כל מה שרציתם לדעת על פסיכותרפיה

תמונה
כל מה שרציתם לדעת על פסיכותרפיה

פסיכותרפיה ידועה גם כטיפול בהפרעות נפשיות וטיפול בבריאות הנפש. טיפול זה למעשה כרוך במגוון טיפולים המבוצעים על ידי מטפל מורשה ומקצועי לבריאות הנפש אשר מסייע למטופל להדגיש את הסיבות שעלולות לגרום למחלת נפש. פסיכותרפיה מסייעת למטופלים להבין את רגשותיהם וללמוד כיצד לשלוט ברגשותיהם ולא להשלט על ידם.

אילו סוגי פסיכותרפיה קיימים

ישנם מספר סוגים של פסיכותרפיה עבור תרחישים שונים. אלו כוללים:

טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT) – לפעמים החשיבה השלילית והאמונות שלנו הם הסיבה העיקרית לבעיות הרגשיות שלנו או ללחץ בחיינו. CBT מלמד מטופלים כיצד להימנע מחשיבה מזיקה והתנהגות כדי לשמור על אורח חיים בריא.

תרפיה אנליטית קוגניטיבית (CAT– היא משלבת CBT ופגישות אישיות עם המטופל, כך שהם יכולים לזהות ולפתור את שורש הבעיה שלהם. זה בעיקר מסתמך על עזרה עצמית ושיפור עצמי.

פסיכותרפיה פסיכודינמית – בטיפול מסוג זה מטופלים מעודדים לדון ולשתף בבעיותיהם, בפחדיהם ובכאביהם עם המטפל המורשה, אשר יכול לתת השקפה חיצונית ופרספקטיבה אחרת, שכן הוא אינו מעורב במצב רגשי זה, המאפשר למטופל להחזיר לעצמו את השליטה על מצבו ועל חייו.

לאילו מצבים פסיכותרפיה יכולה לעזור?

פסיכותרפיה יכולה להיות שימושית עבור אנשים שעוברים טראומה רגשית או התמודדות עם מצבי לחץ, אובדן או בעיות ביחסים. זה יכול לעזור לבריאות הנפש, כולל:

1. מתח כרוני, או דיכאון

2. חרדה

3. לחץ פוסט טראומטי

4. הפרעות אכילה, הפרעה אובססיבית כפייתית

5. שימוש בסמים, או התעללות מינית

6. מחשבות אובדניות

7. כעס

סוגי טיפולי פסיכותרפיה

ניתן לבצע פסיכותרפיה בפורמטים שונים, כגון:

תרפיה אינדיבידואלית: טיפול זה כולל מפגש של המטופל ואת המטפל אחד על אחד. המטופל בדרך כלל מדבר ומשתף את דאגותיו ובעיותיו עם המטפל המסייע למטופל לזהות את האזורים הבעייתיים.

תרפיה קבוצתית: פורמט זה של טיפול מסופק בדרך כלל למטופלים בצורה של קבוצות. מטופלים עם אזורים בעייתיים דומים חולקים את החוויות שלהם ואת הסיפורים שלהם אחד עם השני. זה נותן להם את התמיכה והתחושה שהם לא לבד.

טיפול זוגי: לפעמים יחסים רומנטיים יכולים להיות מורכבים, במיוחד אם זה כרוך בשותף עם מחלת נפש. טיפול זוגי מאפשר להם לתקשר זה עם זה בגלוי ולפתור את בעיותיהם תוך כדי עבודה כזוג.

היכנסו לקישור לפרטים נוספים אודות לימודי פסיכותרפיה מטעם מכללת תל-חי.

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5327012
lMSYbgia5a-kkp_3bPBgBILH9FqgCNsnVk5d7eAh_vs
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-HOMRJsqPcDOKGX1x6-4CaIJTU74J_pu_1bpEUx-iXys
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form