כל מה שצריך לדעת על קורס אינסטלציה

תמונה
כל מה שצריך לדעת על קורס אינסטלציה

אולי הנתון הבא יפתיע אתכם, אבל על פי נתונים מסוימים, תחום האינסטלציה הוא אחד מהתחומים הרווחיים בישראל. מעוניינים ללמוד קורס אינסטלציה ולצאת לדרך עצמאית? כל מה שחשוב לדעת על לימודי שרברבות ב-2020:

אם חשבתם כי רוב האנשים פונים למשלח יד בתחומים דיגיטליים ובתחומי ההייטק, אולי בתחומי הביוטכנולוגיה והמדע, אנחנו כאן כדי להראות לכם נתונים אחרים לחלוטין ולחלוק אתכם מידע חשוב לגבי קורס אינסטלטורים. בעוד שסטודנטים רבים לומדים מקצועות מסוימים במכללת תל חי ונהנים מהנופים המרהיבים של הגולן, חלק אחר מהאנשים מוצא את סיפוקו ואת שכרו המכובד בעבודות שרברבות ואינסטלציה. מעניין, בואו נדבר על זה.

פרטים שכדאי להכיר לגבי קורסי שרברבות

מאחר שלא כל בעלי המקצוע שקיימים בשטח מיד ששים ללמוד לימודי אינסטלטור במסגרת מוסדרת, חשוב כבר עכשיו להדגיש כי ישנם גם לא מעט אינסטלטורים אשר עובדים בשטח, למרות שלא עברו את לימודי האינסטלציה הרשמיים במוסדות השונים. האם יהיה כדאי לשכור את שירותיהם, או שמא לחפש אחר אינסטלטור מוסמך? בואו נדבר על זה.

אם אתם לא מכירים את הנתונים הבאים, ייתכן שהם קצת יפתיעו אתכם. מאז שנת 2017 ולפי סקרי כוח-אדם מטעם הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בישראל, חלה צמיחה של כ-32% בתחום האינסטלציה בישראל. אם בעבר אנשים לא רצו ללמוד קורסי שרברבות, הרי שבשנת 2020 יותר ויותר אנשים פונים למשלח יד בתחום השרברבות, לרבות אנשים המחפשים את תעסוקתם כשכירים. כמובן, ניתן גם למצוא לא מעט אינסטלטורים עצמאים בשטח, שחלקם אפילו עובדים בפריסה כמעט ארצית (יותר נהוג לאתר אינסטלטורים לפי אזורים גאוגרפיים).

האם אינסטלטור חייב להיות מוסמך מטעם גורם כלשהו?

הזכרנו את זה קודם לכן, וכעת אנחנו נסביר לגבי ההבדל בין אינסטלטורים שעברו קורס אינסטלציה לשרברבים שלא עברו לימודים מתאימים. חשוב להבין, בניגוד לתחומי עיסוק אחרים בארץ ובעולם (כמו הדברה למשל), מקצוע האינסטלציה לא מחויב לפי החוק בלימודים.

בואו נסביר את זה במילים פשוטות יותר. אם אתם מעוניינים ללמוד כיצד להיות מדבירים, אתם תהיו חייבים לעבור קורס המסמיך אתכם לכך, כקבוע בחוק. בניגוד לכך, אדם אשר למד באופן עצמאי את מערכות האינסטלציה ומכיר אותן, בהחלט יהיה מסוגל בדרך כלל להעניק שירותי שרברבות שונים.

האם כל עבודות האינסטלציה יכולות להתבצע ללא פיקוח מוסמך?

ממש לא! בואו נסביר. חשוב לציין, ישנן עבודות שרברבות מסוימות אשר מצריכות אישורים מהמדינה והסמכות שונות (כמו למשל עבודת כריתה של שורשים בביוב הכוללת שינויים במבנה והריסת קירות או מרצפות).

אם אתם מרגישים שאינסטלציה זה לא בדיוק תחום העיסוק המועדף עליכם, אתם מוזמנים עוד היום לפנות ליועצי הלימודים של מכללת תל חי, לקבל ייעוץ לימודים מדויק ולבחור את הנתיב המועדף עליכם. בהצלחה!

המאמר נכתב בשיתוף אתר האינסטלציה – פייפר המוביל בתחום.

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5330654
Aee680CSLYNhEX0E5ZxeAeiTiEWiGcc09H6S2iIFrLU
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-CZfHYZEScdXJ19ix_a2a6k69pMzWVp7n9iU1M3mD1_g
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form