שני בוגרי המכללה האקדמית תל-חי זכו במלגת המר היוקרתית

להמש הכתבה - זכית בוגרי תל-חי במלגת המר היוקרתית

גאווה גדולה במכללה האקדמית תל-חי: שני בוגרי המכללה, שני בן משה ודור שוורץ ,זכו במלגת המר היוקרתית, הניתנת ע"ש שר החינוך והתרבות לשעבר זבולון המר ז"ל. המלגות מיועדות לסטודנטים הממשיכים את לימודיהם לתארים מתקדמים באחת האוניברסיטאות בארץ, לאחר שסיימו את לימודיהם בהצטיינות באחת המכללות הציבוריות והן כוללות מלגת לימודים מלאה בסכום של 40,000 ₪.

מלגות המר היוקרתיות מוענקות ע"י המועצה להשכלה גבוהה (המל"ג) ומטרתן לעודד מצוינות אקדמית ולאפשר לסטודנטים להשתלב בהצלחה בלימודים מתקדמים באוניברסיטאות. בכל שנה מעניקה המל"ג  10 מלגות ארציות, עד שתי מלגות למוסד אחד.

 שני בן משה, בוגרת החוג למדעי הסביבה במכללה האקדמית תל-חי, סיימה את לימודיה בהצטיינות יתרה. במכתב ההמלצה לוועדה שנכתב ע"י ראש החוג למדעי הסביבה, פרופ' גיורא רטבו נכתב כך: "לאורך כל תקופת לימודיה הפגינה שני יכולות גבוהות, אשר זיכו אותה בפרסים ובמלגות מצוינות. ממוצע הציונים שלה בשנה האחרונה היה 97! בנוסף לכך, באמצע שנה ב' הופנתה אלי שני, על ידי מרצה שזיהה את הפוטנציאל העצום שבה והרצון העז שלה לחקור ולהבין תהליכים. הצעתי לה לבצע בהנחייתי פרויקט מחקר, אותו היא ביצעה בהצלחה רבה ותוצאותיו אף שולבו במאמר אקדמי שפורסם בכתב עת מדעי בינלאומי. הישג זה' ללא ספק יוצא דופן לסטודנטית  בלימודי תואר ראשון במדעים. יכולת העבודה שלה כה יסודית, שעם תום פרויקט המחקר שלה הצעתי לה להישאר במעבדה ולעבוד על שני פרויקטים מדעיים נוספים. שני היא סטודנטית מתעניינת, מעורבת, מרחיבה דעת הרבה מעבר ל"חומר החובה" כל זאת תוך כדי אדיבות וסיוע לסטודנטים המתקשים יותר".

"תקופת הלימודים בתל- חי הייתה מיוחדת מאוד עבורי, אפשרה לי ללמוד על עבודה מדעית ולהכיר חוקרים ומרצים מעניינים. תמיד הרגשתי שמאמינים בי ורוצים שאצליח" אומרת שני בן משה, "הזכייה במלגת האמר מרגשת אותי מאוד! בשנה הבאה אמשיך ללימודי תואר שני בטכניון, אני מקווה להמשיך ללמוד ולהתפתח בתחום מדעי הסביבה".

הסטודנט הנוסף הוא דור שוורץ, בוגר החוג למדעי החי, שאף הוא סיים לימודיו בהצטיינות יתרה. במכתב ההמלצה לוועדה, כתב דיקן הפקולטה למדעים וטכנולוגיה פרופ' יעקב ויה: "במהלך שנות לימודיו בתל-חי זכה דור בשנים א' ו- ב' במלגת הצטיינות הנשיא, עם ממוצע ציונים של 97.5 ובשנה ג' בממוצע 100. למעשה דור הוא התלמיד המצטיין ביותר בפקולטה למדעים בתל-חי. הישגיו באים לידי ביטוי בכל התחומים ובכל המקצועות. דור הצטרף לקבוצת מחקר במסגרת קורס פרויקט בו תלמידים מצטיינים מצטרפים לקבוצות מחקר ומבצעים מחקר עצמאי. את תוצאות עבודת המחקר שביצע הציג דור  בכנס בתל-אביב שעסק במחלות טפיליות וירליות. אישיותו של דור, סקרנותו המדעית, יכולתו לעבוד בצוות, חריצותו ויכולותיו המוכחים, זכו ומזכים אותו להערכה רבה מצד מוריו ומדריכיו".

"הלימודים בתל חי היו מעניינים מאוד ומאתגרים" אומר דור שוורץ, "הגעתי למכללה עם מטרה מאוד ברורה ומוגדרת- להתקבל ללימודי וטרינריה בפקולטה לחקלאות ברחובות והצלחתי בכך. מי שזו המטרה שלו, אני בהחלט ממליץ לו ללמוד את התואר הראשון בתל-חי. "

זוכי מלגות המר נבחרים על סמך הישגים לימודיים, הישגים מחקריים וסיכוייהם להגיע לתואר השלישי. כמו כן נלקחים בחשבון אישיותו של המועמד/ת (מנהיגות, יוזמה וכו'), נסיבות מיוחדות ותרומה לקהילה ולחברה כפי שהן באות לידיי ביטוי בהמלצות על המועמד/ת.  

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5393335
YM4giv6BntYrZIQwU6SXpdBtAog85UQZ2m7QfsHLTUM
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-FBDjI-20_oX-ae-u1gMWPCqLhFEK10guqoG354k7Nx0
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form