כל מה שאתם צריכים לדעת על מטבעות קריפטו

כל מה שאתם צריכים לדעת על מטבעות קריפטו

הקשר בין כסף ותהליכי דיגיטציה מוכר לכולנו. אין מי שלא עושה היום שימוש באפליקציות העברת כספים כמו ביט או פייבוקס, ואין מי שלא מבצע פעולות שונות בחשבון הבנק שלו דרך המחשב או המכשיר הנייד שברשותו.

הפעולות הללו אותן אנו מבצעים הן למעשה פעולות של העברת כספים "אמיתיים", כספים שנמצאים בחשבון הבנק שלנו שממנו אנו לוקחים או אליו אנו מוסיפים רק שבלי להפקיד פיזית כסף מזומן או צ'קים. לא צריך תואר ראשון בכלכלה בשביל לעשות את הפעולות הללו והיום אין כמעט מי שלא עושה שימוש בקידמה ובטכנולוגיה.

אבל העולם הכלכלי ומה שבעבר היה כסף מזומן, עבר לא מעט בשנים האחרונות. נכנסו המטבעות המבוזרים או בשמם השני, מטבעות קריפטוגרפיים, והם אתגרו ומאתגרים עד היום את הבנק המרכזי, את הממשלה ואת רשויות המס. אך מהם אותם מטבעות קריפטו? האם הם נכס או כסף? לפי מה נקבע הערך של המטבעות הללו? מהי הטכנולוגיה שעומדת מאחורי מטבעות הקריפטו?

טכנולוגיית הבלוקצ'יין

בשביל להבין מהם מטבעות הקריפטו חשוב להבין קודם מהי הטכנולוגיה שעומדת מאחורי המטבעות הקריפטוגרפיים. מה שמנהל את אבטחת המידע בשגרה הוא בסיס הנתונים המרכזי וכשישנה חוליה חלשה כלשהיא, אפשר לפגוע בה ולחדור אליה.

הבלוקצ'יין נותן מענה לבעיה הזו. זהו למעשה לא בסיס נתונים אחד אלא רשת של מחשבים שמחוברים האחד לשני באמצעות האינטרנט ואין גורם מרכזי אחד שמנהל את המידע אלא כל המחשבים המחוברים מה שלא מאפשר לחדור למערכת. כל המחשבים הללו בונים רישום דיגיטלי של העברות אחת לכמה זמן (בדרך כלל כמה דקות) וציר הזמן של מאגר הנתונים מחולק לפי בלוקים (מכאן השם "בלוקצ'ין) כל פעילות שהיא נרשמת בבלוק ספציפי שהוא חלק מרצף של בלוקים ולאחר זמן מה הוא ננעל ומצטרף לבלוקים הקודמים. לכל בלוק כזה נכנסת ההצפנה של הבלוק שלפניו .

יש מטבעות מבוזרים שונים כשהמוכרים ביותר הם הביטקוין והאת'ריום ומעבר להם יש עוד עשרות. רובם משתמשים בטכנולוגיית הבלוקצ'ין כפי שציינו מכיוון שזה פרוטוקול האבטחה המתאים להם, אך יש מטבעות שעובדים באופן שונה. הם מבוססים על טכנולוגיה דומה אומנם אבל לא על הבלוקצ'ין.

המאפיינים דומים, ישנו "ארנק" שהוא למעשה כתובת שנוצרת מהכנסת מפתח פרטי לפונקציית ההצפנה. לכל כתובת כזו יש את היכולת לקבל מטבעות ולשלוח מטבעות וכך למעשה מתבצע הסחר ויכולת של "חתימת הודעה". בשביל שהרשת תאשר כל פעולה שהיא כמו העברת מטבעות צריך שלמשתמש יהיה את המפתח הפרטי של הכתובת.

אין מעורבות של שום גורם מנהל וכל אחד למעשה מנהל את המטבעות שבארנק שלו ותוכנות הארנק מציגות את המידע על כמות הכסף שיש לאותו המשתמש כמו גם היסטוריית הפעולות שהוא ביצע.

