למה ללמוד .M.Ed תואר שני בהוראת החינוך הגופני בתל-חי
- פרקטיקה ויישום – כדי לחבר אתכם למה שבאמת קורה בשטח.
- רמת לימודים גבוהה ומיטב המשאבים – כדי לתת לכם את ההכשרה הכי טובה.
- לימודים במרחב חדשני, מעוצב ומאובזר – כדי להכשיר אתכם בתנאים הכי טובים.
- מרצים מומחים מרקעים מגוונים – כדי לעזור לכם לגבש עמדות אישיות מתוך בחירות ועל סמך ניסיון עשיר.
- תואר שני פותח יותר דלתות ומאפשר לכם להתקדם גם למשרות ניהול, להוראה ולתפקידי פיקוח.
- באקדמית תל-חי תהנו מאווירת לימודים שונה מכל מה שהכרתם על רקע נופי הגולן הקסומים וקהילת סטודנטים איכותית חמה ומשפחתית.
איך זה עובד
תכנית הלימודים:
- התכנית כוללת 21 ש"ש ומיועדת למורים לחינוך גופני.
- משך הלימודים: שנתיים.
- יום לימודים אחד בשבוע ביום ג' בין השעות 8:00-20:00, במהלך ארבעה סמסטרים.
- חלק מהקורסים יהיו מקוונים וייתכנו ימים מרוכזים במהלך התואר (במהלך חופשות בתי הספר\קיץ).
מידע נוסף
- הקניית כלים ומיומנויות פדגוגיות חדשניות בתחום החינוך הגופני.
- הקניית ידע תיאורטי ומעשי בהיבטים חברתיים מתקדמים של הפעילות הגופנית, ככלי להתמודדות עם שונות אתנית, מתחים חברתיים ודימוי עצמי נמוך.
- הכשרת מורים ברמה מתקדמת בנושאי בריאות, תזונה, השמנת יתר, פעילות גופנית, מצוינות בספורט ועוד, כחלק מהעלאת התודעה בקרב תלמידים לאורח חיים בריא.
- הכשרת מורים בנושא מיזמים בית-ספריים ובתחומים שאינם נמנים על תכניות הלימוד הרגילות הנועדים לשלב את הקהילה, התלמידים והוריהם בפעילות גופנית וחברתית ובתכניות מקדמות בריאות.
- הכרת שיטות הוראה חדשניות בשילוב טכנולוגיות מתקדמות להעצמת התלמידים. הסטודנטים יעמיקו וימקצעו את המומחיות שלהם בהוראת החינוך הגופני.
- העמקת הידע המחקרי - כתשתית ללימוד ולמחקר ירכשו הסטודנטים ידע במתודולוגיות איכותניות וכמותיות מתקדמות ותיחשפו למחקרים חדשניים.
בוגרים ובוגרות:
- כבוגרי תואר שני בהוראת החינוך הגופני תסללו את דרככם לתפקידי ניהול, ריכוז ופיקוח בכירים, ותרכשו כלים להשפעה ציבורית וקהילתית רחבה בחינוך לאורח חיים בריא.
- בוגרי המכללה האקדמית תל-חי מבוקשים מאוד במגזר הציבורי, הקהילתי והפרטי, זאת בזכות הכשרה מקצועית וייחודית.
- בוגרים שבוחרים בכך, משתלבים גם במקצועות הטיפול, וממשיכים להתמחות במקצועות טיפוליים כגון: טיפול בעזרת בע"ח, תרפיה בתנועה ובמוזיקה ועוד.
מבנה תוכנית הלימודים:
משך הלימודים: שנתיים.
יום לימודים אחד בשבוע ביום ג' בין השעות 8:00-20:00.
בנוסף: ימים מרוכזים מספר פעמים במהלך התואר (בחופשות משרה"ח / קיץ).
אופק תעסוקתי
כבוגרי תואר שני תסללו לעצמכם את הדרך לתפקידי ניהול, ריכוז ופיקוח בכירים ותרכשו כלים להשפעה ציבורית וקהילתית רחבה בחינוך לאורח חיים בריא.
דבר ראש התכנית

פרופ' אודי כרמי
ראש התכנית
פרופ' אודי כרמי
ראש התכנית
התוכנית לתואר שני בהוראת החינוך הגופני (M.Ed) במכללה האקדמית תל-חי, ייחודית ואיכותית ותכשיר אתכם להיות אנשי חינוך המובילים שינוי.
אנו שואפים להכשיר מורים, הרואים בתרבות הגוף דרך חיים. אנו רואים במורה לחינוך גופני סוכן המפיץ את תרבות הגוף בקרב צעירים ובקרב הקהילה, ומבקש להטמיע אותה כמכלול גשמי ורוחני.
