תעשיית המזון משנה פניה

תעשיית המזון משנה פניה

צלחת אכילה, סושי במנות קרב, גלידה אלכוהולית ומנה חמה בריאה ומזינה תעשיית המזון משנה פניה ופונה לכיוונים הרבה יותר בריאים.

תעשיית המזון בארץ ובעולם עוברת בשנה האחרונה טלטלה גדולה. מה שנראה בתחילה כטרנד בריאותי חולף, מתברר כמודעות הולכת וגוברת של הציבור הרחב לצריכת מזון איכותי ובריא. מודעות זו גרמה לפגיעה קשה בשנה האחרונה, של תחומים שונים בתעשיית המזון בארץ, כמו שוק הבשר המעובד, החטיפים המלוחים, המשקאות הממותקים, הסלטים המוכנים ועוד. טלטלה זו הביאה לכך שחברות המזון, גדולות כקטנות, מקדישות מאמצים ותקציבים רבים לפיתוח מוצרים הרבה יותר בריאים ומזינים.

כך גם בוגרי החוג למדעי המזון במכללה האקדמית תל-חי, שפתחו מוצרי מזון חדשים והציגו אותם בפני בכירי תעשיית המזון בארץ. בין הפיתוחים החדשים:  צלחת פלפל אכילה – צלחת עשויה מעיסת פלפל במגוון צבעים, טעימה למאכל וידידותית לסביבה, סושי במנות קרב – פחיות סושי שיכולות להישמר למשך זמן ממושך, גם בטמפ' גבוהות בשטח, דפי ירק צבעוניים - מתרד, סלק ובטטה, משמשים לאריזה של מוצרי מזון כמו סושי במקום אצה, גלידה טבעונית בטעמים שונים עשויה ממי חומוס ואגוזים, גלידה אלכוהלית עם 12% אלכוהול (הכי גבוה הקיים בעולם), חטיף עשיר חלבון , קרקר טף, עשוי קמח טף – בעל ניחוח אתיופי עם סגולות בריאות של טף, מנה חמה איכותית עם ירקות טריים, חטיף גרנולה ממולא בגבינת לבנה מיועד לארוחת בוקר, אטריות מעושרות באצה ירוקה, ממרח הכנה לפיצה-  המכיל בתוכו את גבינת המוצרלה ורוטב עגבניות איכותי ועוד.

לדברי ד"ר אופיר בנימין, מהחוג למדעי המזון בתל-חי "המודעות הגוברת של הציבור לנושא הבריאות במזון הביאו לכך ששיתופי הפעולה בין האקדמיה והתעשייה הולכים ומתחזקים ומתמקדים בפיתוח מוצרים בריאים יותר: דלי נתרן, מופחתים בשומן רווי וחומצות טראנס וכדומה, זאת תוך כדי שימוש בטכנולוגיות מתקדמות. שיתוף הפעולה האקדמי הוא חוצה גבולות ותל-חי מפתחת מוצרי מזון חדשים יחד עם החוג למדעי המזון באוניברסיטת רטגרס האמריקאית, דוגמא לכך הוא חטיף צ'יפס בצבעים שונים המבוסס על ירקות שהינו בריא הרבה יותר מהחטיף הקיים היום בשוק".

פיתוח ראשון שיוצא לדרך עם תעשיית המזון בארץ, מתבצע עם חברת חברת רפאל'ס, המתמחה במוצרי מזון טבעיים, גרנולה ומוצרי דגנים. בכנס בתל-חי, נבחרו הפיתוחים וההמצאות אשר יעברו לתוכנית פיתוח, ייצור ושיווק של מוצרי החברה בארץ ובעולם. בין המוצרים הנבחרים: מנה חמה מרכיבים טבעיים בלבד, סטייק צמחוני, חטיפי חלבון וגרנולה, כל המוצרים הינם ייחודיים, בדגש על טהרת הרכיבים הטבעיים, הקרוב ביותר לטבע, ללא חומרים משמרים וללא גלוטן.

לדברי רפאל ממבר, מנהל המכירות והשיווק ברפאל'ס, "לאחר שנה מאתגרת הסתיים החלק האקדמי בתל-חי ורפאל'ס חוברת לסטודנטים וממשיכה לתהליכי גמר, פיתוח ומיתוג לחלק מהמוצרים, כמוצרי מכירה על המדף. עולם הבריאות של רפאל'ס נולד מאהבה פשוטה לאנשים ולמזון בריא וטעים באמת. אנחנו מאמינים שכדי להכין מוצר איכותי ובריא, צריך להבין באנשים, בחומרי גלם, בערכים התזונתיים, בטעמים, במרקם ובצבע. בעקבות שיתוף הפעולה המוצלח עם המכללה האקדמית תל-חי, הנחשב למרכז של מצוינות וחדשנות בתחום המזון, נמשיך בשיתוף הפעולה המוצלח גם בשנה הבאה עם סטודנטים נוספים, שיניב שלהערכתנו תוצאות נפלאות ומוצרים פורצי דרך נוספים לשוק המזון". 

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5395322
zq3bUtL6L3YWmAoccdtfZbJzDqx720ZyzucN7_l7zfc
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-S7TuVS6vbkds9u2d4kiCQUntgXZrfpVcem5zzzCJVjQ
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form