דוגמאות למטבעות קריפטו

אז יש את הביטקוין והאת'ריום שכולם מכירים, אבל יש כפי שציינו עוד עשרות רבות של מטבעות קריפטוגרפיים שכדאי להכיר, בעיקר בגלל התשואה הגבוהה שהם משיגים. הנה כמה מהמטבעות הללו:

  • בייננס – הבייננס היא בורסת הקריפטו הגדולה בעולם אך היא גם הנפיקה מטבע קריפטו שהושק בשנת 2017 עוד לפני שהבורסה עלתה לאוויר. הוא פעל בעבר כרשת אתריום אך בשנת 2019 עבר המטבע לרשת בלוקצ'ין משלו והוא משמש גם מעין קופון הנחה למסחר ברשת. עם הזמן הוא הצטרף לביטקוין ולאתריום והוא היום נמצא במקום השלישי בעולם, לאחר שהתשואה שלו עברה ב-2021 את ה-1000%.
  • קרדנו – זוהי פלטפורמת בלוקצ'ין שפותחה על ידי אקדמאיים על פי מתודות מסודרות והיא אחראית למטבע הדיגיטלי ה-ADA . גם המטבע הזה הפך לאחד המטבעות הקריפטוגרפיים הגדולים בעולם.
  • אינטרנט קומפיוטור – זהו אחד מהמטבעות הקריפטוגרפיים שעשה את הקפיצה המשמעותית ביותר. הוא הושק במאי 2021 והפך במהירות למטבע המבוזר השמיני בגודלו בעולם לאחר ששוויו הגיע ל-45 מיליארד דולר.
  • דוג'קוין – הדוג'קוין הוא אולי הדוגמא למה שפרסום יכול לעשות. למה? כי הוא החל את דרכו כסוג של בדיחה, לאחר שהוא החל את דרכו כפארודיה על המטבעות הדיגיטליים כשפותח על ידי שני מהנדסים, אבל אז הגיעו שתי דמויות מפורסמות שקנו אותו – איילון מאסק וסנופ דוג מה שהביא המון רוכשים, והוא זינק בלמעלה מ-30,000%!!!

רוצים לדעת יותר על מטבעות קריפטוגרפיים – כדאי שתשקלו תואר ראשון בכלכלה!

הכותרת נכתבה כמובן בהומור. כמובן אתם לא חייבים תואר ראשון בכלכלה בשביל ללמוד יותר על מטבעות קריפטוגרפיים אבל אין ספק שתואר כזה ייתן לכם המון. גם יידע נרחב (בין השאר במטבעות דיגיטליים) וגם אפשרויות קריירה מדהימות.

תמיד יש צורך במנהלים ובכלכלנים בעלי הכשרה מתאימה במקומות רבים ומי שסיים לימודי כלכלה וניהול יהיה מבוקש מאוד בשוק העבודה. מה תוכלו לעשות עם תואר כזה? תוכלו להצטרף לשוק העבודה למגזר הפרטי או העסקי, או שתוכלו לפתוח עסק עם יידע וכלים שיסייעו לכם להצליח.

וכן, גם בכל מה שנוגע למטבעות מבוזרים יהיה לכם יידע נרחב. תוכלו לבחור האם להיות משקיעים או להיכנס לתחום מכל זווית שהיא, ותגיעו עם נקודת פתיחה מרשימה כזו שתאפשר לכם להתפתח. רק מכללה רצינית ומקצועית תאפשר לכם לקבל את כל היידע הדרוש לכם ולא רק את התואר עצמו, בזכות מרצים איכותיים וברמה גבוהה ובזכות ניסיון רב שהיא צברה במהלך השנים. אבל בסופו של דבר רק המוטיבציה שלכם היא מה שיקבע.

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5252522
jwh7MjvTtg-MycjvNjRhsLcg7ZOku_ONOUOsxLkFHAU
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-j4dtSSs6Umk4--FxuE-97lrlYCm72tHmEkTr3JPNqAk
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form