קורס הכנה למבחן מחוננים – כדאי או לא כדאי?

תמונה
קורס הכנה למבחן מחוננים – כדאי או לא כדאי?

מבחן מחוננים עוזר באיתור ילדים מחוננים וקביעת רמת הצטיינותם. בעזרתו ניתן להציע לילד המחונן את המסגרת הלימודית התומכת, המקדמת והמתאימה לו, מסגרת המספקת לו את המענה המושלם לאור יכולותיו הגבוהות. מבחן זה כולל מגוון של שאלות בתחומים שונים: ידע כללי, חשיבה לוגית וגם חשיבה מילולית. ישנם כיום קורסי הכנה, המיועדים לילדים הצפויים לעבור מבחן שכזה, קורסים המאפשרים לכם לנצל את יכולותיהם האישיות הגבוהות ולבטא אותם במבחן עצמו. אם הומלץ לכם לשלוח את הילדים שלכם למבחן מחוננים ואתם מתלבטים האם קורס הכנה למבחן מחוננים שזה אכן הפתרון הנכון עבורם, כדאי לכם לקרוא את הכתבה הבאה.

הכנה נכונה למבחן מחוננים

מבחן מחוננים מציב את הילדים בפני מצב חדש, שבו עליהם, ובזמן קצוב, להתמודד עם אתגרים לא פשוטים. המבחן, כאמור, עוזר באיתורם של הילדים המחוננים כמו גם במציאת מסגרת לימודית, שתואמת ליכולות הגבוהות שלהם. מכיוון שמדובר בסיטואציה לא פשוטה עבור הילד, יכולה הכנה נכונה לקראת המבחן להפחית את מידת הלחץ והחרדה של הילד מפני הצפוי לו, לעזור לו לשפר מיומנויות חשובות, שתאפשרנה לו להתמודד בצורה טובה יותר עם השאלות השונות וגם לחשוב קצת אחרת, מחוץ לקופסא. קורס הכנה למבחן מחוננים כולל תרגול של שאלות שונות בכל התחומים הרלוונטיים. הקורס, שנעשה במסגרת נינוחה ונעימה (הילד יכול לתרגל באופן עצמאי בבית את התרגילים השונים) משמש כהכנה מצוינת לקראת הבחינה עצמה.

כל מבחן מחוננים כיום, הבודק את יכולותיו ואת כישוריו של הילד, בוחן מספר תחומים. הוא בוחן את אוצר המילים של הילד, את יכולתו למצוא מילים נרדפות למילים המוצגות בפניו, את יכולתו להבין ביטויים שונים ופתגמים. הוא בודק גם את הידע הכללי שלו, את היכרותו עם העולם ועם ההיסטוריה שלו וגם את החשיבה הלוגית. בעזרת הכנה זו נחשף פעמים רבות הילד לראשונה לשאלות בתחומים אלה. הוא יכול לתרגל בזכות ההכנה עצמה את השאלות התרגילים השונים, להעשיר את הידע שלו במגוון רחב של נושאים ולפתח את המיומנויות העוזרות בהתמודדות עם התרגילים הלא פשוטים. הילד לומד לקרוא מהר יותר את השאלות, להבין מהן הדרישות ממנו וכיצד להתמודד עם כל משימה. הזמן הופך לפרמטר פחות קריטי באופן הזה והילד יכול לצבור ביטחון רב לפני שיגיע לרגע האמת, למבחן המחוננים שעליו לעבור.

חשוב לזכור

ישנן כיום מספר מסגרות המציעות הכנה לקראת מבחן מחוננים כדוגמת לימודי חוץ . מומלץ מאד לבדוק מה מציעה כל אחת מהן וכיצד נעשה בפועל התרגול. יש לוודא שזוהי מסגרת התואמת לגיל הילד, כזו שמספקת לו את כל הכלים הנדרשים על מנת לאפשר לו להתמודד בצורה הטובה ביותר עם המבחן ולהגיע מוכן כמה שניתן אליו. יש לפנות אך ורק למסגרת מקצועית, המציעה הכנה בהתאמה מלאה.

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5329309
HaC3FTbzpQkjqU2KV86T2EJI1BcLnQSZ4etkZJ-PawM
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-7u8iTdZ5C6P_LkCw7MmgcTyo7Pd2nZM6q0HEm_JsnTE
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form