פרופ' גיורא ריטבו מהמכללה האקדמית תל-חי קיבל שני מינויים חשובים

להמשך הכתבה - המינויים של פרופ' גיורא ריטבו

שני מינויים חשובים לפרופ' גיורא ריטבו מהמכללה האקדמית תל-חי וממכון המחקר מיגל:

נציג המל"ג בוועדה של מכון התקנים הישראלי לקביעת "תקני מים", נציג ישראל בפרויקט האירופאי "אזרחות סביבתית".

 

פרופ' גיורא רטבו, ראש החוג למדעי הסביבה במכללה האקדמית תל-חי וראש המעבדה לכימיה פיסיקלית סביבתית במכון המחקר מיגל, נבחר כנציג המועצה להשכלה גבוהה (המל"ג) להיות חבר בוועדה של מכון התקנים הישראלי לקביעת "תקני מים". בוועדה זו יש שני נציגים בלבד מהמל"ג: פרופ' אבנר עדין, מהחוג לקרקע ומים בפקולטה לחקלאות ברחובות, המשמש כיו"ר הוועדה, והשני הוא פרופ' ריטבו.

 

בנוסף לכך, משרד המדע בחר את פרופ' ריטבו לייצג את ישראל בפרויקט אירופאי של "אזרחות סביבתית" (Environmental Citizenship). זהו פרויקט, בו יש שני נציגים מכל מדינה חברה (או שותפה מחקרית) בקהילה האירופית, המיועד לבנות תכניות ולעודד חינוך סביבתי במסגרות פורמליות ובלתי פורמליות. פרופ' ריטבו, ישמש כנציג הראשי של ישראל, ביחד עם דר' דפנה גולדמן, ממכללת בית ברל. החוג למדעי הסביבה בתל-חי ופרופ' ריטבו בפרט מבצעים פעילות ענפה בנושאי סביבה וקהילה, כמו למשל הרצאות לתלמידים ומבוגרים, קורסים במסגרת הפרויקט הייחודי של המכללה האקדמית תל-חי ומכון המחקר מיגל- "אקדמיה בכיכר" (מסגרת אשר מאז 2011 חוקרים ומומחים מתחומים שונים, מעבירים הרצאות וסדנאות בהתנדבות מלאה לתושבי האזור. בין הפעילויות אותן הוביל פרופ' ריטבו קורס בנושא מים והטיפול בהם- שהוביל ללהקמת קבוצת ניטור בפרק "עין זהב". דוגמא נוספת היא תחנה מטאורולוגית המעלה את המידע שלה לרשת האינטרנט באופן שוטף, שהוקמה בעקבות קורס קלימטולוגיה ומזג אוויר אשר מאפשרת לתושבי האזור לקבל נתונים שוטפים ואף תחזית מעודכנת (https://www.wunderground.com/forecast/il/kiryat-shmone/IQIRYATS3 ).

מפגש ההתנעה של הפרוייקט האירופי התקיים בסוף אוקטובר בבנייני הקהיליה האירופית בבריסל. הוקמו צוותי עבודה, והכוונה בין היתר, להתחיל לבנות כבר השנה אתר אינטרנט שירכז מאגר של פעילויות הוראה והדרכה סביבתית שיהיה פתוח למורים ומחנכים ברחבי אירופה.

 

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5394496
iP9WWLIljvvbFDgVjw8GNUN9_X-PkW-VjUA6RcOPldg
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-r0Y9IfSvX8FqjhR0duIGY0KBQ8cw7yoigqH1iXT-GZg
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form