סטודנטים מתל-חי ופעילים חברתיים פועלים לקידום העסקה הוגנת בגליל

קידום העסקה הוגנת בגליל

קבוצת סטודנטים מהמסלול הייחודי "פרקטיקה לשינוי מדיניות", בחוג לעבודה סוציאלית במכללה האקדמית תל-חי, ערכה לאחרונה מפגש מיוחד לקידום נושא העסקה הוגנת בקרב עסקים בגליל, במסגרת הפרויקט "התו החברתי", אשר פועל באזור על מנת לתת "כשרות חברתית" לעסקים. לצד הסטודנטים נכחו במפגש גם פעילים חברתיים בנושאים של זכויות עובדים וזכויות לאנשים עם מוגבלות, אשר נושאים אלה קרובים מאוד לליבם.

"התו החברתי" ניתן לעסקים הפועלים על פי תנאי העסקה הוגנים ותנאי הנגשה לאנשים בעלי מוגבלות. במפגש השתתפה שלי דביר, מנהלת הפרויקט, מטעם הארגון הארצי "במעגלי צדק" הפועל בכל הארץ לקידום הנושא. שלי עדכנה את המשתתפים וסיפרה על צמיחתו של הפרויקט הנוכחי, על כך שהוחלט למעשה, לשנות את "התו החברתי" ל- B Ffiendly2 ("תהיה חברותי"). הפרויקט בגישתו החדשה הורחב מעבר לנגישות וזכויות עובדים גם לנושאים נוספים כמו יחס נאות ללקוחות, תרומה לקהילה ואיכות הסביבה. בנוסף, המטרה היא להביא את בתי העסק למתן שקיפות מלאה לצרכנים ולהרחיב את מעגל בתי העסק המשולבים בפרויקט, כך שהוא יכלול גם חנויות, רשתות מזון ועוד.

הילה קדם, סטודנטית מהמסלול פרקטיקה לשינוי מדיניות בחוג לעבודה סוציאלית, אומרת: "החלטנו שהסטודנטים והפעילים החברתיים יפנו למספר גדול, ככל הניתן, של בתי עסק בגליל ויציעו להם להצטרף לפרויקט החשוב הזה. כך תיווצר שקיפות מלאה ואנחנו כצרכנים נוכל לבחור איפה אנחנו רוצים לרכוש את מוצרינו ואיפה לא. המטרה היא שבעלי העסקים יוכלו להתקדם ולשפר את העסק עליו עמלו ויצרו לנוחות מגוון אוכלוסייה רחב יותר, מכל הגוונים והציבורים. נפלה בחלקנו ההזדמנות לקחת חלק בשינוי מאוד גדול שיתרחש בכל הארץ בשנים הקרובות. מטרתנו היא לעזור לאנשים לראות כי בעזרת בחירות יום-יומיות שהם עושים בין כה וכה, יש בידיהם יכולת להשפיע ולשנות. אם בכל מקרה אני צריכה ללכת למכולת ולקנות מצרכים, למה שלא אבחר לעשות את זה במקום שמשמר ערכים בהם אני מאמינה. אנחנו מצטרפים היום לשלב הפיילוט של הפרויקט אשר צפוי לצאת לדרך בקרוב. בספטמבר יעלה לאוויר אתר האינטרנט ויכיל מידע בהיר אודות כלל העסקים הקיימים במאגר. זו היא זכות גדולה לצעוד יחד עם 15 הפעילים בצוות שלנו ולהוביל שינוי משמעותי בבחירות הצרכניות וכך גם בבחירותיהם של בעלי העסקים באזור".

"בהזדמנות זו אנחנו רוצות להודות לכל הפעילים שהגיעו וכן גם לאגודת הסטודנטים של מכללת תל-חי" הוסיפה הילה "לגרעין סמ"ן, לרכזת זכויות עובדים באגודה ופרויקט סל"ה ולמרחב לחיים עצמאיים בגליל שמשתפים אתנו פעולה לאורך כל הדרך. הדרך שלנו ארוכה והפרויקט הזה הוא חשוב ומשמעותי עבור כולנו."

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5394258
V2JJeKqdgj8HpmhfHWpzfcUYgGu_dBFSe_BMdZf3pO8
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-mIYBGqgZyt41-nW5WwQQRbZALzyoDZHaXXKA0cDQStQ
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form