ליווי פדגוגי אישי: מה זה נותן לי?

עודכן: 24 באוק׳ 2022

במסגרת פעילות היחידה למצויינות וחדשנות בהוראה, יכול/ה כל מרצה לקבל ליווי פדגוגי אישי של 15 שעות לכל קורס, וכן תמיכה וסיוע טכנולוגי מלא. במסגרת העבודה המשותפת ניתן לתכנן את מבנה הקורס ודרכי ההערכה שלו, לעצב את אתר הקורס, לשלב כלים פדגוגיים וטכנולוגיים ועוד. בשנת תשפ"ב בחרו כמה עשרות מרצים לקבל ליווי זה. דר' גליה שפר-הלל, החוג למדעי התזונה מהפקולטה למדעים

"השנה קיבלתי ליווי פדגוגי, לשני קורסים אותם אני מלמדת: הראשון הוא קורס ליבה של מקצוע התזונה. לקורס זה בניתי יחידות הוראה חדשות א-סינכרוניות בשנה שעברה, ויחידות אלו גרמו להתנגדות אצל הסטודנטים. בעבודה משותפת עם היחידה למצוינות וחדשנות בהוראה, נערכו ראיונות עומק עם הסטודנטים על מנת להבין ממה ועל מה נובעות ההתנגדויות, ובעקבות הראיונות שיפרנו פדגוגית וטכנולוגית את היחידות."

"הקורס השני הוא קורס בינלאומי באנגלית, שאני מלמדת יחד עם גב' יוספה כחל. הקורס מועבר בזום בצורה סינכרונית. בקורס זה יצרנו מגוון דרכי הוראה ועושר של חומרים, שבאים לידי ביטוי גם באתר הקורס, ויש בו תהליך הערכה מיוחד. בתחילת הקורס, אנחנו מעבירות שאלון לסטודנטים ועל פי התוצאות, ערכנו שינויים קטנים בקורס, למשל דרכים שונות לשתף את הסטודנטים בשיח. בסיום הקורס העברנו שאלון מסכם שנוסח בחשיבה משותפת של כולנו, ואני רוצה לציין שהיענות הסטודנטים למילוי השאלון הייתה גבוהה מאוד.

העבודה עם היחידה גרמה לי להרגיש שאני עובדת כחלק מצוות בעל מטרות משותפות, צוות שאתו ניתן להתייעץ, להתלבט, ולקבל הצעות וסיוע. החוויה שלי הייתה שיש כל הזמן נכונות והענות לכל בקשותיי, ואני בהחלט ממליצה בחום לכל מרצה ואיש סגל, לעבוד בשותפות עם אנשי היחידה."