רושם ראשוני

בואו נחשוב רגע: כמה זמן לוקח לנו לשפוט האם אתר האינטרנט שפתחנו מוצא חן בעיננו או לא? זה בדיוק מה שחושבים הסטודנטים במפגש הראשוני שלהם עם אתר הקורס במודל. אמנם זה נכון שהסטודנטים שלנו הם "לקוחות שבויים", והם כנראה ישתמשו באתר הקורס שלנו, בין אם יאהבו אותו ובין אם לא. אבל אם הם ייהנו מחוויית השימוש במודל, ייתכן מאוד שגם המוטיבציה שלהם ללימוד הקורס תגדל. 

אז איך משפרים את הרושם הראשוני של אתר הקורס שלנו? קראו כאן.

בחירת תצורת אתר הקורס

אתר הקורס במערכת ניהול הלמידה (ה-Moodle) הוא הפנים הדיגיטליות של הקורס שלנו. עיצוב סביבת המשתמש כך שתהיה פשוטה ואינטואיטיבית עוזר להפחית את העומס הקוגניטיבי של הלומד ולתרום לחוויית למידה טובה יותר. במערכת המוודל בה אנו משתמשים ניתן לשפר ולהתאים את העיצוב בצורה פשוטה - שינוי של תצורת הקורס (כלומר אופן הצגתו). איך לבצע זאת? קראו כאן.

 

מבנה יחידת לימוד באתר הקורס

יחידות הלימוד בקורס בד"כ מאורגנות באחת משתי דרכים: לפי מפגשים (לכל מפגש פרונטלי מוגדרת יחידת לימוד) או לפי נושאים (כל יחידת לימוד מייצגת נושא מסוים, ללא קשר למספר השבועות שהנושא נלמד).

יחידות הלימוד שלנו צריכות להיות מורכבות משתיים או שלוש רמות החשיבה הבאות: 

  • הקניה: היכולת של הלומדים לזכור מונחים בסיסיים, עובדות, הגדרות, כללים, רעיונות יסוד, שיטות ותהליכים, לאתר או לזהות פרטי מידע.

  • הבנה: היכולת של הלומדים לתאר, להסביר או לפרש רעיונות, סיבות, עובדות וכללים.

  • יישום: היכולת לעשות שימוש במושגים, ברעיונות, בכללים, בתיאוריות, בשיטות ובחוקים מתוך חומר הלימוד להבנת מצבים חדשים, להצגת דוגמאות ממשיות ולפתרון בעיות.

איך ליצור יחידות הוראה במבנה זה? קראו כאן.