לימודי פסיכותרפיה- כיצד לבחור תוכנית לימודים מתאימה

תמונה
לימודי פסיכותרפיה- כיצד לבחור תוכנית לימודים מתאימה

מהי פסיכותרפיה

רגע לפני שנתחיל להבין מה כוללים הלימודים, יש להבין מהי פסיכותרפיה. מדובר במונח אשר מתייחס לטיפול הפסיכולוגי ועל הסוגים השונים.

 השיטה מטפלת במצבים של חוסר איזון נפשי אשר נובע ממשברים ומצוקות במגוון שיטות טיפול כאשר בכל השיטות יש קשר בין המטפל והמטופל אשר מוביל להצלחה של הטיפול.

 קיימת אפשרות להתמחות במספר תחומים

במסגרת תוכניות הלימודים ניתן להתמחות במספר תחומים:

פסיכותרפיה התייחסותית: מדובר בגישה לפיה העיסוק במערכת יחסים מרכזי החל מהילדות ועד הבגרות. לפי הגישה הטיפול מתייחס למערכת היחסים בין המטפל והמטופל כאשר מערכת היחסים ביניהם מהווה עיבוד של החוויות האישיות.

 פסיכותרפיה התנהגותית וקוגניטיבית: מדובר בתחום העוסק בהפרעות נפשיות וכן בלקויות למידה. הטיפול המוצע הוא טיפול קוגנטיבי אשר במסגרתו נעשה מאמצים להוביל לשינוי בדפוסי החשיבה.

 מה כדאי ללמוד לאחר תואר שני

במסגרת לימודי פסיכותרפיה ניתן למצוא כיום תוכנית רבות וההתלבטות מה ללמוד הופכת מורכבת ביייחוד לאחר סיום לימודי תואר שני.

בסיום התואר השני ההמלצה היא לבחור תוכנית של לימודי פסיכותרפיה הכוללת מגוון נושאים ובין היתר את מבנה הידע הטיפולי והשתלמויות שונות. רגע לפני הבחירה, חשוב מאד כי התוכנית תאושר על ידי האגוד הישראלי לפסיכותרפיה במטרה שיהיה ניתן לקבל הפניות מטעם גורמים שונים כמו משרד הבטחון וקופות החולים במטרה להשתלב במקומות עבודה.

 מה צריך לדעת על תוכנית הלימודים

בבחירת תוכנית הלימודים חשוב לתת את הדגש על בחירת תוכנית  הכוללת ידע טיפולי תוך יישום המהווה ערך מוסף. מהו עוד כדאי לדעת? יש לבחון האם התוכנית מהווה בסיס לעבודה בתור מטפלים או האם התוכנית נותנת בסיס במגוון תיאוריות שונות תוך התמקדות בזרם מסוים?

חשוב לדעת את הרקע של האנשים בתוכנית

נוסף על כך, חשוב ביותר לדעת על הרקע של האנשים בתוכנית- האם הם  מטפלים בעלי תואר שני או שמא חלקם מגיעים מתחום הייעוץ החינוכי והייעוץ הארגוני. נוסף על כך, חשוב לדעת במה התוכנית תעסוק- האם התוכנית תעסוק בתחום גילאים מסוים כמו ילדים או מבוגרים או גם וגם.

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5334909
jmooCQt1WnKEMO5jR92B7InvQtzprsDOv8jtCCQzX4w
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-nxhGCh6iJUQ7rMccXfUtJZPH8yv5WPrx1KD1l6LDJAU
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form