אומנות הדחיפה הקלה (nudge) - כיצד תזכורות והנעות קטנות גורמות ללמוד טוב יותר?

העולם שלנו כיום מוצף בתוכן, הרבה מעבר לקיבולת שלנו, ה- nudge הוא אחת הדרכים להניע אותנו לפעולה, זאת באמצעות תזכורות ו"דחיפות קלות".

בהקשרים של למידה, הדחיפות הקלות האלו יכולות לשמור על ההתמדה  של הסטודנטים.ות שלנו בתהליך. 

מחקר שפורסם לפני כחודש על ידי קבוצת חוקרות מאוניברסיטת דרום קווינסלנד באוסטרליה (הקישור המאמר המלא כאן)  עקב אחר כ- 1,500 לומדות ולומדים במגוון עולמות תוכן (מדעים, הנדסה, רוח, סיעוד, חשבונאות ועוד) והראו  שזיהוי של אלו הזקוקים לדחיפה והפצה של 2 תזכורות מותאמות אישית למצבם, הביא לעלייה של כ- 20% בשימוש בתכנים ובכך אפשר להם לחזור למסלול הלמידה. המחקר הוכיח שניתוח נתונים על התקדמות של לומדות ולומדים, המשולב בתזכורות מותאמות המעודדות ללמוד וממליצות מה לבצע, מהווה אסטרטגיה מבטיחה להניע ללמידה ולהבטיח השלמה אפקטיבית של התהליך.

מה עושים?** במוודל ניתן לראות אילו סטודנטים.ות נכנסו ליחידת הלמידה, הגישו עבודות ואילו לא, וניתן לשלוח תזכורת ובכך להניע אותם ללמוד בקורס, לדוגמה:

שליחת הודעות:** (לחצו על החץ הימני להתקדמות בהדרכה)

"שמנו לב שלמרות שאנחנו כבר בשבוע שלישי, טרם הספקת להשלים את המשימה של סוף השבוע הראשון.השבוע אנחנו מתקדמים לתוכן חדש שמתבסס על היחידה הקודמת. חשוב לדעת שאני כאן לתמוך בך לשיחה או פגישה כדי לסייע לך לחזור למסלול".

8 STEPS

1.

Step 1 image

2. על מנת לשלוח הודעות לסטודנטים לחצו על משתתפים שנמצא בסרגל הכלים

Step 2 image

3. ברישמת הסטודנטים, סמנו את כולם או הסטודנטים הרלוונטיים

Step 3 image

4. לחצו על השדה פעולות עבור המשתמשים הבנחרים..

Step 4 image

5. ובחרו בשליחת מסר

Step 5 image

6. הקלידו את ההודעה בתיבת הטקסט

Step 6 image

7. ולחצו על שליחת הודעה

Step 7 image

8.

Step 8 image

Here's an interactive tutorial

** Best experienced in Full Screen (click the icon in the top right corner before you begin) **

https://www.iorad.com/player/2346157/------------------

מעקב למידה:** (לחצו על החץ הימני להתקדמות בהדרכה)

8 STEPS

1.

Step 1 image

2. בעמוד הראשי של הקורס הרלוונטי לחצו על כפתור דוחות שנמצא בסרגל הכלים

Step 2 image

3. בחרו את סוג הדוח

Step 3 image

4. ולחצו על כפתור הצגת הנתונים

Step 4 image

5. תצוגה של הדוח

Step 5 image

6. ניתן להציג דוח לכל פעילויות ומשאבים שנמצאים אתר הקורס

Step 6 image

7. או לבחור רכיבים (פעילויות) ספיציפים

Step 7 image

8.

Step 8 image

Here's an interactive tutorial

** Best experienced in Full Screen (click the icon in the top right corner before you begin) **

https://www.iorad.com/player/2346143/------------------

בדיקת הגשת עבודות ומתן ציונים:** (לחצו על החץ הימני להתקדמות בהדרכה)

7 STEPS

1.

Step 1 image

2. על מנת לבדוק מי הגיש את העבודה ולהקליד ציונים, לחצו על הצגת/ מתן ציונים להגשות

Step 2 image

3. תצוגת הדוח

Step 3 image

4. על מנת להזין ציון, לחצו על כפתור ציונים שמופיע ליד כל סטודנט

Step 4 image

5. בחלון שיפתח, בצידו הימני יופיע את המטלה שהוגש ובצידו השמאלי הציונים ומשובים שיינתן ע"י המרצה

Step 5 image

6. לאחר הזנת הציון לחצו על שמירת שינויים

Step 6 image

7.

Step 7 image

Here's an interactive tutorial

** Best experienced in Full Screen (click the icon in the top right corner before you begin) **

https://www.iorad.com/player/2346150/---------------------------

השימוש בטכניקות כזו המבוססת על נתונים מדויקים יכולה להוות דרך מצוינת לסייע להנעה של תהליכי למידה היברידיים שבהם קשה יותר לשמור על מסגרת ולעמוד באבני דרך ובדד-ליינים.

למאמר מקיף בעברית שנכתב ע"י המחלקה להערכה באוניברסיטה הפתוחה ע"י דר' נועם פישמן ודר' עינת נוטע-קורן (לחצו כאן)

  • מעובד מתוך אתר מתודיקה

רוצים להיעזר בנו?

היחידה למצוינות וחדשנות בהוראה מציעה לכל מרצה ליווי פדגוגי וטכנולוגי מלא לצורך שיפור נראות הקורס שלכם, מבנה יחידות הלימוד, שילוב המשאבים הדיגיטליים המתאימים ליחידות הלימוד ואופן הוראתן בפועל. הליווי הינו אישי (מפגשי אחד על אחד) ע"י צוות המלווים הפדגוגיים של היחידה, וכן ע"י הצוות הטכנולוגי של מעבדת החדשנות בהוראה.

צרו איתנו קשר במייל זה: [email protected]