לימודי טיפול CBT

תמונה
לימודי טיפול CBT

הכשרה לטיפול CBT : 3 הפרעות בהן ניתן לסייע עם סיום הלימודים

‘אני מיואשת מהחיים האלה’, ‘אני לא יכול יותר’, ‘נמאס לי כבר’… רוב האנשים מכירים את המחשבות השליליות האלה שאפשר ממש לטבוע בהן, אבל מה קורה כשהן משתלטות לנו על כל היום ולא מאפשרות לנו לנשום, מה קורה כשאנחנו מתחילים לאבד שליטה על חיינו  ולסבול מדיכאון וחרדות? אז אין מנוס מלהגיע לטיפול. השוק עשיר בשיטות טיפול, אבל חשוב לפנות לשיטה שבאמצעות מספר מפגשים תצליח לגרום לשינוי. במסגרת לימודי טיפול CBT  (טיפול קוגניטיבי-התנהגותי) לומדים הסטודנטים מתודולוגיות ודרכי טיפול אפקטיביות להתמודדות עם מצבים מורכבים. ואם תהיתם בינכם לבין עצמכם באילו תחומים יצלחו להשפיע הבוגרים שלנו התשובה לפניכם:

טיפול CBT לסובלים מדיכאון

הטיפול הקוגניטיבי ההתנהגותי נמצא במחקרים רבים כטיפול הפסיכולוגי המתאים ביותר עבור הסובלים מדיכאון קל עד בינוני וזאת משום שלמטופלים אלה יש דפוסי חשיבה משותפים שאינם מקדמים אותם כמו קפיצה למסקנות ללא הצדקה, נטייה להתמקד בפרט שלילי אחד ולא לראות את כל התמונה וכמובן פיצול חשיבתי – אדם הסובל מדיכאון נוטה לראות את העולם באופן דיכוטומי מאוד ומתקשה להתייחס לגוונים האפורים שנמצאים בתווך שבין השחור ללבן.

במהלך הטיפול הפסיכותרפי המטופל לומד להכיר את הדפוסים שהוזכרו לעיל ויתרה מזאת – לומד לזהות אותם כאשר הם מתגבשים ומתפתחים בו במהלך החיים היומיומיים.

טיפול  CBT לסובלים מחרדות

אם מטופל שמע בהקשר אליו את צמד המילים ‘חרדה דנטלית’ יותר מפעם אחת בחייו כנראה שהוא סובל מחרדה דנטלית ויאלץ לטפל במצב לפני שהוא ילך ויחמיר. אם אדם לא מוכן לנהוג בלילה, מסרב לענות למספרים שהוא לא מכיר ומתחיל להזיע בכל פעם שפונים אליו הוא זקוק לטיפול קוגניטיבי שיעזור לו להגיע למיצוי היכולות שלו ולא ימנע ממנו דברים חשובים כמו טיפול שיניים.  הטיפול הקוגניטיבי ההתנהגותי נמצא מועיל מאוד במצבים כאלה ויכול למצוא פתרונות לאנשים שנמנעים מנהיגה, סובלים מחרדה דנטלית וכדומה. לא פעם אנחנו מגלים שכאשר משלבים טיפול מרגיע במרפאות שיניים המטופלים לומדים לשחרר את החרדה הדנטלית שנאחזו בה במהלך השנים, להיפתח ולגלות יכולות חדשות בעצמם ולהמשיך להגיע ולהתמיד בטיפול השיניים גם שנים לאחר טיפול הcbt. וזה מה שמחזק את הטענה כי טיפול קוגניטיבי התנהגותי מצליח לייצר תוצאות בזמן קצר שמשאירות את חותמן לתקופה ארוכה.

טיפול CBT  לסובלים מפוסט טראומה

כשבני אדם מתמודדים עם חשיפה לאירוע שנחשב עבורם כטראומתי הם עלולים לפתח חרדה, דאגות ומתח נפשי שעלול להוביל בהמשך למחלות במערכת העיכול, הזעה, כאבי ראש ואף בעיות בלב. האדם ירגיש שהאירוע רודף אותו והתגובות הפיזיות והרגשיות הולכות ומתעצמות והוא כלוא בתוך האירוע ממנו הוא מנסה לשכוח.

אנחנו שמים לב שאירועים כאלה מתרחשים בעיקר אצל חיילים קרביים שנחשפו לזוועות, אבל לא בהכרח, הרי בכל פעם שאדם נחשף לאירוע שמפעיל אצלו טריגר הוא מגיב בהתאם.

בזכות טיפול נכון ומדויק של cbt  אפשר למזער את התחושות הקשות, להחזיר את האדם לתפקוד בהדרגה ואף לסייע לו לבנות את עצמו מחדש מתוך המשבר שחווה.

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5330424
PUI8tDZEpebrp9f6VzrTgMR8XFSmmKvasYgh53F6N48
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-4__PtpOShzcC6oU_nbO6B9WXR8YFQ9YrVVN4zWrJvkw
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form