המיזם שניצל טבעוני זכה במקום הראשון בכנס היזמות שהתרחש בתל חי

להמשך הכתבה - מיזם שניצל טבעוני

מיזם פוד-טק: שניצל טבעוני עשוי קליפות ענבי יין זכה במקום הראשון בתחרות המיזמים שנערכה במסגרת כנס היזמות הגלילי בתל-חי

 

מיזם פוד-טק, המבוסס על שניצל טבעוני העשוי מקליפות ענבי יין, הוא המיזם שהגיע למקום הראשון בתחרות שהתקיימה במהלך כנס היזמות במכללה האקדמית תל-חי, בשיתוף עם מכון המחקר מיג"ל, מעוף, מעברים, מרכז צעירים ק"ש וקרן דויד פרידמן.

 

המיזם שזכה במקום הראשון, הוא מיזם של סטודנטים ובוגרי החוג למדעי המזון, המתמקד בייצור סופר-פוד המבוסס על תוצרי פסולת של תעשיית היין: שאריות קליפות ושמרים של ענבים, המצטברים בתהליך ייצור יין.

ד"ר מאיר שליסל, מהחוג למדעי המזון, מומחה לכימיה של יין, המנהל את היקב הניסויי במכללה האקדמית תל-חי, מסביר: "בתעשיית היין נוצרים משקעים הנקראים  les  שמורכבים משמרים וקליפות ענבים. משקעים אלו, הם בעלי ערכים תזונתיים גבוהים מאד, כיוון שהם בעלי תכולת חלבונים גבוהה וכן חומרים נוגדי חמצון המצויים ביין. היקבים משלמים כסף על מנת להיפטר ממשקעים אלו שבד"כ מוטמנים ע"י חברות שאוספות פסולת ממפעלי מזון.

בקורס "סדנה לפיתוח מוצר" המתקיים במסגרת לימודי התואר הראשון בחוג למדעי המזון בתל-חי, פיתחו הסטודנטים שחף בללי ושלומי מנשה, בהנחייתי, חטיף חלבונים המבוסס על חומר גלם זה. בחודשים האחרונים הצטרף לצוות יוחנן גרבר, סטודנט בחוג ללימודים רב תחומיים, בעל ניסיון רב בתחום הקולינריה וביחד פיתח הצוות את השניצל הטבעוני ובנוסף שיפר את טעמו ואיכויותיו של חטיף החלבון".

 

"היתרון של שימוש בחומר הגלם המבוסס על משקעי תעשיית היין הוא בשני היבטים" מוסיף ד"ר שליסל: "הראשון, המוצרים יכולים להיחשב כמזון על (super food) כיוון שהם בעלי ערכים תזונתיים גבוהים מאד. כמו כן, מוצרים אלו הם מוצרים ברי קיימא התורמים בפן האקולוגי. בנוסף לכך מבחינה מסחרית יש יתרון בשימוש בחומר גלם זה כיוון שהוא ללא עלות.

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5394459
7DB-5TTwbN-JAvp62fv_FmpkpBXbrIxhDu5u7cXIneM
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-sySKtuFTqc_mShHWc_34O3l4qHkgBL_g6RDKhizEHHk
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form