סטודנט עצור! הכירו את אביזרי הבטיחות שיכולים למנוע תאונות דרכים

תמונה
סטודנט עצור! הכירו את אביזרי הבטיחות שיכולים למנוע תאונות דרכים

לצערנו תאונות דרכים הן נושא מאוד מוכר בארץ ישראל, על פי הנתונים של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים נהרגו בתאונות הדרכים מתחילת השנה 144 איש! זה מספר כל כך גבוה ומיותר שללא ספק תלוי בנו ובנהיגה שלנו. כל מה שעלינו לעשות על מנת להפחית את כמות תאונות הדרכים זה לנהוג בזהירות ובערנות. זהו. זה לא מסובך מדי, נכון?

מלבד נהיגה זהירה וערנית, ישנם המון אביזרי בטיחות שיוכלו לסייע לנו במניעת התאונות הללו ואולי הגיע הזמן שניישר קו ונוודא שכולנו מכירים אותם כדי לדעת מה תפקידם וכיצד הם יכולים לעזור ולא סתם נתעלם מהם.

פסי האטה – אז נכון שלרוב פסי האטה נוטים קצת להציק לנו בנהיגה אך חשוב מאוד שנתייחס אליהם ולא נתעלם מהם, לא סתם הם נמצאים במקום שהם נמצאים וחובה עלינו להאט את המהירות בהתאם לגובהו של פס האטה. לרוב פסי האטה יותקנו בקרבת גני ילדים ובתי ספר, חניונים, מושבים וקיבוצים.

מראה פנורמיות – המראה הפנורמית מסייעת לנו בהרחבה של שדה הראייה במקרה וישנם עצמים שמפריעים לנו לראות. בין אם מדובר בצומת מסוכן, או בכניסה ויציאה מחניונים ובעצם בכל מקום בו שבו יש צורך לראות “קצת מעבר”. אז במידה ואתם נמצאים במקום ששדה הראייה מצומצם או אפילו מדובר בשטח מת, תבדקו אם יש מראה פנורמית ותעיפו בה מבט. תתפלאו כמה זה עוזר!

עמוד גמיש לחניון – מדובר בעמודי “נחום תקום”, לרוב צבעם כתום ולא כולם יודעים שמדובר בעמוד שהוא גמיש, הכוונה שאם תפגעו בו עם הרכב או שרוכב אופנוע / אופניים יפגע בו עם רגליו החשופות, לא יקרה כל נזק. העמוד הגמיש נמצא במקומות בהם אסור לעבור, לתחום אזור מסויים. אז כשאתם רואים את אותם עמודים גמישים, למרות שאתם יודעים שהם גמישים, תמנעו מלנסוע עליהם ותבינו כי מדובר במתחם שאסור לעבור בו.

שילוט ותמרורים – אין ספק שמדובר באביזר חשוב ביותר, בין אם התמרור מראה לכם את מהירות הנהיגה המותרת ובין אם הוא מזהיר אתכם מסכנה שקרובה, חשוב מאוד מאוד לא להתעלם מהתמרורים הללו ולהתייחס אליהם במלוא הרצינות, גם הם, כמו שאר אביזרי הבטיחות, לא נמצאים שם לשווא.

לסיכום

ישנם עוד כלים שיוכלו לעזור לכם לנהוג בזהירות ובכך להפחית את מספר תאונות הדרכים. כל שעליכם לעשות הוא לפקוח עינים, להבחין בהם ולהשתמש בהם. אז סעו לאט, בזהירות ובבטחה! דרך צלחה.

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5327354
rDzhB5miG2vRNvDKQwja3i7_TUEdUHxeQ1c1d4S_taA
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-54vJMWLsAcX81ijFvi9_XQ1OxjzpOVxuz6RJMmb9Xsg
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form