מתהדק שיתוף הפעולה בין המכללה האקדמית תל-חי ובית הסוהר השיקומי חרמון

שיתוף פעולה בין מכללת תל-חי ובית הסוהר חרמון

שיתוף הפעולה בין המכללה האקדמית תל-חי ובית הסוהר השיקומי חרמון הולך ומתהדק. בשבוע שעבר אירח מרכז "חממה" לתמיכה בסטודנטים לקווי למידה בתל-חי את מפקדת בית כלא חרמון לבנה לוי-שי, שהגיעה לביקור במכללה, יחד עם  צוות הסוהרים המקצועי, העובד עמה בכלא.

המפגש אורגן ע"י אורלי זגורי, מנהלת מרכז "חממה"  לסטודנטים לקויי למידה בתל-חי ויעל מלצר, אשר מובילה בשנים האחרונות את פרויקט "חממה בכלא חרמון" במסגרתו אסירים לקויי למידה מקבלים את הכלים הדרושים לזהות את הלקויות שלהם ולדעת כיצד להתמודד איתם.

אנשי צוות כלא חרמון, ביניהם האחראים על תחומי החינוך, הטיפול באסיר והתעסוקה, נפגשו גם  עם נשיא המכללה פרופ' יוסי מקורי, עם היועצת של "אקדמיה בכיכר" – ד"ר איילת שביט, עם ראשת החוג לעבודה סוציאלית ד"ר איילה כהן, עם שרון חי העומדת בראש היחידה ללימודי שדה בחוגים חינוך, פסיכולוגיה ושירותי אנוש וכן עם סמנכ"ל המכללה הטכנולוגית יצחק שם טוב, שהציע הכשרות מקצועיות לאסירים בכלא.

"הקשר עם האקדמיה קריטי וחשוב, ממש ברמה קיומית עבורנו" אמרה מפכ"לית כלא חרמון לבנה לוי-שי, "אנחנו פועלים ללא לאות למצוא את הדבר הבא, אשר יביא את האסיר למקום טוב יותר, במטרה לתת לאסירים את הכלים הנדרשים לחזור לחברה ולהצליח להשתלב בצורה נורמטיבית וטובה. פרויקט "חממה בכלא חרמון", המופעל בשיתוף עם צוות המכללה האקדמית תל-חי, מסייע לאסיר להגיע לתובנות חשובות: היכן הוא מעד, היכן הוא שגה ומה יכול לסייע לו לצאת מהמצב הזה. כבר היום אנו רואים הצלחה גדולה לפרויקט, המתבטאת בכך שאחוז האסירים שלקוחו בו חלק וחזרו לאחר שחרורם לכותלי הכלא הוא נמוך משמעותית לעומת אסירים שלא השתתפו בפרויקט".

בנוסף לפעילות "חממה" בכלא, משולבים סטודנטים מהחוגים חינוך, פסיכולוגיה ועבודה סוציאלית, בעבודה מעשית בכלא. כמו כן, בשנה האחרונה קיים פרויקט "אקדמיה בכיכר" קורס מיוחד בכלא חרמון, בנושא "תורת הכוחות"  וכעת בוחנים צוותים של שני המוסדות כיצד ניתן להרחיב את שיתוף הפעולה בין הצדדים. הכוונה היא להמשיך את פרויקט "חממה" בכלא לאסירים לקויי למידה, להגדיל את מספר הסטודנטים מהחוגים השונים הפועלים בכלא, לפתוח קורסים נוספים לסוהרים ולאסירים במסגרת "אקדמיה בכיכר" ולקדם פעילויות נוספות.

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5393322
QeTGUv2Kt2jFjNYODpgM1t_EXHxOwXSZr7c5PEWd9p4
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-hluP9FRvYU_Bko3b58n7ZU1HNUc7qt8iPxi5jR_ywTk
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form