פוטותרפיה – שיטת טיפול חוויתית

תמונה
פוטותרפיה – שיטת טיפול חוויתית

מהי פוטותרפיה

פוטותפריה היא שיטת טיפול המבוססת על השימוש במצלמה על מנת להביע רגשות. מדובר בשיטת טיפול הזוכה לפופולריות רבה בשנים האחרונות מצד לא מעט אנשי מקצוע בשל העובדה כי היא מהווה כלי נגיש וחוויתי דרכו ניתן לראות את העולם הפנימי של המצלם ולייצר שיח משמעותי סביב התמונה. 

בשנים האחרונות עברה שיטת הטיפול התפתחויות שונות

שיטת לימוד קורס פוטותרפיה עברה בשנים האחרונות התפתחויות שונות. מדובר בשיטה אשר הייתה נהוגה החל מהמאה ה19, זמן קצר לאחר המצאת הצילום. מאז ועד היום ניתן לראות כי השיטה עברה לא מעט שינויים בתחומים השונים וכיום אנשי טיפול רבים בוחרים לעשות בה שימוש לצורך העבודה שלהם.

 כיצד הצילום מסייע בעקיפה של הגנות

פוטותטרפיה מסייע בעיקר בנושא של עקיפה של הגנות על ידי יצירת תקשורת שאינה מילולית והגברה של תחושת השליטה.  אין ספק כי ויזואליה מסקרנת אנשים רבים וכיום הצילום זמין לכל אחד מאיתנו.

הדגש בעת הצילום הוא על התוצאה והמציאות עצמה. ההתבוננות על הצילומים מאפשרת להעלות חלקים שונים מסיפור החיים והתחושות הלא מודעות של המטפל. באמצעות התמונה המטופל יכול לספר סיפור.

אם ניקח בתור דוגמא אנשים הסובלים מבעיות של קשב וריכוז, הרי ניתן לראות כי המצלמה מאפשרת להם לחוות תוצר אשר יש בו בחירה חופשת ואפשרות שליטה. למעשה, הם בוחרים מה להכניס למצלמה ומה לצלם והתוצאה מייצרת שיח ומספקת חומר לעבודה משמעותית. באמצעות הצילום ניתן לזהות חוזקות או חולשות. כך למשל ניתן לצלם קונפליקטים באמצעות בחירה של אובייקטים מעניינים.

 מה התפקיד של המטפל

תפקידו של המטפל במקרה הזה הוא בחינה של השיח של הצילום ולבחון את הקונפליקט באמצעות מטאפורות שונות- מה יש בצילום אשר מעורר את הקונפליקט. הטיפול באמצעות פוטותטרפיה מבוסס על מספר שלבים- הכרת האמצעים אשר עומדים לרשותו של המטופל תוך שימוש באור וצל, בחירת קומפוזיציה וכן הסתכלות על צבעים.

בשלב הבא המשימות מתפתחות לשיח רגשי על מנת להוביל לשינוי משמעותי אצל המטופל. בשלב הבא מתבעת עריכה של התמונות הקיימות ודרכן ניתן לראות את השינוי המיוחל אצל המטופל.

למידע נוסף על קורס פוטותרפיה  או קורסים נוספים הנלמדים במסגרת לימודי החוץ, אתם מוזמנים להיכנס לאתר של לימודי החוץ במכללת תל- חי.

 

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5336825
I_T2SPADNpYU2rBCdmj97OlS7E79NB09bmiVuB7QoEE
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-Ui3uyf8tmLJqAMS9Ig2-smiMRbBDk2ZMaDvQBsiq7SA
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form