על המעבדה


כבר מעל עשור פרופ' מירב חן שהיא פסיכולוגית קלינית, וד"ר מרינה גורושיט שהיא סוציולוגית, חוקרות את תחום הדחיינות. הן עורכות מחקרים בארץ ובשיתופי פעולה עם חוקרים מארצות הברית, קנדה ואירופה, משתתפות בכנסים של חוקרי הדחיינות העולמית ופרסמו 14 מאמרים בכתבי עת מובילים. המעבדה עוסקת בחקר תופעת הדחיינות בקרב בני אדם, עם מיקוד ספציפי בהתנהגות דחיינית בתחומי החיים השונים. ההנחה הבסיסית היא כי התנהגות בלתי מסתגלת זו קשורה להיבטים אישיים ואישיותיים רבים (חרדה, פרפקציוניזם, קושי בוויסות עצמי ומוסחות, הבאים לביטוי שונה במצבי חיים שונים. 
במעבדה עובדים ארבעה עוזרי מחקר הלומדים תואר ראשון ושני בפסיכולוגיה. 

תחומי המחקר במעבדה

התחומים הנחקרים כוללים דחיינות אקדמית, דחיינות בהתנהגויות בריאות, דחיינות במשימות הוריות, דחיינות בקרב אנשי מקצוע ובמקום העבודה, דחיינות בזוגיות ועוד. 
במעבדה עובדים ארבעה עוזרי מחקר הלומדים לתארים ראשון ושני בפסיכולוגיה. 
 

Accordion Title אנשי צוות וחוקרים

אנשי צוות וחוקרים

פרופ' מירב חן – ראש המעבדה

מייל: [email protected][email protected]

ד"ר מרינה גורושיט – ראש המעבדה

מייל: [email protected]

 

מחקרים שנעשים במעבדה

מחקרים שנעשים במעבדה

Accordion Title דחיינות בעבודה

דחיינות בעבודה

במחקר שהתפרסם בכתב העת Personality and Individual Differences  בשנת 2021 בנושא דחיינות בעבודה , מצאו החוקרות כי עובדי משרד בהשוואה לנותני שירות בשטח , נוטים ליותר דחיינות בעבודה ובקבלת החלטות.

Accordion Title הקשר בין דחיינות אקדמית והישג אקדמי

הקשר בין דחיינות אקדמית והישג אקדמי

מחקר נוסף שהתפרסם בכתב בכתב העת  Current Psychology (2021) בחן את הקשר בין דחיינות אקדמית והישג אקדמי, ומצא כי אצל סטודנטים לקויי למידה דחיינות אקדמית ניבאה ציון יותר נמוך מאשר אצל סטודנטים שאינם ליקויי למידה בהשכלה הגבוהה. 

Accordion Title מחקרים נוספים

מחקרים נוספים

בנוסף פורסמו בשנים האחרונות מחקרים בתחום של דחיינות בתחומי החיים בקרב אנשים מבוגרים בישראל , חרטה בעקבות דחיינות בתחומי החיים – השוואה בין ישראלים ואמריקאים, דחיינות ברשת בקרב סטודנטים עם לקויות למידה, רגשות של סטודנטים כלפי דחיינות ועוד. 

Accordion Title פרסומים

פרסומים

Goroshit, M., Hen, M., & Ferrari, J. R. (2020). Life-domain regret regarding procrastination (LDR-P): Scale validation in the United States and Israel. Current Psychology, 39(3), 900–912 (IF=1.468, Cite Score= 1.73, Journal rank: General Psychology 72/193, (Q2) http://doi.org/10.1007/s12144-018-9801-2

 

Hen, M., & Goroshit, M. (2020). The effects of decisional and academic procrastination on students’ feelings toward academic procrastination. Current Psychology, 39(2), 556–563 (IF=1.468, Cite Score= 1.73, Journal rank: General Psychology 72/193, (Q2) http://doi.org/10.1007/s12144-017-9777-3

 

Goroshit, M. & Hen, M. (2021). Academic procrastination and GPA: Do learning disabilities matter. Current Psychology. (IF=1.468, Cite Score= 2.3, Journal rank: General Psychology 92/204, (Q2) http://doi.org/10.1007/s12144-019-00183-3

 

Hen, M, Goroshit, M. & Veingarten, S. (2021) Procrastination at work: The moderating role of the work context. The Journal of Personality and Individual Differences 172, 110581 (IF= 2.311, Cite Score = 4.4, Journal rank: 36/204 (Q1). https://doi.org/10.1016/j.paid.2020.110581

 

Niazov, Z., Hen, M. & Ferrari, J. R. (2022) Online and academic procrastination in students with learning disabilities: The impact of academic stress and self-efficacy. Psychological Reports (IF=1.468, Cite Score= 1.73, Journal rank: General Psychology 72/193, (Q2). https://doi.org/10.1177/0033294120988113

Accordion Title אזכורים במדיה

אזכורים במדיה

קישורים...

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5254162
tNfqP1guKrNRhftFaWF1irUONhCZ01perf3mDof_ODs
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-G1B_HYcDV9qOy7Vq7fKoTr2u6Fq-Tu3KoAyfM2zrAS0
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form