שיקום מקצועי ביטוח לאומי

תמונה
שיקום מקצועי ביטוח לאומי

המוסד לביטוח לאומי מאפשר לבעלי לקויות שונות לחזק את כישוריהם על ידי למידת מקצוע המתאים לכל אחד מהם.

כדי להצטרף לאחד הקורסים יש לטפל בנושא הזכאות מול המוסד לביטוח לאומי. לאחר הגשת מלוא המסמכים, יקבל מגיש הבקשה תשובה לחיוב או לשלילה.

אם התשובה היא חיובית, הוא יוכל להתחיל בהליך מסודר המותאם לבעלי לקויות, כמו מי שסובל מבעיות של קשב וריכוז, נכות, מגבלה רפואית ועוד. מגבלות רבות אינן אמורות להפריע בהליך הלימודי. אין ספק שגם בעלי הלקויות הם אנשים מוכשרים המסוגלים לבצע עבודה בכל תחום במיומנות רבה לאחר שילמדו את כל רבדיה.

שיקום מקצועי ביטוח לאומי

מסלולי לימוד רבים נפתחו במכללות השונות כמו במכללת רופין לטובת הסטודנטים הללו ועצם העובדה שהם מתחילים בנתיב של לימודים למען הקריירה שלהם, גורמת להם לשמחה ולהתרגשות רבה לקראת העתיד החדש אשר נפתח בפניהם.

בין המסלולים אפשר למצוא לימודי תעודה לרכישת מקצוע חדש או לחיזוק הידע של מי שעוסק בכך, או תואר אקדמאי במוסד מוכר להשכלה גבוהה, כמו לדוגמה רכיבה טיפולית, חינוך, טיפול ותנועה לגיל הרך.

התאמה אישית של המקצוע לסטודנט

במסגרת תוכנית השיקום עובר הסטודנט לעתיד הכוונה מקצועית כדי לבחור את המקצוע הנכון ביותר עבורו. המטרה היא לנצל את הכישורים הטבעיים אשר קיימים אצל כל אדם כמו מי שמוכשר מאד בציור וביצירתיות ישתלב יפה מאד בלימודי אינטרנט, עיצוב גרפי כולל למידת התוכנות הנדרשות. אדם בעל ראש אנליטי יוכל ללמוד קורסים בתחום החשבונאות, אדמיניסטרציה, ניהול וקורסים נוספים אשר יעניקו לו מעטפת עצומה של ידע אשר יסייע לו בכל צעד וצעד.

את ההכוונה המקצועית מבצעים בפועל אנשי מקצוע מהשורה הראשונה אשר מכירים תוך כדי התהליך את המועמד על כל רבדיו, כישוריו, נטיות ליבו, תחומים שבהם עסק ועוד. לכל מועמד נערכים מבחנים לאיתור המקצועות המתאימים לו ביותר ולאחר מכן מתגבשת חשיבה על ההתאמה המרבית.

רבים מהזכאים ללימודים הללו לא סיימו 12 שנות לימוד ולכן לפני תחילת הקורסים המקצועיים הם עוברים תוכניות שהן טרום הכשרה, משלימים את ההשכלה החסרה להם, מבצעים מכינה קדם לימודית מעניקים להם ייעוץ תעסוקתי כדי שיבינו מהן אפשרויות ההעסקה בתחום המקצועי שבו בחרו, באילו מקומות עבודה הם יוכלו להשתלב כשכירים או אם יחליטו לפתוח עסק עצמאי. כל האפשרויות נפרשות בפניהם כך שיהיה להם את מלוא המידע איך לרוץ קדימה.

זכאות ללימודים

אדם שהוא בעל שיעור נכות מינימלי של % 20 אשר נקבע על ידי המוסד לביטוח לאומי זכאי להצטרף לתוכנית יוצאת דופן זו, אם עמד בכל הקריטריונים שהציבה המערכת.

בנוסף לכך, רבים מהם יקבלו גם קצבה כספית אשר תסייע להם לשלם את ההוצאות הגבוהות בתקופת הלימודים, כמו שכר דירה והוצאות נלוות.

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
TRUE
CAPTCHA
5334566
3jolAMMvpZZQk2DfD4dIN7N-DUq9z1R0G1aKBad7KDA
Google no captcha
1
דברו איתי!
form-wTrTJ6yc4HIBquvfWp9z2rPyySzIQAerFqnBUTOGJvA
webform_submission_contact_us_paragraph_1896_add_form