תכנית ההכשרה של המורים לחינוך גופני שואפת להתמודד עם האתגרים הניצבים בפני המורה לחינוך גופני במאה העשרים ואחת. כיום, התלמידים עומדים בפני גירויים רבים, שלא היו קיימים בעבר. כדי להתמודד עם אתגרים אלה אנו מציידים את בוגרינו בכלים חדשניים ומעשיים. התכנית לתואר שני בהוראת החינוך הגופני, הציבה לה למטרה להכשיר מורים לחינוך גופני מקצועיים ומיומנים בכל מדינת ישראל.
ד"ר אודי כרמי,
ראש התכנית
מה תלמדו
אינטליגנציה רגשית ככלי בחינוך הגופני
אינטליגנציה רגשית )EI בהבדל מ-IQ )הינה חיבור מושכל של מחשבה ורגש, המוביל את האדם למצב אופטימלי עם עצמו ועם סביבתו. חיבור נכון בין רגשות לתהליך הקוגניטיבי מאפשר תגובה הנובעת מבחירה ולא מאוטומטיות או אימפולסיביות; הוא מאפשר ניהול עצמי וניהול אחרים באפיקים רצויים מבחינה אישית ובינאישית. בני אדם נוטים להגיב לאירועים ולמצבים באופן אוטומטי ואימפולסיבי; תגובה כזו מניבה תגובה דומה של אחרים. תגובה הנובעת מאינטליגנציה רגשית – מבחירה נבונה וניהול נכון של רגשות – תעורר גם היא תגובה דומה של אחרים ותשפיע על איכות החיים של יחידים ושל החברה.
שלושה יסודות של האינטליגנציה הרגשית שזורים זה בזה: מודעות עצמית, ניהול רגשות ופיתוח מערכות יחסים מקדמות. טיפוח היסודות הללו והשילוב ביניהם, באמצעות החינוך הגופני, עשוי להיות ההישג החינוכי המשמעותי ביותר של החינוך הגופני.
ארגונומיה של החינוך הגופני
קורס זה יתמקד בעקרונות וביישומים של הנדסת אנוש, בריאות ובטיחות בחינוך גופני. הקורס יעסוק בידע על הבטיחות בזמן הפעילות בסביבות הלמידה השונות שבהם מקיים המורה לחינוך גופני פעילות )אולם, מגרש, אצטדיון, כיתה, ציוד הספורט בשימוש ועוד( ובהבנת הדרכים לצמצם את הסיכון לפציעות והימנעות מהסיכונים התורמים לפציעות ואשר כרוכים בפעילות גופנית )פ"ג( במסגרת שיעורי החנ“ג. הקורס יכלול בחלקו ניתוח תופעות ארגונומיות שונות בחינוך הגופני ובספורט. בקורס יוצגו הגורמים המשפיעים על המשתתף בפ"ג, על התלמידים בשיעורי החינוך הגופני ועל המורה לחינוך גופני בעבודתו תוך הקניית ידע בסיסי לתכנון מערכות של פ"ג והוראת חינוך גופני תוך התחשבות בגורמים אלו. הקורס ירבה בדוגמאות ובניתוחי אירועים.
אתיקה וערכים של החינוך הגופני
אתיקה וערכים כלולים במחשבותיו, רגשותיו והתנהגותו היומיומית של המורה לחינוך גופני עם עצמו ועם סביבתו.
הבסיס לכל התנהגות אתית וערכית נמצא בגישה האימננטית לכבוד האדם. המושג "כבוד האדם" מעגן בתוכו קשת רחבה של תפישת עולם וערכים מתחומי הגות מגוונים – סוציולוגיה, פסיכולוגיה, משפט, ביו-אתיקה, פילוסופיה, אנתרופולוגיה ודיסציפלינות נוספות - המהווים חלק אימננטי ומהותי של האינטליגנציה הרגשית.
קיים קשר הדוק ואינהרנטי בין אינטליגנציה רגשית (EI) לבין תוצאות חברתיות חיוביות כמו הסתגלות חברתית, איכות קשרים חברתיים, יושרה, אבחנה בין טוב ורע, אבחנה בין ראוי ובלתי ראוי, אכפתיות, אלטרואיזם, אמפטיה ותקשורת נאורה.
יש לעיין בשנתון החוג על מנת לצפות בתכנית הלימודים המלאה.
* מערכת השעות יכולה להשתנות במהלך או לפני הלימודים בהתאם לתכנית הלימודים של הסטודנט ובהתאם לשיקולי המערכת.
סגל התכנית
ד"ר איל ויסבליט
פרופ' אודי כרמי
ד"ר ענת קדרון
ד"ר אור לונטל
רכזת תואר שני ופיתוח מקצועי
גב' רוזנברג מאיה
שעות מענה טלפוני: 10:00-13:00
שעות קבלה: 9:00-10:00, 14:00-15:00
מתעניינים בלימודים?
חייגו 04-8181855 שלוחה 3
או 9827* שלוחה 3