אפשר להוציא תואר גם עם לקויות הלמידה

תמונה
אפשר להוציא תואר גם עם לקויות הלמידה

רוצים להוציא תואר אבל סובלים לקויות למידה שהן לא דבר פשוט. אנשים רבים מתמודדים איתם החל מגיל צעיר וללא תאריך תפוגה. לקויות למידה שבמקרים רבים מקבלות תשומת לב בתקופת הגן לא נעלמות בהמשך. ילדים סובלים מהם בבית הספר היסודי ובתיכון גם כאשר הם ניגשים לבגרויות ולאחר מכן בצבא ובעבודה. לקויות הלמידה משפיעות מאוד על הדרך שבה אותם אנשים אשר לוקים בהם לומדים ומתפתחים ואף משפיעה על הקשרים החברתיים שלהם ועל בניית הביטחון העצמי והאופי שלהם.

עם זאת, בתקופות של לימודים ומבחנים הם הבולטים ביותר. נדמה שאותם אנשים נמצאים בעמדת נחיתות אל מול שאר האנשים שנדמה שהם מצליחים להתמודד כרגיל עם הקשיים של הלימודים. קשיים כאלו יש לכל אדם אך לאלו אשר סובלים מלקויות למידה מדובר לפעמים בפעילויות בלתי אפשריות. למידה למבחן או הגשת עבודה יכולים להיות קשים עבור סטודנטים רבים, אך קל וחומר לאלו אשר סובלים מלקויות למידה שונות כמו הפרעת קשב וריכוז, דיסלקציה וכו’… לקויות למידה אלו מקשות עליהן להבין את החומר, לשנן אותו או אפילו לארגן לעצמם תכנית מסודרת להגשת העבודה או להשגת מטרותיהן האחרות.

יש פיתרון משנה חיים

אך אל דאגה, סטודנטים רבים אשר סובלים מלקויות למידה מצליחים בסופו של דבר להתמודד עם הקשיים האלו תודות למאבחנים מקצועיים אשר מבינים היטב איך להתמודד עם הקשיים ואת המידע והניסיון שלהם הם מעבירים לסטודנטים. על מנת לקבל ייעוץ כזה, יש לגשת לאבחון לקויות למידה במכון אבחון, הקרוי גם אבחון דידקטי, ולאבחן את הבעיה ממנה הם סובלים. האבחון אורך מספר שעות והוא כולל שאלות רבות ומבחנים מעשיים שבסופו של דבר נותנים למאבחן תמונת מצב על מצבו של הנבדק. במידת הצורך יבוצע גם אבחון פסיכודידקטי על מנת לבדוק אם מדובר לא רק בבעיה מוטורית או קוגניטיבית מהסיבות הנפוצות אלא בקשיים שנובעים מסיבות רגשיות ונפשיות.

לאחר ביצוע האבחון ימליצו על המאבחנים לסטודנט כיצד להתנהל ואיך להתמודד עם הקשיים שלו. על פניו זה נשמע כמו משהו פשוט, בסך הכל ייעוץ, אך הייעוץ הזה משנה חיים. סטודנטים רבים שעברו במכוני האבחון גילו שהחיים פשוט השתנו מן הקצה אל הקצה בעיקר בגלל העובדה שסוף סוף הם יודעים שלקשיים שלהם יש שם, ועכשיו הם ידעו איך להתמודד איתם ואפילו ‘לעקוף אותם’. במקרים מסוימים יומלץ לקחת כדורים מסוימים שעוזרים לאנשים להרגיע את התסמינים של לקויות הלמידה.

לא רק זאת אלא שסובלים מלקויות למידה אשר לומדים באוניברסיטה מכללה או בלימודי חוץ, זכאים להקלות אשר עוזרות להם לצמצם את הפערים שנפערים ביניהם לבין שאר הסטודנטים. הקלות אלו מאפשרות להם להוציא תואר למרות הקשיים ולהגיע להישגים אליהם הם שואפים. המידע וההבנה שהם מקבלים בתקופת האבחון עוזרים להם גם בהמשך החיים כך שאבחון אחד פשוט יכול לשנות את כל החיים.

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5335836
BhcoQqpsNy-YV7nxTnvN-IMfwAkAQxuIwCCw2V6xC1c
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-KxCNYvOh2Y5I5gP6joo9u2vzS0JbIIuFszOGitxQKgE
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form