סרטונים אינטראקטיביים

עודכן: 24 באוק׳ 2022

בשבוע שעבר כתבנו אודות החשיבות הרבה של פיתוח מיומנות למידה עצמית המאפשרת לסטודנטים שלנו להמשיך ולפתח את כישוריהם המקצועיים לאורך השנים.

בשנים האחרונות הופך הווידאו לגורם מרכזי בעולם ההוראה והלמידה. סרטונים מהווים כלי אפקטיבי ללמידה ממספר טעמים:
  • הם מערבים בלמידה שני חושים מרכזיים, הראיה והשמיעה;

  • הם מאפשרים המחשה והדגמה של דברים רבים שאינם ניתנים להבאה לכיתה, כגון מקומות ברחבי העולם, אטומים, או צילום של לב פועם;

  • הם מהווים משאב מצוין ללמידה עצמית שכן הם ניתנים להפעלה ממגוון מכשירים ומכל מקום, ומאפשרים לחזור על החומר הנלמד.

 

עם זאת, צפיה פסיבית בסרטון, גם כאשר צופים בו מספר פעמים, אינה משפרת את הזיכרון של החומר הנלמד, ואף מובילה לאובדן ריכוז. על כן מומלץ להפוך את הסרטונים המוצגים לסטודנטים, לסרטונים אינטראקטיביים. סרטון לימוד אינטראקטיבי הוא סרטון שבו הלומד מבצע מטלות הנוגעות לתוכן הסרטון במהלך הצפייה. לדוגמא - הסרטון יכול להיעצר בנקודה מסוימת, והלומדים יצטרכו לענות על שאלה רב ברירתית שתשובתה הוצגה בסרטון. דוגמא נוספת - הסרטון יכול להיעצר בנקודה מסוימת, והלומדים יתבקשו לשים לב או להקדיש מחשבה לנושא שיוצג בדקות שלאחר מכן.

 

סרטונים אינטראקטיביים הוכחו כיעילים בשיפור הציונים של הלומדים ובשיפור חווית הלמידה (Kaynar & Sadik, 2021). אך לא כל הסרטונים נולדו שווים. מחקר מקיף שנעשה על השימוש בסרטונים בקורסים מקוונים (Guo, Kim & Robin, 2014), מצא שסרטונים קצרים, שאורכם המקסימלי הוא כ-6 דקות בלבד, הם יעילים יותר. לאחר פרק הזמן הזה, רמת הקשב והמעורבות של הלומדים בסרטון הולכת ודועכת. על כן, החוקרים ממליצים להשתמש בסרטונים קצרים, המתמקדים בנושא אחד ספציפי.

 

 

בתוך מערכת המוודל, ישנו כלי המאפשר להפוך כל סרטון לאינטראקטיבי - בין אם מדובר בסרטון שהוכן על ידי המרצה עצמו, או סרטון שיובא מיוטיוב.

 


 

אז איך להתחיל?

 

 


 

חידושון

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5394875
7yUP0L4GNnjc3m1ewkTffOQOEx_F7DAghBgZxTAquc0
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-ZoUNio8rcriMYR1eZ5Lcm9-T-3xqs07xuB07i1YsvFI
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form