צוות חוסן תל-חי יצא בשבוע שעבר לסייע למשפחות שבניהם נעלמו בכנרת

צוות חוסן תל-חי

צוות חוסן תל-חי יצא לסייע לשלוש המשפחות, שבניהם נסחפו בכינרת בשבוע שעבר. הצוות הגיע לכנרת מיד עם היוודע דבר האסון ביחד עם יחידת חילוץ גולן, שם נכחו כוחות הצלה נוספים, שעסקו בחיפושים אינטנסיביים אחרי הבנים שנסחפו ברוחות העזות.

צוות חוסן תל-חי הינו צוות המורכב מסטודנטים הלומדים במסלול הלימודים הייחודי בחוג לעבודה סוציאלית במכללה האקדמית תל-חי, הנקרא מסלול ללימודי לחץ, טראומה וחוסן, בראשו עומד ד"ר משה פרחי. הצוות פועל להעניק טיפול נפשי ראשוני בעת אירוע אסון במטרה להעלות את החוסן של הנפגעים, משפחותיהם וקרוביהם ולהחזירם מהר, ככל הניתן, לתפקוד מלא.

"משפחות שלושת הצעירים היו שרויות במצב של חוסר ודאות", מסביר ד"ר משה פרחי, "זהו מצב בלתי נסבל, במיוחד כאשר מדובר בבני משפחה שגורלם לא ידוע. המשפחה חשה חוסר אונים קיצוני דבר שמייצר תגובות שנעות מאפטיה ופאסיביות ועד לסערת רגשות וקשיי תפקוד. תגובות אלה אינן יעילות, לא מסייעות לתפקוד הנדרש ורק מחמירות ומעצימות את תחושות הלחץ והחרדה. צוות חוסן תל-חי פעל במטרה לצמצם למינימום את תחושת חוסר האונים ולהעביר את בני המשפחה למצב של פעילות יעילה על רקע האירועים, כדי שירגישו שהם פעילים ומסייעים. לדוגמא: הם התבקשו לתכנן את הנוכחות שלהם בחוף לטווח של שלושה ארבעה ימים, הם התבקשו להחליט למי יש להתקשר, לתת לכל אחד מבני המשפחה משימה בהתאם לתפקידו הקודם במשפחה, למשל שהאב יפעיל את משפחתו וייתן הנחיות מה צריך לעשות, שהאם תסבירים לילדים הצעירים מה קורה וכן הלאה".

נעה גל, סטודנטית שנה ג', בצוות חוסן תל-חי מספרת כי הפעילות נעשתה עם בני המשפחות וגם עם החברים של שלושת הצעירים, שחלקם היו עמם בכינרת בזמן האסון וחלקם הגיעו לכנרת לאחר מכן. "פעלנו להפעיל ולהעצים את התפקוד האורגני של בני המשפחות, כדי שיוכלו להשתמש במשאבים פנימיים ליצירת תפקוד גבוה ועצמאי ולא תלות ונזקקות. זיהינו מנהיגים פנימיים בתוך המשפחות ודרכם הופעלו המשפחות. בנוסף לכך סייענו בתיאומים מול גורמי משטרה, מול גורמי הרווחה ועוד

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5393960
R-tl7xeiM6kerCUoPZeu3L97qlwpLmGb7vj7zdFTGZc
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-6O6shbP8tojcInVfq1-HQEruGru1OpK8Xtlc5RfaaPA
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form