הכנס השלישי של "חדשנות בעולם המזון"

כנס חדשנות בעולם המזון

.נערך במכללה האקדמית תל-חי, בהשתתפות בכירי תעשיית המזון בארץ

במסגרת הכנס הציגו הסטודנטים מהחוג למדעי המזון בתל-חי מוצרי מזון חדשים ומקוריים שפיתחו, ביניהם:

צלחת אכילה, סושי במנות קרב, גלידה אלכוהולית ומנה חמה בריאה ומזינה

למעלה מ- 250 טכנולוגים של מזון ובכירי תעשיית המזון מהחברות המובילות בארץ, לקחו חלק בכנס חדשנות בעולם המזון, שעורך, זו השנה השלישית ברציפות, החוג למדעי המזון, במכללה האקדמית תל-חי.

הכנס, הנחשב לאחד הכנסים הגדולים והחשובים בתחום המזון בארץ, התמקד השנה בנושאים רבים המעסיקים, לא רק את האקדמיה ואת התעשייה, אלא גם את הציבור הרחב.  בין הנושאים שנידונו בכנס: מגמות וחדשנות בתעשיית המזון, אינטראקציות בין מזון לתרופות, הפחתת השימוש בשומן רווי וחומצות שומן טראנס במזון, ציפויים אכילים כשיטה טבעית לשיפור איכות מזון, שימוש במינרלים לצמצום ספיגת שומנים, פטריות וחשיבותן כמזון בריאות, שימוש בטכנולוגיה מתקדמות להכנת משקאות אורגניים בריאים יותר לאדם ולסביבה, חרקים כמזון העתיד ועוד.

שיאו של הכנס היה הצגת המוצרים החדשניים והמקוריים, שפיתחו הסטודנטים מהחוג למדעי המזון בתל-חי, ביניהם:  צלחת פלפל אכילה – צלחת עשויה מעיסת פלפל במגוון צבעים, טעימה למאכל וידידותית לסביבה, סושי במנות קרב – פחיות סושי שיכולות להישמר למשך זמן ממושך, גם בטמפ' גבוהות בשטח, דפי ירק צבעוניים - מתרד, סלק ובטטה, משמשים לאריזה של מוצרי מזון כמו סושי במקום אצה, גלידה טבעונית בטעמים שונים עשויה ממי חומוס ואגוזים, גלידה אלכוהלית עם 12% אלכוהול (הכי גבוה הקיים בעולם), חטיף עשיר חלבון , קרקר טף, עשוי קמח טף – בעל ניחוח אתיופי עם סגולות בריאות של טף, מנה חמה איכותית עם ירקות טריים, חטיף גרנולה ממולא בגבינת לבנה מיועד לארוחת בוקר, אטריות מעושרות באצה ירוקה, ממרח הכנה לפיצה-  המכיל בתוכו את גבינת המוצרלה ורוטב עגבניות איכותי.

לדברי ד"ר אופיר בנימין, מהחוג למדעי המזון וממארגני הכנס: "תעשיית המזון בארץ ובעולם עוברת בשנה האחרונה טלטלה גדולה. מה שנראה בתחילה כטרנד בריאותי חולף, מתברר כמודעות הולכת וגוברת של הציבור הרחב לצריכת מזון איכותי ובריא. מודעות זו גרמה לפגיעה בתחומים שונים של תעשיית המזון בארץ בשנה האחרונה, ביניהם: שוק הבשר המעובד, החטיפים המלוחים, המשקאות הממותקים, הסלטים המוכנים ועוד. טלטלה זו גרמה לכך שחברות המזון, גדולות כקטנות, מקדישות מאמצים ותקציבים רבים לפיתוח מוצרים הרבה יותר בריאים ומזינים. אנו כאן בתל-חי, כמי שמכשירים את דור הטכנולוגים הבא של תעשיית המזון, מתמקדים בנושא החדשנות והבריאות, דבר שניכר בפיתוחים החדשים  של מוצרי המזון  שפותחו ע"י הסטודנטים. השנה, לראשונה, פותחו מוצרי מזון בשיתוף עם התעשייה, דוגמא לכך הם חטיפי הבריאות שפותו בשיתוף חברת רפאלס. בנוסף לכך, התחלנו בשיתוף פעולה חוצה גבולות עם אוניברסיטת רטגרס  האמריקאית, במהלכו סטודנטים מתל-חי וסטודנטים מרטגרס פיתחו  חטיף צ'יפס בצבעים שונים המבוסס על ירקות שהינו בריא הרבה יותר מהחטיף הקיים היום בשוק".

המכללה רואה חשיבות רבה בקשר עם תעשיית המזון ומתכננת להרחיב את הפעילות בנושא על מנת למצב את האזור כמרכז ידע ומחקר במזון ותזונה במסגרת החזון להקים בגליל מכון מחקר וחדשנות בתחום המזון כחלק מהתוכנית לקידום הצפון שמוביל אשכול גליל מזרחי.

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5395512
2Z-Di4xtUCoPqdhG5VI8BbqEpBTb7lX8ZAm-zA-zBH4
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-EQ6O8ehgOcH-ukxUxH8BqzElh6gnrFEIwe-JA7DpNBQ
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form