תודה ענקית!".

אחר כך על הבמה עלתה ד"ר שלומית קמינקא, מנכ"לית המשאבי אנוש בישראל, בנושא הכוחות שמניעות אותנו: קהילה, שינוי, מקצוע, אמון, וכיצד אנחנו יכולים להיעזר בכוחות אלו כדי לשפר את הארגון ולהתקדם.
אחריה על הבמה עלתה לימור בוזגלו, סמנכ"לית משאבי אנוש בחברת טיסות אל על, היא דיברה על איך להפוך את המשבר להזדמנות, איך לנצל כל דבר ולראות את הטוב, היא שיתפה באל על הם חוו משבר חזק בתקופת הקורונה, היא דיברה על איך אפשר לצאת ממשברים מפתיעים כאלה עם הכי פחות פגיעות בארגון ובעובדים ובלקוחות. היא הוסיפה שאמון הוא הבסיס לכל מערכת יחסים, גם בעבודה, בין אם זה בין ארגון לעובדים ובין אם זה בין ארגון ללקוחות. 
לאחר מכן, על הבמה הזמינו את מנכ"לית חברת hertz, חברה שמציעה השכרת רכב בארץ ובחו"ל, היא דיברה בפן של קידום ערכים חברתיים, שבתחילת דרכה היא לא ידעה מה לעשות כשמזהה נשים עוברות אלימות, אז החליטו בארגון לייצר impact  ,  הם לקחו את תופעת האלימות נגד נשים, העבירו את צוות הארגון הכשרות והדרכות, כמו איך מזהים סימני אלימות על נשים, ובנוסף הכשירו נשים בתוך הארגון שיוכלו לעזור במצבים כאלה. 
בנימה זו של אלימות נגד נשים, גם נעמה הלוי פאר, מנהלת האגף לבנקאות חברתית בבנק הפועלים, הוזמנה לבמה ודיברה שאצלם בארגון גם לקחו על עצמם חלק בשיפור המצב הקיים באלימות נגד נשים, והם גייסו מלא פרויקטים, והעניקו מלא עזרות גם כלכליות וגם חברתיות לנשים שעוברות אלימות.

 

AI & HR    OR    AI VS. HR ? 


על הנושא המרתק הזה של הבינה המלאכותית, והעתיד של משאבי אנוש בAI, עלו לבמה: 
הילה ויינברג מחברת בית בלב - מכבי, בנושא הטכנולוגיה כמנוף למחוברות ארגונית, מקצועית וחברתית. 
רוני ליכטנשטיין שני מבנק one zero  בנושא יישומי AI במשאבי אנוש. 
גיא דנילוביץ מהקריה למחקר גרעיני - נגב, בנושא פיתוח טכנולוגיות לתקשורת פנים ארגונים וחברות הארגון. 
"האמת היא שניהול משאבי אנוש ובינה מלאכותית הם לא בקרב, אלא בשיתוף פעולה, צריך לדעת איך לנצל את הAI לטובתנו" , הם דיברו על הAI ועל יכולותיו להחליף את העבודה של 

מנהלי המשאבי אנוש, הרי היום אפשר לבקש מצ'אט GPT  לבנות לי agenda  והוא יבנה לי משהו מעולה! וכמו צ'אט GPT יש היום מלא משאבים בבינה המלאכותית שאפשר לשלב אותם במקצוע שלנו ולהיעזר בהם, כמו לבקש מהבינה המלאכותית לסנן לי את קורות החיים שקיבלתי לתפקיד בארגון לפי עמידה בדרישות וכו'.. 
הם דיברו על החשיבות של הכשרת צוות הארגון בכלים שונים בבינה מלאכותית, כי זה הולך להיות חלק בלתי נפרד מהעבודה שלנו בעתיד, ומהחיים שלנו באופן כללי. 
אחד הארגונים שעלו לבמה העביר את הצוות שלו הכשרה יצירתית בAI, הם עשו משהו כיפי ויצירתי ומחוץ לקופסה, הם הכריזו בארגון על תחרות בין הצוות לצייר ציור באמצעות הAI  , ויצאו ציורים מדהימים! ומכאן הייתה נקודת ההתחלה של העובדים בבינה המלאכותית.  
לסגירת הנושא, עלתה לבמה ד"ר שלומית מנכ"לית המשאבי אנוש לישראל וציינה "בינה מלאכותית יודעת לעשות כמעט את הכל במקומנו זה נכון, אבל שום בינה מלאכותית לא תחליף את האנושיות שלנו, את הלב הפועם שלנו במקצוע ניהול משאבי אנוש". 

למשך הכנס עלו לבמה עוד מלא ארגונים (חברת החשמל, אגד, בנק דיסקונט, תנובה, נטפים, שטראוס, איילון ביטוח, טבע, חיל האוויר, MAX, אלעד, לוריאל ישראל, DELOITTE, היי בוב, ועוד...) ודיברו על מלא פרויקטים חדשנים ונגעו בהרבה נושאים מרתקים!
הכנס היה מדהים! התרשמתי מכמות הארגונים שפועלים בתחום, הרעיונות החדשים שנוצרו והשיחות המעניינות שהתנהלו.. למדתי מלא דברים חדשים ומרתקים, למדתי מושגים חדשים שלא חשבתי עליהם קודם, נחשפתי לתפקידים ולפעילויות של משאבי אנוש מזוויות שונות. הבנתי שמשאבי אנוש משפיע כמעט על כל רצף בחיינו, ושהוא דבר חשוב מאוד להצלחת כל עסק. הכל היה כל כך מרתק ומגוון יותר ממה שחשבתי.

 

תודה. 
מינא 

תמונה
כנס מצוינות משאבי אנוש 23 תג שם
תמונה
כנס מצוינות משאבי אנוש 23
תמונה
כנס מצוינות משאבי אנוש 23
תמונה
כנס מצוינות משאבי אנוש 23

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5252984
fhqJbYIL47Ay0tTqmNEPkamH-SQQ433g-hyLCdVlCfA
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-rzlBIDy3AI_raOHeiFaf10HZWK9S6pg1gB17F5kJno8
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form